امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

راز جذابیت «نون خ»/ ایده «عصر جدید» قابل دفاع است

مشاهده ۱۱۸۷
۱۳۹۸/۰۱/۱۹- ۱۲:۵۱

یک منتقد سینما و تلویزیون گفت: مجموعه «نون خ» و برنامه «عصر جدید» 2 برنامه‌ای بودند که در نوروز توانستند مخاطبان تلویزیونی را بیشتر از سایر برنامه‌ها خشنود کنند.

«حسن شیخ حائری» منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به سریال‌های نوروز ۹۸ تلویزیون گفت: مجموعه «نون خ» جزو آثار موفقی بود که ایام نوروز از تلویزیون پخش شد. تلاش سریال برای خلق طنز کلامی و استفاده از برخی تکه کلام‌ها کاملا مشهود است. از طرفی تسلط نسبی آقاخانی در مقام بازیگر و همچنین کارگردان پیدا کرده است و تسط کاملی هم با توجه به زادگاهش به فرهنگ کردستان دارد که به خوبی به چشم آمد و به او کمک شایان توجهی کرده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از توفیق‌های این سریال در بخش بازی‌ها است، افزود: غیر از سعید آقاخانی دو بازی در سریال روان و قابل قبول است. حمیدرضا آذرنگ و هومن حاجی عبدالهی به عبارتی جور بقیه بازیگران را هم کشیدند.

شیخ حائری درباره انتخاب هوشمندانه برای نام این سریال نیز گفت: انتخاب نام نون خ برای این سریال و اینکه نام اختصاری کاراکتر اصلی داستان است، تداعی کننده بحث اختلاس است. همچنین از جذابیت‌های بصری کردستان به صورت محدود در این سریال استفاده شده و رنگ و بوی تازه‌ای به سریال نوروزی بخشیده و به جذب مخاطب کمک کرده است.

وی درباره استفاده از لهجه کردی به جای زبان کردی در این سریال گفت: کردی یک زبان است و برخلاف تصوری که فکرمی‌کنند کردی یک لهجه است اینطور نیست. زبان کردی زنجیره گویشی و زبان مستقل است. توجه عینی که این سریال به اقوام ایرانی نشان داده است می‌تواند ما را به سریال‌سازی در تلویزیون امیدوار کند و در بخش گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌تواند موثر باشد.

وی درباره برنامه «عصر جدید» که در ایام نوروز از تلویزیون پخش شد، نیز گفت: کلیت و ایده این برنامه قابل دفاع است. شناسایی استعدادها خوب است و اینکه هم استعدادها خود را بشناسند و هم اینکه صاحبان آنها خود را معرفی کنند.
انتهای پیام/

امتیاز شما