امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

«شش قهرمان و نصفی» اقدامی‌به موقع برای تبیین اهمیت تولید ملی بود

مشاهده ۹۱۰
۱۳۹۸/۰۱/۲۱- ۱۱:۲۲
تعداد بازدید:910

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سریال نوروزی «شش قهرمان و نصفی» اقدامی‌به موقع و هنرمندانه از سوی رسانه ملی برای تبیین اهمیت تولید ملی بود.

«محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی رسانه ملی با اشاره به پخش سریال «شش قهرمان و نصفی» با موضوع حمایت از تولید ملی در ایام نوروز ۹۸ اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی‌که باید در اقتصاد کشور رقم بخورد و ای‌کاش از سال‌ها قبل آغاز شده بود، تغییر نگاه و فرهنگ جامعه است. این تغییر در بزرگسالی اتفاق نمی‌افتد و معمولاً از دوران طفولیت در مهدکودک‌ها، دبستان‌ها و مدارس راهنمایی و دبیرستان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به بررسی چگونگی آشنایی جوانان و کودکان کشورها با ادبیات اقتصادی هر کشور در کمیسیون اقتصادی، افزود: در جمهوری اسلامی ما به دنبال این هستیم که نوجوانان و کودکان‌مان را با مدل اقتصاد اسلامی آشنا کنیم.

پورابراهیمی ادامه داد: در آمریکا از پایین‌ترین سنین که آموزش‌پذیری آغاز می‌شود، آموزش‌های اقتصادی از جمله محورهای مهم آموزش است. این آموزش اقتصادی در سرفصل‌های مختلف در متون درسی کودکان و نوجوانان اروپا و آمریکا قرار دارد و کودکی که در سنین جوانی به دانشگاه راه می‌یابد، کاملاً با ادبیات اقتصادی کشورش آشنا است؛ این فرد می‌داند که وقتی کالای داخلی خریداری می‌کند، به چه معناست؛ زمانی که کالای داخلی می‌خرد، اقتصاد کشورش سرپا می‌ماند و بر این اساس، رفتار اقتصادی خود را تنظیم می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: چندی قبل،‌ در کمیسیون اقتصادی جلسه‌ای برگزار شد و از دستگاه‌های مختلف شامل صدا و سیما، آموزش و پرورش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت ارشاد که در حوزه فرهنگ‌سازی فعال هستند، دعوت شد و پژوهش‌های مربوط به آموزش مالی و اقتصادی کودکان اروپایی و آمریکایی در اختیار آنها قرار داده شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: ساخت برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌ساز در این زمینه بسیار مهم است و اخیراً هم که صدا و سیما در این راستا اقداماتی انجام داده قابل تقدیر است؛ مخصوصا سریال «شش قهرمان و نصفی» اقدامی‌به موقع و هنرمندانه بود که با مخاطب قرار دادن کودکان و نوجوانان، تلاش کرد تا مفهوم تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی را با زبان طنز و هنر برای آنها تبیین کند.

وی تأکید کرد: صدا و سیما بعد از این هم باید دست به این قبیل تولیدات بزند و مخصوصا ساعات مناسب و پرمخاطبی را برای پخش این برنامه‌ها در نظر بگیرد و برای تولیدکنندگان این نوع فیلم‌ها و سریال‌ها نیز تسهیلات ویژه‌ای قائل شود.

انتهای پیام/

امتیاز شما