امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

پخش مستند ناشناخته‌ای به نام اُتیسم از شبکه یک

مشاهده ۱۰۰۲
۱۳۹۸/۰۱/۱۷- ۱۲:۲۵

مستند «ناشناخته‌ای به نام اُتیسم» به کارگردانی بیژن همدرسی با موضوع معرفی اختلال اتیسم یکشنبه 18 فروردین از شبکه یک پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بیژن همدستی محقق نویسنده و کارگردان مستند «ناشناخته ای به نام اُتیسم» با بیان اینکه در این مستند که ساعت 18 پخش می‌شود گفت: در این برنامه با نگاه علمی‌ به چگونگی فرایند بروز این بیماری و همچنین حقوق مدنی این افراد اشاره شده است.
کارگردان مستند «ساعت به وقت اُتیسم» که سال گذشته از شبکه یک پخش شد، افزود: اُتیسم در چند دهه اخیر به‎سرعت ظهور و رشد پیدا کرده است و ظرف دو دهه در هر صد تولد، یک نفر مبتلا به این اختلال است و از آنجا که دستورالعمل خاصی در ایران برای برخورد صحیح با این افراد تبیین نشده است صرفا این بچه‌ها را با کاردرمانی و گفتار درمانی مشغول می‌کنند که ممکن است مفید نباشد به همین علت در مستند ناشناخته‎ای به نام اُتیسم سعی کرده‎ایم بیشتر این اختلال را معرفی کنیم.
تهیه کنندگان این مستند، انجمن اُتیسم ایران، موسسه خیریه حامیان اُتیسم گیلان، محقق نویسنده و کارگردان بیژن همدرسی، تصویر بردار سید خلیل موسوی، تدوینگر مهدی بنارش، صدابردار علی مرادی، دستیار کارگردان مصطفی همدستی و عکاس آن سارا قوی پنجه است.

امتیاز شما