امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

حضور لحظه به لحظه رسانه ملی در کنار مردم سیل زده گلستان

مشاهده ۸۴۰
۱۳۹۸/۰۱/۱۹- ۱۴:۱۴

صداوسیمای مرکز گلستان با پنجاه و دو هزار و 434 دقیقه برنامه در قالب برنامه‌های تولیدی، مستند وارتباط زنده با شبکه‌های ملی و مراکز استان‌ها سیل و خسارت‎های آن را به نمایش گذاشت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر کل صدا و سیمای گلستان ا از پخش پنجاه ودو هزار و 434 دقیقه ویژه برنامه در حوزه‌های سیما، صدا، خبر و فضای مجازی و پوشش هر یک ساعت  خبر سیل از منطقه توسط معاونت خبر مرکز برای نخستین بار خبر داد.

منتظر حجت در ادامه افزود: صدا و سیمای گلستان در این ایام‌ بصورت شبانه روزی با حضور 76 تیم رسانه‎ای شامل 12 گروه تلویزیونی، 11 گروه رادیویی، 11 گروه خبری و 3 گروه فضای مجازی، 4 گروه برون مرزی، 8 گروه پشتیبانی فنی، 1 گروه فناوری اطلاعات، 2 گروه تاسیسات، 4 گروه ارتباطات زمینی و 18 گروه ستادی و ایجاد دو استودیو در مناطق سیل‎زده استان گلستان لحظه به لحظه در کنار مردم سیل زده استان بود.

وی اظهار داشت: مرکز گلستان با استقرار نیروهای تولیدی در مناطق سیل زده، خبرها و گزارش‎های سیل و خسارت آن را به‎صورت زنده از شبکه استانی و هم‎زمان از سایر شبکه‌های سراسری، ملی و فراملی (شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، خبر، جام جم، افق، آموزش، شما، تماشا، پرس تی وی، العالم، العربیه، سلامت و شبکه‌های استانی) به نمایش گذاشت.

منتظر حجت افزود: این مرکز با برنامه ریزی منسجم و جلسات روزانه عملیاتی مدیریت بحران سیل و خسارت های آن را  با به کارگیری ۲۹۴ نفر از کارکنان بصورت آماده باش کامل در قالب 76 تیم رسانه ای تولیدی  و فنی  از نخستین روز های سیل در روزهای آخر اسفند  97 در محل ماموریتشان آماده بودند و با دو ویژه برنامه زنده «شب های هیرکان» و «برنامه کودک» از سیمای گلستان و «گلستان سلام» و «گلستان بهاری» از رادیو گرگان را با حضور هنرمندان و کارشناسان ویژه با هدف انعکاس سیل و خسارت‌های آن تدارک دید و حضور مسئولان و اقدامات مردم همیشه در صحنه استان را برای کمک‌رسانی به هم وطنان سیل زده پخش کردیم.

وی از واحدهای اقامتی مرکز در اختیار گروه‌های اعزامی از سازمان و مراکز  دیگر در این ایام خبر داد وگفت: تا کنون 28 گروه همکاران از شبکه خبر، پرس تی وی، العالم و العربیه مرکز بسیج سازمان  و ... از این مراکز استفاده کرده اند.

مدیر کل صدا و سیما با اشاره به اینکه این سیل خسارت های فراوانی را به استان وارد کرده است افزود :صدا و سیمای گلستان و ایستگاه‌های فرستنده این مرکز هم از خسارات این سیل بی بهره نبوده و تا کنون خسارت های به مرکز و تجهیزات آن‌وارده شده است  به حدی که مجبور شدیم یکی از ساختمان‌های این مرکز را به دلیل نفوذ آب به داخل و روانه شدن آب در تجهیزات فنی و اتصالی برق خالی کنیم که خسارت جانی به  همراه نداشته باشد.

در ادامه مدیر کل صداوسیمای گلستان به مهم‌ترین فعالیت ها و تولیدات این مرکز در خصوص سیل اشاره کرد وگفت :معاونت سیما نیز با ویژه برنامه‌های از جمله برگزاری جشن اسکان یافتگان، پخش زنده جلسه ستاد بحران با حضور رئیس جمهور و گفت‎وگوی ویژه خبری و ارتباط با شبکه‌های سراسری و استانی سیل و خسارات آن را در استان را به قاب تلویزیون آورد.

منتظر حجت از تولیدات رادیو گرگان با موضوع سیل از برنامه‌هایی همچون ویژه برنامه مدیریت بحران (آموزش‎های عمومی‌برای جامعه)،گلستان سلام و  بهاری  برشمرد و افزود: رادیو ترکمنی – برون‌مرزی این مرکز هم با ویژه برنامه «سایرایاراولکام» را برای مخاطبان خود پخش می‎کند.

مدیرکل مرکز گلستان اهم فعالیت‎های معاونت خبر استان را پوشش کلیه رویدادهای سیل استان، تولید و پخش گزارش های  خبری متعدد در قالب خسارات سیل، گزارش مردمی، مسئولان و ... مستند سیل و خسارات سیل گلستان و همچنین تهیه  گزارش خبری از مناطق سیل زده و برنامه‌ها گزارشی هر یک ساعت بصورت زنده و ارتباط مستقیم از طریق سیستم گوشی همراه گزارشگران از منطقه سیل زده در استان به تعداد حدود2000 ارتباط عنوان کرد.

منتظر حجت در پایان افزود: معاونت فضای مجازی مرکز نیز در خصوص سیل به بارگزاری برنامه‌های مختلفی اهم از راه اندازی کمپین ندای همدلی (گلستان وحدت)، راه اندازی ارتباط زنده اینستاگرامی (لایو) سیمای استان، انتشار عملکرد امداد رسانی و خدمات دستگاه‌های استان در فضای مجازی، پاسخگویی به شبهات و شایعات مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی و انتشار 397 کلیپ های کوتاه صوتی و تصویری ، 3موشن گرافی،  32 پوستر و 195عکس نوشت، 13اینفوگرافی و ...از واحدهای صدا، سیما و خبر را در این ایام پرداخت.

امتیاز شما