امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تدارک شبکه‌های استانی برای ایام نوروز و استقبال از بهار

مشاهده ۱۸۷۵
۱۳۹۷/۱۲/۲۵- ۱۶:۴۱

در نوروز 98 شبکه‌های استانی مراکز صداوسیما نیز پابه پای بهار، طراوت نوروزی را به مخاطبانشان هدیه می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه‌های نوروزی صداوسیمای استان‌ها به این شرح اعلام شدند:

آبادان

سیما

سیمای مرکز آبادان سریال هتل یوس را با رویکردی طنز برای ایام نوروز تولید کرده است. علاوه بر این،  ویژه برنامه نوروز اروند به مدت 240 دقیقه با ساختار ترکیبی روی انتن خواهد رفت.

برنامه بهار اروند در 15 برنامه 60 دقیقه ای با ساختار ترکیبی نمایشی با لهجه بومی‌به آداب و رسوم منطقه و معرفی مناطق گردشگری می‌پردازد.

اجرای  برنامه‌های مشترک با مراکزی چون بندرعباس،بوشهر،کیش،اهواز برای تقویت فضای همدلی بین استانها از دیگر برنامه‌های این شبکه است.

 هشت ویدیو کلیپ با دعوت از خوانندگان برتر استان با هدف معرفی موسیقی بومی محلی منطقه نیز تولید شده است.

 رادیو

رادیوی مرکز آبادان نیز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است. برنامه«یه دنیاحرف»برنامه تولیدی ۳۰دقیقه ویژه راهیان نور است که  از ۲۰اسفند۹۷تا ۱۵فروردین روی آنتن می‌رود.

مستند«راهیان نور»به مدت ۳۰دقیقه ، مستندهای عملیات های دفاع مقدس: سوم خرداد٬خیبر٬پنج مهر٬شهیدرهبر٬والفحر۸. ویژه ی راهیان نور، «چشم در چشم بهار»ویژه تحویل سال به مدت ۹۰ دقیقه،

«بهارانه» ویژه پیام نوروز از اول تا 15فروردین از ساعت ۹ا تا ۱۰صبح، «بنگ شادی»ویژه نوروز۱الی۵فروردین۱۰:۳۰الی۱۲:۳۰صبح، «هلهله نوروزی»از اول تا 15فروردین از ساعت ۲۰ تا  ۲۲، «عیدآبادانی»6تا ۱۰ فروردین۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰صبح، «نخل ونوروز»۶ تا ۱۰ فروردین۲۰ تا ۲۲ شب، «چکلیت» ۱۱ تا ۱۵فروردین۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰صبح، «سرتاسر»۱۱ا تا ۱۵فروردین۲۰ تا ۲۲شب.

 اردبیل

 صدا و سیمای مرکز اردبیل با تولید و پخش ویژه برنامه‌های مختلف به استقبال سال جدید و لحظه تحویل سال ۹۸ می رود.

سیما

سیمای این مرکز ویژه برنامه‌های متنوعی را همچون " برنامه یازنغمه سی" به مدت 110 دقیقه تولید و پخش می‌کند. این برنامه به منظور معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، گردشگری، فرهنگی، صنایع دستی، معرفی هنرمندان و صنعتگران بخش صنایع دستی و آداب و رسوم استان،  معرفی آداب و رسوم و فرهنگ عید نوروز در استان و صله ارحام و دید و بازدید پخش می‌شود.

 همچنین ویژه برنامه لحظه تحویل سال با عنوان  "بایراموز مبارک" به مدت 300 دقیقه از سیمای مرکز اردبیل پخش می‌شود. این برنامه با آیتم های شاد و مفرح، با حضور کارشناسان مطلع به آداب و رسوم و سنن محلی ، تکم چی، گزارش های مردمی و گزارش از مناطق مختلف و در موقعیت های کاری مختلف، نمایش استودیویی ، خاطره گویی، سرودهای تولیدی، آرزوها و دعاهای مردم،آئین و آداب و رسوم منطقه در آستانه سال نو بخش های مختلف برنامه را تشکیل می دهند.

صدا

صدای مرکز اردبیل نیز با پخش برنامه «باهار سبلان» از ۲7 اسفند و هر برنامه به مدت 120 دقیقه که به حال و هوای عید و سال نو می‌پردازند. این برنامه صبحگاهی سعی می‌کند با پخش موسیقی‌های شاد لحظات خوبی را برای مخاطبان رادیو اردبیل فراهم کند. از آیتم های آن می توان به گزارش زنده مردمی، هشدار های پلیسی، وضعیت هوا و راههای استان، معرفی اماکن گردشگری و جاذبه‌های تاریخی و آب‌های گرم و معدنی استان اشاره کرد.

ویژه برنامه سال تحویل 29 اسفند ماه به مدت 180 دقیقه از ساعت 20:30 از شبکه استانی صدای مرکز اردبیل پخش می‌شود.این برنامه به صورت مجله ای با موضوع تحویل سال به صورت زنده از صدای مرکز اردبیل پخش می‌شود. شرح دعای تحویل سال، آداب و رسوم تحویل سال و نمایش از آیتمهای دیگر برنامه است. همچنین در این برنامه  به رویدادهای مهم استان در سال 97 اشاره می‌شود. در بخش کارشناسی هم به شرح دعای تحویل سال و آداب و رسوم استان در لحظه تحویل پرداخت می‌شود.

همچنین رادیو اردبیل برنامه «یاز نغمه سی» را  برای بخش عصرگاهی  ایام نوروز به زبان آذری به مدت 60 دقیقه تدارک دیده است. از آیتم های آن می توان به گزارش مردمی  زنده، نمایشهای طنز، هشدار های ایمنی، وضعیت هوا و راههای استان، اصول تغذیه در سفر، همراهی با کاروان راهیان نور و معرفی اماکن گردشگری استان اشاره کرد. این برنامه ضمن همراهی و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای شنوندگان، به اطلاع رسانی لازم در خصوص ایام نوروز و مسائل مرتبط می‌پردازد.

رادیو برونمرزی آران اردبیل نیز با برنامه «بایراملیق»به مدت 45 دقیقه از ساعت 11:30 میهمان مخاطبان آذری زبان جمهوری آذربایجان است.

موضوع برنامه به علت برگزاری مناسبت‌ها ، آداب و رسوم جاری منطقه، عید نوروز در اسلام، تحول، اشاعه فرهنگ اسلامی ، ترویج اخلاق در نوروز اختصاص دارد.

 البرز

صداو سیمای البرز با برنامه‌های متنوع، نوروز 1398 میهمان خانه‌های گرم البرزنشینان می‌شود.

سیما

"رنگ بهار" عنوان ویژه برنامه روز تحویل سال 1398 خواهد بود که به صورت زنده به مدت 360  دقیقه از سیمای مرکز البرز پخش خواهد شد. گفت‌وگوهای شاد و عیدانه با مردم در سطح استان و توصیف حال و هوای شهر و ارتباط با مسئولان استانی از آیتم‌های این برنامه است.

"نسیم البرز" عنوان برنامه دیگری است که به مدت 60 دقیقه هر شب میهمان شهروندان البرزی در ایام نوروز خواهد بود. به تصویر کشیدن آداب و رسوم نوروزی در تمام نقاط استان از مهمترین آیتم این برنامه است و تلاش شده که با همکاری مسئولان فرهنگی استان و شهرستان‌های مختلف غذاهای محلی ، موسیقی‌های خاص عید باستانی در استان و نقاط گردشگری از زبان مردم هر دیار معرفی شود. این برنامه هر شب از ساعت  20 به صورت زنده پخش خواهد شد .

برنامه"باغ ترانه نوروزی " نیز به مدت 60  دقیقه  هر روز به صورت زنده و استودیویی با پخش ترانه‌های درخواستی محلی تلاش میکند لحظات مفرحی را برای شهروندان فراهم کند.

 پخش کلیپهای کوتاه نیز در خلال برنامه‌ها اوقات خوشی را برای مخاطبان البرز فراهم می‌کند.

صدا

رادیو البرز نیز در نوروز 1398 با تدارک برنامه‌های متنوعی میهمان البرزنشینان و مسافران نوروزی خواهد بود. برنامه لحظه سال تحویل در رادیو البرز با عنوان «تحویل بهار»  به مدت 330 دقیقه همراه  شنوندگان رادیو البرز می‌شود.از آیتم‌های این برنامه می‌توان به گفت‌وگوهای کوتاه و شنیدنی ، آیتم های طنز ، ترانه‌های طنز عیدانه و نمایش کوتاه اشاره کرد.

 برنامه «در کوچه باغ البرز » نیز برنامه صبحگاهی رادیو البرز در ایام نوروز خواهد بود که به مدت 120 دقیقه  با رویکرد اطلاع رسانی و نشاط آفرینی از ساعت 10 الی 12 بطور زنده از شبکه استانی صدای مرکز البرز پخش می‌شود.

برنامه عصرگاهی ایام نوروز نیز با عنوان «خوش بحال روزگار » به مدت 120 دقیقه با رویکرد تفریحی ، سرگرمی و اطلاع رسانی هر روز از ساعت 17 الی 19 از شبکه استانی صدای مرکز البرز پخش می‌شود. از آیتم ها این برنامه‌ها می‌توان به نمایش‌های شاد و مفرح، مسابقه تلفنی و پیامک، آشپزی و شیرینی پزی، پزشکی، رعایت نکات بهداشتی در تغذیه و سفر، ترانه‌ها و تصنیفهای  شاد محلی و ایرانی، ارتباط با گزارشگران جنوب کشور و ارائه گزارشی از اردوی کشوری راهیان نور و مناطق عملیاتی جنوب ، بیان آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی در ارتباط با گزارشگران رادیو در سایر استانها اشاره کرد. همچنین ارتباط با پلیس راهور و بررسی وضعیت ترافیک راهها ، هواشناسی ، نکات ایمنی سفر ، نکات ایمنی خودروها و تهیه بلیط و راهنمایی مسافران در هنگام بازگشت از سفرهای نوروزی آیتم های دیگری است که در این برنامه پخش خواهد شد .

برنامه "سروستان  " نیز هر روز به مدت 15 دقیقه با پخش موسیقهای شاد بهاری به درخواست مخاطبان به روی آنتن رادیو البرز می‌رود. همچنین برنامه "یک کهکشان ستاره" نیز برنامه ای تعاملی و شبانگاهی است که با موضوع بهار و آداب و رسوم آن در نقاط مختلف استان می‌پردازد.

خبر

در واحد خبر صدا و سیمای البرز نیز در ایام نوروز 1398 گزارشهای مختلفی با موضوع ایمنی سفر ،معرفی مناطق گردشگری استان ، گزارشهایی در خصوص ایمنی در چهارشنبه آخر سال، صله ارحام و احترام به بزرگترها ، تحول طبیعت و تحول انسانها ، لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان، شعار سال، آرزوهای تحویل سال ، دید و بازدیدهای نوروزی، سوغات البرز و ارتباط با ارگان‌های اطلاع رسان از جمله پلیس راهور، راهها و هواشناسی به صورت روزانه از جمله گزارشهای در نظر گرفته شده برای بخش های خبری مرکز البرز است.

همچنین صدا و سیمای مرکز البرز همزمان با نوروز 1398  با ساخت و پخش یک قطعه موسیقی به مناسبت شروع تحویل سال نو با عنوان "بهار" تلاش میکند لحظات خوب و خوشی را در این ایام برای هم استانی‌ها فراهم کند.

معاونت فضای مجازی استان نیز با ایجاد فضایی مناسب و تعامل با شهروندان تلاش می‌کند تا از طریق فضای مجازی و  ایجاد امکان برای شهروندان با آیتم هایی مانند کلیپهای جاذبه گردشگری ، توصیه‌های پزشکی و بهداشتی در قالبهای (پادکست ، کلیپ، گرافیک ) ، پادکستهای صوتی طنز، اینفوگرافی‌های اماکن گردشگری استان  از این طریق نیز  با مخاطبان تعامل داشته باشد .

ایلام

صداو سیمای مرکز ایلام باتهیه و تدارک ویژه برنامه‌های متنوع ضمن ایجاد آگاهی بخشی و امید آفرینی لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان شبکه استانی مرکز ایلام رقم خواهد زد.

سیما

جنگ شبانه «وهارانه» و برنامه زنده راهیان نور، برنامه‌ جرخه جم، آبادی، مستند ایلام و همچنین برنامه‌های تامینی ایرانی، مستند آداب و رسوم، سینمایی خارجی و ایرانی، سینمایی پویا نمایی، سریال طنز، مجموعه کلاه قرمزی ،روایت فتح و....از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده این معاونت برای نوروز 98 است که از ساعت یک بامداد روز اول فروردین ماه به صورت 24 ساعته مخاطبان تلویزیون ایلام را همراهی می‌کند.

رادیو

در رادیو برنامه هناس وهار (نفس بهار)ویژه لحظه سال تحویل به صورت زنده تولید شده  و برنامه‌های سیران وهار ، وهار ایلام ، گلبانگ شبانه، مسابقه گوی و میدان، بزه خه نگ، فرهنگ مردم، موج خنده و دنگیل دیاری در نوروز میهمان مخاطبان رادیو ایلام هستند.

خبر

معرفی اماکن تاریخی ، طبیعی و مذهبی استان ، معرفی برنامه‌های شاخص صدا و سیما ، کاروان راهیان نور ،اطلاع رسانی در مورد وضعیت راه‌ها و هواشناسی، تولید و پخش گزارش های مختلف شامل انعکاس ظرفیت های گردشگری و معرفی مکان‌های دیدنی و طبیعی استان ، گزارش از کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی شرهانی در دهلران و قلاویزان در مهران و سایر مناطق عملیاتی استان، گزارش از بازار شب عید با محوریت حضور مردم ،گزارش استقرار گروه‌های امداد و نجات هلال احمر و پلیس راه در نیمه اسفند تا پانزدهم فروردین، گزارش شهرستان‌ها از مناطق دیدنی و تفریحی و بازدید مسافران نوروزی از این مناطق از جمله این فعالیت‌هاست.

فضای مجازی

در قالب‌های‌های بنر ، عکس نوشته ، ویدئو کلیپ ، پادکست و استیکر حاصل تدارک گسترده معاونت فضا ی مجازی مرکز ایلام برای همراهی با مخاطبان شبکه استانی در نوروز 98 است .

آذربایجان غربی

صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی برای مخاطبان خود برنامه‌های شاد و متنوعی را در نوروز ۹۸ و آغاز سال جدید تدارک و پیش بینی کرده است.

صدا

صدای مرکز آذربایجان غربی نوروز ۹۸ را با ویژه برنامه تحویل سال با عنوان «باهارا سلام» (سلام به بهار) به تهیه‌کنندگی اسکندر رحیمی از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز یکم فروردین آغاز می‌کند. تحویل سال با حضور هنرمندان، خوانندگان و شخصیت های علمی و فرهنگی استان، توجه به حال و هوای معنوی لحظات تحویل سال، سرودهای عاشیقی محلی، نمایش های طنز، پخش پیام رهبری و گزارش از شیفت‌های شب و پاسگاه‌های مرزی  از آیتم های این برنامه ۱۸۰ دقیقه ای است.

رادیو چی چست همچنین دو ویژه برنامه "گلدی باهار" (بهار آمد) به تهبه کنندگی محمدعلی عبدالی و "یاز نفسی" (نفس بهار) به تهیه کنندگی زینب اسمی در دو بازه زمانی صبح ساعت ۱۱ و عصر از ساعت ۱۸ به‌مدت ۱۲۰ دقیقه با بخش‌های گزارش از مسافران نوروزی ، آداب و رسوم بومی و محلی عید ، گردشگری ،ارتباط با سایر مراکز ، خبرنگاران شهرستانها و راهیان نور ، اسکان مسافران ، تماس های مردمی ، هواشناسی و پلیس راه پخش می‌کند.

برنامه عصر گاهی «آخشاملار» نیز در روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفند به موضوع چهارشنبه آخر سال و پویش مردمی آتش بازی نیست، می‌پردازد. برنامه «نوروز نغمه لری» هر روزساعت ۱۵:۳۰ و برنامه سفر با موضوع گردشگری ساعت ۱۳:۵۰ پخش می‌شود. معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان، ارتباط زنده با سایر مراکز صداوسیما و گزارش های متنوع از مسافران و مهمانان نوروز در سراسر استان از آیتم های سایر برنامه‌های صدای مرکز آذربایجان غربی در ایام نوروز ۹۸ است.

سیما

سیمای مرکز آذربایجان غربی نیز با برنامه‌های شاد و متنوع ، میهمان خانه‌های گرم و صمیمی مردم استان در ایام نوروز ۹۸ خواهد بود.

برنامه "یازگلیر" (بهار می آید) ویژه برنامه ۲۴۰ دقیقه ای تحول سال در شب ۲۹  اسفند ساعت ۲۱:۳۰ آغاز گر برنامه‌های نوروزی این شبکه است. این برنامه در17 قسمت ۶۰ دقیقه ای هر شب از ساعت ۲۱:۴۵ از سیمای استانی بصورت زنده به تهیه کنندگی داود غفاری آذر و اتابک حبیبی پخش می‌شود.

سایر برنامه‌های زنده سیمای مرکز آذربایجان غربی از جمله: «ائویمیز »به تهیه کنندگی صالحی و حری رضایی و «سلام اوشاقلار» به تهیه کنندگی جنگجو نیز رنگ و بوی نوروزی به خود می‌گیرند .

سریال طنز "تورشا شیرین" در ۱۴ قسمت ۴۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی و کارگردانی بابک لطفی هر شب ساعت۲۲و تکرار آن روز بعد ساعت ۹ صبح و۱۸:۱۵ پخش می‌شود .

برنامه "شاد یاشا" با رویکرد طنزنمایشی از دیگر برنامه‌ها است. برنامه «بیزیم ائللر»، مستندهای معرفی استان ، نغمه عاشقی و دیدار در مراکان، مستندهای فلامینگو ها و در مسیر زاب نیز از آنتن سیمای استانی پخش خواهد شد. سایر مستندهای این ایام عبارتند از : بن بست سیمین  ، تخت زرین ، بخت سپید ، اشک کبود ، گذر از دره‌ها ، آوای ارس و شگفتی‌های حیوانات. پخش روزانه فیلم سینمایی ، میان برنامه‌های طنز از سایر برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی برای ایام نوروز ۹۸ می‌باشد .

خبر

خبر مرکز آذربایجان غربی در نوروز ۹۸ با دو بخش خبری ساعت ۲۰ و ۲۳ در سیما و بخش خبری ساعت ۱۶ در صدا  اقدام به تهیه و پخش گزارش های خبری متنوع  با هدف معرفی ظرفیت ها و جاذبه‌های گردشگری ، معرفی آداب و رسوم شهرهای مختلف استان و همچنین پوشش خبری مراسم آئین‌ها و نمایشگاه‌های خواهد کرد. تولید گزارش با موضوع شعار سال ، نوروز در مرز و آداب و رسوم چهارشنبه آخر سال  ، اطلاع رسانی بموقع از وضعیت آب و هوا و خدمات ستاد سفرهای نوروزی آذربایجان غربی در جهت اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی و درج خبرهای مکتوب و تصویری در آنتن خبر استانی و سراسری و صفحه اختصاصی استان در وب سایت خبرگزاری صدا وسیما ، اطلاع رسانی ازآخرین اخبار استان در شبکه‌های مجازی از سایر اقدامات  معاونت خبر صدا وسیمای مرکز آذربایجان غربی است .

فضای مجازی
معاونت فضای مجازی نیزبا انعکاس گزیده برنامه‌های ویژه نوروز ۹۸ در کانال مرکز ، برگزاری پویش بهار مهربانی( عکس و فیلم) ایجاد صفحه ویژه نوروز ۹۸ ، اطلاع رسانی برنامه‌های نوروزی صدا و سیما در وب سایت، سروش، کانال آپارت و اینستاگرام، انتشارکنداکتور سیما و صدا در سایت و کانال سروش و اینستاگرام ، انتشار عکس های ارسالی مخاطبان در کانال سروش و وب سایت و تولید فتوکلیپ و پخش آن از شبکه استانی و رادیو نما و انتشار در کانال سروش @urmiairib و  تولید نسخه فضای مجازی تیزرهای برنامه‌های نوروزی سیما در دستور کار دارد .

 مرکزاصفهان

 صداوسیمای مرکز اصفهان، به مناسبت عید نوروز شبکه اصفهان برنامه‌های متنوعی را تهیه ، تولید و پخش می‌کند. 

سیما

برنامه «نازنوروز» ویژه تحویل سال که از مکان‌های تاریخی پل خواجو ، میدان امام خمینی(ره) و گلستان شهدای اصفهان به صورت زنده ساعت 20:30 پخش می‌شود.

این برنامه در17 قسمت 90دقیقه‌ای  هر شب ساعت 20:30 به صورت زنده روی انتن می‌رود که با بهره گیری از هنرمندان و خوانندگان استان و همچنین آیتم های شاد و جذاب اوقات خوشی را برای بینندگان رقم خواهد زد.

برنامه «اصفهان امروز» روزانه در 4 بخش  و پخش گزارش هایی از مسافران نوروزی ، فضاهای دیدنی شهر و ستاد اسکان مسافران نوروزی، برنامه «سفرنامه» با معرفی نقاط دیدنی و آداب و رسوم استان به هموطنان گرامی ، «دست چین»که در اماکن تاریخی و تفریحی ضبط می‌شود و با دعوت از نخبگان استان شامل ورزشکاران ، هنرمندان، کارآفرینان و خوانندگان به گفت‌وگوی صمیمی‌با آنها می‌پردازد.

برنامه «همین حوالی» با رویکرد سفر به روستاهای استان اصفهان و گفت‌وگو با مردم و معرفی آداب و رسوم، صنایع دستی و ظرفیت‌های کشاورزی آن‌ها، "سیمای راهبران " ، "گلچین ستاره چینی" و" زنده رود" از دیگر برنامه‌هایی هستند که از شبکه اصفهان پخش خواهد شد.

تامین برنامه شبکه اصفهان نیز ویژه برنامه‌های «رنگین کمان» ، «مستند اصفهان» ، « مستند خارجی» ، «جورواجور» و  سریال و فیلم های سینمایی شاد و جذابی برای ایام نوروز در نظر گرفته و پخش می‌کند.

صدا

رادیو اصفهان نیز با برنامه «به استقبال بهار» از 25 اسفند ماه در دو نوبت صبح و عصر پخش می‌شود برنامه «بهاراصفهان» نیز در  40 قسمت 120 دقیقه‌ای  که به صورت زنده پخش می‌شود. برنامه‌های «قند و عسل» و «زالزالک» با ساختار ترکیبی نمایش طنز بدر 15قسمت 30 دقیقه‌ای به حال و هوای عید و سال نو می‌پردازند.

در برنامه بهار اصفهان علاوه بر آیتم های طنز و سرگرم کننده بخش هایی مانند اطلاعات ترافیکی شهر ، معرفی جاذبه‌های گردشگری اصفهان و شهرستان‌های استان ، اطلاع رسانی ستاد اسکان و نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است.

در واحد شعر و موسیقی مرکز اصفهان نیز 3 اثر موسیقی با موضوعات نوروز و بهار در ساختارهای ارکسترال ، پاپ و محلی تولید شده‌است.

فضای مجازی و خبر

برنامه‌های معاونت فضای مجازی هم در ایام نوروز ، معرفی اماکن گردشگری و دیدنی شهرستان‌های استان اصفهان ، معرفی اماکن تاریخی و دیدنی کمتر دیده شده شهر اصفهان توسط مردم و مسافران ، اطلاع رسانی به مسافران از طریق پیام رسان‌ها درباره وضعیت آب و هوا ، اماکن دیدنی ، وضعیت جاده‌ها ، معرفی برخی از آداب و رسوم مردم اصفهان در ایام نوروز به منظور آشنایی مسافران با فرهنگ و آداب و رسوم مردم اصفهان و انتشار برخی از کلیپ های شاد و50 گزارش و کلیپ و تیزر خواهد بود.

 بوشهر

 مرکز بوشهر به اجمال برخی برنامه‌های نوروزی را اعلام کرده است.

سیما

سیمای بوشهر با برنامه‌های راهیان نور ، بچه‌های آفتاب ، بهار بوشهر ، وِیژه برنامه تحویل سال نو  با مخاطبانش همراه خواهد شد.

برنامه راهیان نور ویژه نوروز از ساعت 10صبح  از یکم تا 13 فروردین به تهیه کنندگی حسین دهقانی از سیمای مرکز بوشهر پخش می‌شود  تدارک سفره هفت سین مسافران نوروزی در جزیره مقاومت (جزیره خارگ) سرزمین پاک شهیدان موضوع این برنامه است .

برنامه «بچه‌های آفتاب» برنامه شاد و مفرح ،  سرگرم کننده و آموزشی به مناسبت نوروز 98 با هدف اطلاع و آموزش به کودکان و نوجوانان است که شامل قسمتهای مختلف از جمله نمایش ، کارتون ، گزارش و سرود و آهنگهای مخصوص کودک  به تهیه  کنندگی محمدرضا میرشکاری از اول تا شانزدهم فروردین  از ساعت 17پخش می‌شود.

برنامه «بهار بوشهر» از یکم تا شانزدهم فروردین از ساعت 21 به تهیه کنندگی مهدی شریفی از سیمای مرکز بوشهر پخش می‌شود. گزارش مردمی ، مسابقه ، موسیقی‌های سنتی ، خواندن پیامک های ارسالی بینندگان ، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان ، گزارش از راهیان نور دریایی ، معرفی مشاهیر و بزرگان استان بوشهر ، شعر خوانی ویژه نوروز ، معرفی اغذیه‌های محلی استان بوشهر برای مهمانان نوروزی ، اخبار ویژه هواشناسی و بررسی راه‌های استان در ایام نوروز  ...از بخش‌های این برنامه است.

برنامه ویزه برنامه تحویل سال نو (سال 98 ) نیز از ساعت 23  به تهیه کنندگی مهدی شریفی آغاز می‌شود و شامل بخشهای متنوعی چون ازتباط با گلزار شهداء، گزارش از مهمانان نوروزی استان، رسم و رسوم عید در استان، پخش موسیقی شاد، حضور مهمان ویزه، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و نماینده محترم ولی فقیه در استان بوشهر است.

صدا

  برنامه «مرمرشک» از رادیو  ویزه نوروز  تدارک دیده شده این برنامه از جمله برنامه‌های فرهنگی ، اجتماعی ، تفریحی و سرگرم کننده است که  از 29 اسفند تا 16 فروردین از ساعت 10 صبح به تهیه کنندگی  مختار فیاض از صدای مرکز بوشهر پخش می‌شود.

 قزوین

شبکه قزوین با برنامه‌های شاد و متنوع به استقبال بهار می رود.

سیما

برنامه تلویزیونی «بوی عیدی» صبح‌های نوروز از ساعت 9 به مدت 60دقیقه و به تهیه‌کنندگی حسن ناصری از شبکه قزوین پخش می‌شود. این برنامه با بخش های متنوعی همچون: دُرشکه(مصاحبه با گردشگران نوروزی در سطح شهر در داخل درشکه)، ورزش صبحگاهی(اجرای حرکات ورزشی هراه با ورزشکاران)، دوربین مخفی، پخش هشدارهای پلیسی، هم فال هم تماشا(معرفی آثار تاریخی و گردشگری قزوین)، نماهنگ های بهاری و حضور میهمانان در استودیو برنامه هرروز صبح در ایام نوروز روی آنتن شبکه قزوین می رود.

برنامه شبانگاهی «بهار جانان» از دوم تا شانزدهم هرشب ساعت 21 به مدت 60دقیقه و به تهیه‌کنندگی سید محمد بهرامی زنده و مستقیم تقدیم بینندگان می‌شود. این برنامه با بخش های شاد و جذابی همچون: گردشگری در قزوین که یک خانواده با استفاده از دوچرخه و خودروی vip  به گشت و گذار در سطح شهر قزوین می‌پردازند و از آثار و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر بازدید می‌کنند. از بخش های دیگر این برنامه ی توان به نقالی، گزارش های نوروزی، پخش عکس های نوروزی مخاطبان، نمایش طنز، قصه خوانی و برگزاری مسابقه اشاره کرد.

برنامه زنده تلویزیونی ویژه تحویل سال با عنوان «هشت بهشت» نیز حدود چهار ساعت قبل از تحویل سال از ساعت 22 تا 2 بامداد به تهیه کنندگی مهدی احمدی میهمان خانه‌های مردم قزوین خواهد بود.

این ویژه برنامه با بخش های متنوعی همچون: ارتباط زنده با گروه مستقر در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و انعکاس حال و هوای اردوهای راهیان نور هنگام تحویل سال، معرفی آثار باستانی و مکان‌های مذهبی قزوین در قالب وله‌های تصویری، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در استان قزوین، نمایش عروسکی، دعوت از ورزشکاران و مدال آوران و همچنین افراد شاخص قزوینی در حوزه‌های مختلف ب عنوان میهمان برنامه، بخش حافظ خوانی در لحظات تحویل سال، استفاده از ساز  و دهل در استودیو برنامه برای استقبال از سال جدید و بهار و همچنین پخش شلیک گلوله توپ در لحظه تحویل سال از جمله بخش های متنوع این برنامه است.

برنامه تلویزیونی «سه سوت» هم به تهیه کنندگی حسن ناصری در 13قسمت 45 دقیقه ای در ایام نوروز هرشب ساعت 22 از شبکه قزوین پخش خواهد شد. این برنامه با حضور ورزشکاران برتر استان قزوین روی آنتن خواهد رفت که در آن ورزشکاران در آیتم های مختلف باهم به رقابت ورزشی می‌پردازند که در پایان یکی از آن‌ها به مقام قهرمانی می رسد.

صدا

معاونت صدای مرکز قزوین هم با دو برنامه زنده رادیویی در صبح و عصر به استقبال سال جدید می رود.

برنامه صبحگاهی «نوبهار» در ایام نوروز از ساعت 10:30 با بخش های شاد و متنوع به استقبال بهار می رود. این برنامه با بخش های گزارشی همچون: گزارش از مشاغل فعال استان در ایام نوروز و معرفی پتانسیل های استان مثل صنایع دستی و شیرینی قزوین است.از دیگر بخش های برنامه «نوبهار» می توان به مصاحبه با خانواده شهدا، جانبازان دفاع مقدس، مصاحبه با مسافران نوروزی، ارتباط زنده با پلیس راه، هواشناسی، هلال احمر و ستاد خدمات نوروزی برای کسب اطلاع مخاطبان برای برنامه ریزی سفر و همچنین ارتباط زنده با مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

این برنامه شامل بخش های کارشناسی می‌باشد که کارشناس با حضور در استودیو برنامه مثل حضور کارشناس تغذیه برای توصیه‌های تغذیه ای در نوروز از دیگر بخش های این برنامه می‌باشد.

برنامه عصرگاهی «عیدتون مبارک» هرروز از ساعت 18 با بخش های متنوع و شاد از رادیو قزوین روی آنتن می رود.این برنامه هرروز با 3بخش نمایشی طنز، راننده آژانس و لطیفه‌های شیرین میهمان خانه‌های مردم قزوین خواهد بود.

خلیج فارس

رادیو خلیج فارس با 5 وسیمای خلیج فارس با 4 ویژه برنامه به استقبال سال جدید ولحظه تحویل سال 98 می رود.

سیما

سیمای خلیج فارس به مناسبت آغاز سال نو «نوروز دریا» را در سیزده قسمت 15 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی نعیمه حمزوی باساختار گزارش تدارک دیده و تلاش دارد با مهمانان نوروزی در استان ارتباط برقرار کند و آنها را با مکانهای گردشگری و آداب و رسوم وغذا ولباس این استان آشنا کند. همچنین با توجه به ایام نوروز دربرنامه از آهنگ های شاد نوروزی  و وله‌های کوتاه استفاده می‌شود.

برنامه«راهیان نور دریایی» با آغاز  سال نو به تهیه کنندگی مهرآذین هرشب ساعت 20:45 ازسیمای خلیج فارس بر روی آنتن می رود. سفر مهمانان نوروزی وشهروندان که به مناطق جنگی به خصوص مناطق جنگی آبی ودریایی را منعکس می‌کند.ارتباط با شبکه‌های ملی وسراسری از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

برنامه «شب‌های قشم»  در سیزده قسمت 50 دقیقه ای هرشب ساعت 21 تقدیم علاقمندان می‌شود. این برنامه تلویزیونی با آیتم‌های شاد ومتنوع در ایام نوروز هرشب مهمان خانواده‌های خونگرم هرمزگانی ومهمانان نوروزی خواهد بود.سیروس صادقی تهیه کننده برنامه است.

کودکان  ونوجوان نیز بیننده برنامه «پرپروک» خواهند بود که هر روز از ساعت 15:45 دقیقه  به تهیه کنندگی ساره سالاری روی آنتن می‌رود.

صدا

«بوی بهار » برنامه‌ای  با ساختار ترکیبی نمایشی در دوقسمت 240 دقیقه‌ای است که  29 اسفند بصورت زنده پخش می‌شود. این برنامه باهدف ایجاد فضایی شاد وصمیمانه ، اطلاع رسانی به شنوندگان ومسافران نوروزی را دردستور کار دارد.طنز ، موسیقی، بسته‌های کارشناسی ، پیامک وتلفن  وارتباط با مسئولان جهت اطلاع رسانی به مردم ومسافران نوروزی آیتم های این برنامه است.سیدجلیل هاشمی  تهیه کننده ، گیلیاردی نویسنده ،پوریا وچشم براه گوینده ، خسروی ، مهر ، داغینه و رحیمی‌گزارشگران این ویژه برنامه هستند.

«چیری ویری بهار»از دیگر ویژه برنامه رادیو خلیج فارس به‌مناسبت آغاز سال است که در 24 قسمت 180 دقیقه‌ای در ایام نوروز در دو بخش صبح وعصرگاهی بصورت زنده با ساختار پیامی‌پخش می‌شود. معصومه ناصری ، فتانه گیلیاردی ومنیژه فدایی تهیه کنندگان این ویژه برنامه هستند.

برنامه «گلچین بوی بهار» در 29 اسفند بصورت زنده به مدت 50 دقیقه درساختار پیامی سعی در ایجاد فضایی شاد ومفرح برای اطلاع رسانی به شنوندگان ومسافران نوروزی دارد.

برنامه «پیام آور کربلا» این ویژه برنامه 2 فروردین در سالروز رحلت حضرت زینب(س)از رادیو خلیج فارس پخش می‌شود تهیه‌کنندگی برنامه برعهده عباس ایرانمنش است. این ویژه برنامه در دوقسمت 240 دقیقه ای ضمن آگاهی بخشی در باره سفر ومسایل خاص آن به مناسبت های دینی ومذهبی هم می‌پردازد.

برنامه«خورشید هفتم» این برنامه 12 فروردین همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) بمنظور معرفی وبیان درس های زندگی حضرت امام کاظم (ع) پخش می‌شود. با توجه به حضور مسافران نوروزی دراستان به نیازهای فرهنگی واطلاع رسانی این افراد نیز می‌پردازد.این برنامه در دوقسمت 240 دقیقه ای به تهیه کنندگی مهدیه احترامی در رادیو خلیج فارس تدارک دیده شده است.

چهارمحال و بختیاری 

در بام ایران نیز برنامه‌های متنوعی برای بزرکگداشت این جشن باستانی تدارک دیده شده است.

سیما

شبکه جهان بین با ویژه برنامه «صدای پای بهار» به استقبال لحظات تحویل سال نو می رود. این برنامه با بخش های متنوع و با رویکرد معرفی آداب و رسوم مردم استان همزمان با تحویل سال جدید و ایجاد روحیه نشاط و امید از ساعت 21شب تحویل سال به مدت300 دقیقه به تهیه کنندگی شهره احمدپور تهیه و پخش می‌شود. «صدای پای بهار» در بخش های گزارش مردمی، حضور گروه‌های هنری در برنامه و اجرای موسیقی و نمایش، حافظ خوانی ارتباط با شبکه‌های استانی و شبکه شما، بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای دریافت عکس های مردمی از سفره‌های هفت سین وگزارش از آداب و رسوم مردم استان در عید نوروز، در لوکیشن‌های متنوع از جمله مکان‌های تاریخی و فرهنگی استان تولید می‌شود.

همزمان با سال نو، ویژه برنامه «شب های بهاری» در ایام تعطیلات نوروز از شبکه استانی سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری پخش و با ایجاد لحظاتی شاد، به یاد ماندنی و مفرح برای مخاطبان، همراه لحظات نوروزی مردم و مسافران استان می‌شود. معرفی آیین‌ها و سنت های قدیم مردم استان در نوروز، موسیقی تصاویر زیبا از طبیعت بهاری استان، عیددیدنی، معرفی اماکن تفریحی و زیارتی استان، معرفی سوغات استان، سفر به شهرستان‌ها، پیامک های بینندگان و حضور خوانندگان محلی در برنامه بخش های این برنامه را تشکیل می دهند.برنامه«شب های بهاری» همزمان با تعطیلات سال نو هر شب از ساعت 21 به مدت 90 دقیقه به تهیه کنندگی داریوش نیکبخت از سیمای جهان بین پخش می‌شود.

«سلام بهار» هم عنوان برنامه‌ای دیگر از تولیدات سیمای جهان بین است که با هدف ایجاد لحظاتی با نشاط و مفرح و معرفی آداب و رسوم مردم استان به تهیه کنندگی دیدار محمودی در تعطیلات سال جدید از ساعت18:30 به مدت 45 دقیقه به روی آنتن می رود. نمایش طنز با لهجه‌های مختلف، موسیقی‌های محلی و پاپ، استندآپ کمدی و گزارش های مردمی از مردم نقاط مختلف استان از جمله بخش های این برنامه هستند.

رادیو

رادیو جهان بین تلاش می‌کند در لحظات پایانی سال و آغاز سال جدید لحظاتی شاد، مفرح و سرگرم کننده را همراه با مژده رسیدن فصل بهار برای شنوندگان خود به ارمغان آورد. ویژه برنامه «مژده بهار» نیز همزمان با لحظات تحویل سال از شبکه استانی صدای مرکز چهارمحال و بختیاری پخش می‌شود.

در برنامه «مژده بهار» در بخش های متنوع از جمله معرفی سنت‌ها و آئین و رسوم مردم استان در هنگام تحویل سال، گفت‌وگو با بزرگترها، صله رحم، عید نوروز از دیدگاه اسلام، ترانه و موسیقی‌های شاد، مباحث کارشناسی، گزارش و معرفی جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی استان به روی آنتن می‌رود. این برنامه به تهیه کنندگی مهشید موسویان و گویندگی جعفر زمانی از 30 دقیقه بامداد تا2:30 دقیقه از رادیو جهان بین با مردم استان همراه می‌شود.

«سال نو، سلام نو» ویژه برنامه صبحگاهی شبکه استانی صدای مرکز چهارمحال و بختیاری در سال جدید است. این برنامه  از ساعت10 تا12 هر روز از رادیو جهان بین پخش می‌شود. ارتباط با ادارات هواشناسی، پلیس راه، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ستاد راهیان نور، پرداختن به آداب و رسوم محلی، ارزش های اجتماعی، معرفی خرده فرهنگ ها، سوغات استان، مسابقه، ارتباط تلفنی با سایر مراکز استان‌ها، ترانه و موسیقی، تلفن و پیامک های مخاطبان و معرفی اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بخش های این ویژه برنامه را تشکیل می دهند.

«بهار بام ایران» هم ویژه برنامه عصرگاهی شبکه استانی صدای مرکز چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز است. این ویژه برنامه عصرگاهی با ایجاد روحیه نشاط و پویایی و ترویج فرهنگ صله ارحام توأم با شادی و سرزندگی  از ساعت 17 تا 19 در تعطیلات سال نو از رادیو جهان بین پخش می‌شود.

خبر

معاونت خبر همزمان با نوروز و تعطیلات سال جدید، با پیش بینی تولید و پخش بیش از هزار و صد دقیقه گزارش های رادیویی و تلویزیونی، مستند خبری، گزارش و خبر مکتوب برای پخش از شبکه‌های محلی و سراسری با موضوع معرفی جاذبه‌های سیاحتی، فرهنگی و زیارتی، ارائه موقعیت های گردشگری استان، تقویت آئین‌ها و سنت های مقبول و ارزشمند محلی، آگاه سازی جامعه درخصوص پیشگیری از جرایم و بزهکاری در تعطیلات، تقویت فرهنگ بوم گردی و ارتقای سطح دانش جامعه برای مراقبت از محیط زیست در ایام نوروز به استقبال فصل بهار می رود.

فضای مجازی

تولید پوستر، عکس نوشت، اینفوگرافیک و کاریکاتور با موضوع نوروز، تولید ویدئو، موشن گرافیک و پادکست، ایجاد صفحه ویژه در وب سایت مرکز، استفاده از ظرفیت اپلیکیشن جهان بین همراه، معرفی ویژه برنامه‌های صدا و سیما در فضای مجازی، برگزاری پویش های مردمی و دریافت محصولات کاربرمحور، انتشار محتوا در کلیه بسترهای فضای مجازی، بازتولید محصولات رسانه ای مناسب و بهره گیری از ظرفیت فعالان فضای مجازی برای تولید و توزیع محتوا از جمله فعالیت های پیش بینی شده معاونت فضای مجازی صدا و سیمای استان در این ایام است.

خراسان جنوبی

صداوسیمای خراسان جنوبی میزبانی را در حق مخاطبان تمام کرده و سبدی متنوع از برنامه‌های نوروزی را برایشان تهیه کرده است.

صدا

برنامه «ایران را بگردیم » با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری ، تفریحی ، زیارتی و سیاحتی روستاها وشهرهای استان خراسان جنوبی در 2 قسمت 15 دقیقه ای به صورت ضبطی از صدای خاوران به روی آنتن می‌رود.

«بوی بهار» نیز ویژه برنامه‌ای در3 قسمت113 دقیقه ای به صورت زنده در ساختار" ترکیبی نمایشی" است که در صبح وعصر روزهای 28 و29 اسفند ماه پخش می‌شود. هدف برنامه اطلاع رسانی از میزان آمادگی استان در ایام نوروز و نحوه ارائه خدمات سازمان‌ها و ادارات و همچنین ایجاد لحظات شاد در پایان سال جاری می‌باشد و جاذبه‌های گردشگری استان نیز به مسافران نوروزی معرفی می‌گردد.

برنامه «بیا که نوروزه» با رویکرد اطلاع رسانی و ایجاد لحظات شاد و مفرح پخش می‌شود.

ویژه برنامه تحویل سال 1398 این رادیو نیز «سرسال نو» نام دارد که به‌صورت زنده روی انتن می‌رود.

برنامه «سفرخوش»در ساختار پیامی‌به تعداد 52 برنامه 15 دقیقه ای به مناسبت ایام نوروز، هر روز در 4 بخش به صورت زنده تولید و پخش می­‌شود. هدف از تولید برنامه "اطلاع رسانی به مسافران نوروزی از وضعیت استان در ایام نوروز" است.

برنامه «مژده بهار» هر شب با برقراری ارتباط با سایر مراکز  ،سطح شهر و کاروان‌های راهیان نور لحظات شاد و مفرح را برای مخاطبان رقم می زند.

«نو نورا» برنامه عصرگاهی صدای خاوران است که در ایام نوروز هر  شب ساعت 19 به مدت 120 دقیقه با هدف اطلاع رسانی به مخاطب با اورژانس ،هواشناسی ،هلال احمر و سایر دستگاه‌های خدمت رسان ارتباط برقرار می‌کند. پخش دو آیتم نمایشی کوتاه وشاد در دیگر بخش های این برنامه است.

 خراسان شمالی

صداوسیمای خراسان شمالی به مناسبت تحویل سال نو و تعطیلات آغازین بهار ، ویژه برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبانش تدارک دیده است.

شبکه اترک با برنامه‌‏های «حالا بهار »، «بهار بارون»، «واینک بهار»، «بهار بارون » و «بهاری شو» مهمان خانه‌های گرم اهالی خراسان شمالی می‌شود.

برنامه «حالا بهار» عنوان ویژه برنامه تحویل سال سیمای اترک است که با هدف ایجاد لحظاتی شاد و مفرح در ساعات پایانی سال ۹۷ و دقایق آغازین سال ۹۸ روی آنتن می‌رود.

این برنامه با دعوت از کارشناسان و هنرمندان ضمن معرفی آداب و رسوم، فرهنگ و سنن نوروزی مردم استان که مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی است ، سعی دارد با  تهیه گزارش‌های از مزار شهدا، اماکن متبرکه و خانه سالمندان درلحظات تحویل سال ، گزارش از تکاپوی مردم در ساعات پایانی سال ، نمایش طنز با حال و هوای نوروزی، موسیقی تصویر، معرفی اماکن گردشگری  استان ،تلفن و پیامک ،وله‌های نوروزی و...لحظات به یاد ماندنی را در ذهن مخاطبانش به یادگار بگذارد.

ویژه برنامه «حالا بهار » به تهیه کنندگی محسن سرداریان ساعت ۲۱ روز ۲۹ اسفند تا ساعت ۲ بامداد روز اول فروردین به مدت 5 ساعت از سیمای اترک به صورت زنده پخش می‌شود.

«بهار بارون» نام برنامه دیگر سیمای اترک است که با هدف  ایجاد فضای شاد و بهاری در ایام نوروز همراه بینندگان است و می‌کوشد در کنار معرفی فرهنگ ، آداب و رسوم نوروزی مردم استان ، با بخش های متنوع  شامل :  دعوت از مهمانان در زمینه‌های گوناکون ، اجرای موسیقی‌های محلی و پاپ به صورت زنده ، معرفی آداب و رسوم اقوام مختلف استان ، آشنایی با نخبگان و هنرمندان ، سبک زندگی اسلامی ایرانی و... ساعات خوشی را برای مخاطبانش فراهم کند.

 معرفی چهره‌های شاخص استان در زمینه‌های علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، هنری و ورزشی ، ارتباط با ستاد سفر استان ، کارشناسان انتظامی ، پلیس راهور و مسئولان میراث فرهنگی ، معرفی مکانهای تفریحی ، تاریخی و گرشگری استان ، گزارش از مسافران نوروزی ، تلفن و پیامک های مردمی و... از دیگر بخش های « بهار بارون» است.

 تهیه کنندگی«بهار بارون» را مجتبی فروزانفر بر عهده دارد که در تعطیلات نوروز هر شب ساعت 21 به مدت یک ساعت به صورت زنده از سیمای شبکه اترک روی آنتن می‌رود.

صدا

صدای اترک با برنامه‌های «واینک بهار » ، «بهاری شو» و «بهار بارون » زمزمه‌ها و نغمه‌های بهاری را برای شنوندگانش می نوازد.

«واینک بهار »  ویژه برنامه تحویل سال صدای اترک است که باهدف ایجاد فضای شاد و مفرح همراه با معنویت و همدلی در لحظات تحویل سال تهیه و تولید می‌شود. «و اینک بهار» تلاش می‌کند با دعوت از مهمانان گوناگون مانند ورزشکاران ، نوازندگان و خوانندگان بومی ، هنرمندان ، افراد موفق در عرصه‌های مختلف و... فضایی شاد و دلنشین همراه با معنویت و همدلی  را برای شنوندگانش  در لحظه‌های پرخاطره تحویل سال نو ایجاد کند.

موسیقی‌های بهاری و شاد ،کلام بزرگان ،گزراش های مردمی‌به لهجه‌های مختلف ،تلفن و پیامک های تبریک مردمی ،پخش پیام تبریک  مقا م معظم رهبری و رئیس جمهور ، سنت صله رحم  ، معرفی آداب و رسوم مردم خراسان شمالی و...  از دیگر بخش های برنامه است.

«واینک بهار » به تهیه کنندگی مینا احمدی و گویندگی جواد اسکندری ، زهرا محمدی و ملکان آهی از ساعت 23  روز 29 اسفند تا ساعت 3 بامداد اول فروردین به صورت زنده از صدای اترک پخش می‌شود.

برنامه رادیویی«بهاری شو» نیز در بخش‌های مختلف با معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، مکانهای گردشگری، امکانات اقامتی استان و... استان، ضمن ایجاد فضایی شاد و نوروزی می‌کوشد اوقات خوشی برای مخاطبانش فراهم کند. گزارش، موسیقی زنده، مستند بوم گردی،  ارتباط با هواشناسی ، نمایش، رادیو همراه ، ارتباط با پلیس راه، عید دیدنی ( رفتن به دیدار شنونده‌های دائمی و خاص رادیو ) ، مسابقه ،  تلفن و پیامک و... بخشهای از  برنامه است. «بهاری شو » به تهیه کنندگی مجید حمزانلوئی و ابراهیم نسیمی در ایام نوروز هر روز از ساعت 17:30 به مدت 90 دقیقه از صدای اترک به طور زنده با شنوندگان همراه است.

«بهاربارون » دیگر برنامه صدای اترک است که در تلاش است با ایجاد روحیه شاد در مخاطبان نوروزی خود لحظات خاطره انگیزی را برای آنان پدید آورد. ارتباط با مراکز، ارتباط تلفنی با مسئولان ستاد سفرهای نوروزی ، اطلاع رسانی در زمینه سفر ایمن ،گفتگو با مسافران نوروزی گزارش بخش های متعدد کارشناسی ، پخش موسیقی‌های مفرح و شاد بومی محلی ، مسابقه ، تلفن و پیامک های مردمی و... بخش های از  این برنامه زیبا و شنیدنی نوروزی می‌باشد. تهیه کنندگی«بهاربارون » بر عهده سمانه سفیدگر،مریم سلمانی طبری و زهرا تیمورزاده است که در ایام نوروز هر روز ساعت 10 به مدت 90 دقیقه از صدای اترک به صورت زنده پخش می‌شود

 

خراسان رضوی

صداوسیمای خراسان رضوی نیز در ایام نوروز با برنامه‌های متنوع از مخاطبانش پذیرایی می‌کند.

سیما

«صبح خراسانی» با رویکرد اطلاع رسانی درخصوص وضعیت آب و هوای مشهد و استان و هم چنین حضور مسئولان استانی تهیه و پخش خواهد شد. «گزارش 5» با رویکرد هشدارهای امنیتی و انتظامی مرتبط با سفر تولید و پخش روی آنتن می‌رود.

«پخش زنده مراسم تحویل سال نو» با رویکرد به تصویر کشیدن فضای معنوی حرم رضوی و ارتباط زنده با شبکه استانی و شبکه‌های سراسری و برون‌مرزی درقالب برنامه بهار فیروزه ای هراه مخاطبان است.

«پخش زنده مراسم سخنرانی رهبر معظم انقلاب» از حرم مطهر رضوی، پخش«مستندهای تولیدی» برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، «زیرنویس‌های تلویزیونی» برای اطلاع رسانی وضعیت آب‌و‌هوا، وضعیت جاده‌های استان، «شب شرقی» ویژه ایام نوروز، «برنامه‌های طنز» پخش برنامه‌های طنز «جدی نگیرید»با رویکرد نشاط و شادی، «ارتباط با حرم مطهر رضوی» و به تصویر کشیدن فضای معنوی حرم، پخش مستندهایی پیرامون آداب و رسوم خراسانی، حضور کارشناسان و صاحب نظران در برنامه‌های زنده برای تبیین و تحلیل شعار سال از جمله بخش‌های برنامه‌های نوروزی سیمای خراسان رضوی است.

 صدا

برنامه «روز شیرین نوروز شیرین»  به مدت 2 ساعت صبح‌ها، «صدای زائر» به مدت 2 ساعت ،، «صد سال به این سال‌ها»به مدت 2 ساعت،  مسابقه «هفت سین» به مدت 45 دقیقه و برنامه «شب‌های نوروزی» به مدت 1 ساعت در نوروز از صدای این مرکز پخش می‌شود.                    

رادیو سراسری زیارت :

 شبکه رادیویی سراسری زیارت نیز  با توجه به اهداف و راهبردها در زمینه ترویج فرهنگ زیارت اهل بیت «علیهم السلام» با رویکرد کشوری و به طور خاص زیارت حضرت امام رضا «علیه السلام» به طراحی و آماده سازی کنداکتور ایام نوروزی اقدام کرده است.

احسن الحال: با توجه به تغییر، تحول و پویایی در فصل بهار، عنوان "احسن الحال" برگرفته از دعای تحویل سال برای ویژه برنامه عید نوروز در نظر گرفته شده است. شعار اصلی این برنامه "حال مرا خوب کن" در نظر گرفته شده است. توجه به زائر نوروزی و ایجاد یک حس خوب از اهداف اصلی این برنامه است. این برنامه از 25 اسفند تا 29 اسفند با عنوان "مهمان داریم" پخش می‌شود. و از اول فروردین به "احسن الحال" تغییر نام می دهد. تهیه کننده این برنامه آقای محمود واعظی هست. این برنامه از ساعت 6 تا 23 در 10 بخش مجزا که هر کدام به مدت 15 دقیقه است تولید و پخش می‌شود. گویندگان خانم دولت آبادی و آقای مسرور هستند. برای اطلاع رسانی و ارتباط موثر با شهرهای زیارتی، دو ایستگاه در مشهد مقدس و یک ایستگاه در قم و یک ایستگاه در شهر شیراز برای تعامل و ارتباط بیشتر با مخاطبان در نظر گرفته شده است. این ایستگاه‌ها آماده اند تا در تمامی ساعات با برنامه‌های مختلف از جمله برنامه زنده صبح، برنامه زنده عصر، برنامه احسن الحال و ... در ارتباط باشند.

صبح بهاری: می توان گفت تقریبا تمامی سفرهای نوروزی به صورت خانوادگی انجام می‌شود. شهرها و اماکن زیارتی و حتی اماکن زیارتی بین راهی، جزو مقاصد اصلی این مسافران است. لذا رادیو زیارت این خانواده‌های مسافر را در قالب خانواده زائر بعنوان مخاطب خود تعریف می‌کند. پرداختن به نظاط معنوی در سفر، رفتارهای اجتماعی، رفتارهای محیط زیستی، بهداشت عمومی، جوان باوری در سفر و ... از محورهایی است که در برنامه سازی مد نظر است. شعار اصلی برنامه زیارت، نوروز، خانواده است. پرداخت به این مقوله در برنامه زنده صبح به تعداد 21 برنامه 135 دقیقه ای به صورت ترکیبی نمایشی در نظر گرفته شده است. عنوان این برنامه "صبح بهاری" است و تهیه کننده کنندگی این برنامه را آقای محسن مقدم بر عهده دارند. همچنین برنامه را آقای باصری گویندگی خواهند کرد.

قدم قدم با بهار: ویژگی فصل بهار تغییر در فرد فرد و جزء جزء محیط است. اگر از بعد فردی به مقوله زیارت نگاه شود، می تواند تغییر، تحول، رشد و تعالی را در فرد فرد یک جامعه ایجاد کند. رادیو زیارت سعی می‌کند تا به ویژگیهای فردی یک زائر در ایام نوروز توجه ویژه داشته باشد. یک زیارت خوب می تواند یک حس خوب را که در نهایت منجر به تعالی شود، ایجاد کند. محورهایی مانند بهار، زیارت، امامت، معاد، انگیزش طبیعت، توسعه فردی و ... مد نظر قرار می‌گیرند. شعار اصلی برنامه زیارت، بهار، فرد است. برنامه زنده عصر به تعداد 21 برنامه 135 دقیقه ای با ساختار ترکیبی نمایشی به این مقوله می‌پردازد. عنوان این برنامه "قدم قدم با بهار" است و تهیه کنندگی آن را آقای مسعود فرزین بر عهده دارد. گویندگی این برنامه را هم خانم حداد بر عهده دارد.

گفت‌وگو: با توجه به اینکه مشکلات زائران در شهرها و اماکن زیارتی در ایام نوروز بیشتر خواهد شد، رادیو زیارت تصمیم گرفت تا با تعامل بیشتر با مخاطبان به بررسی موضوعات و مشکلات پیرامون مباحث زیارت بپردازد. لذا برنامه "گفتگو" از دو بار در هفته به 6 بار در هفته افزایش یافته و هر روز به مدت 40 دقیقه با مسئولین مرتبط گفتگو خواهد داشت. تهیه کننده و مجری این برنامه خانم نعمتیان هستند.

دل آوا: یکی از منابع اصلی در محتواهای رادیویی استفاده از موسیقی می‌باشد. اما با توجه به راهبردها و اهداف تعیین شده برای رادیو زیارت، استفاده از هر نوع موسیقی برای این رادیو جایز نمی‌باشد. لذا برنامه ای با عنوان "دل آوا" تولید خواهد شد که هدف اصلی این برنامه استفاده از ظرفیت هنرمندان کشوری برای تولید آثاری با مضمون زیارت می‌باشد. تعامل با مخاطب جوان، در راستای آشنایی با آثار موسیقایی زیارت نیز در این برنامه مد نظر قرار دارد. این برنامه را علیرضا اعلم به مدت 30 دقیقه تهیه می‌کند.

لالایی: یکی از دغدغه‌های رادیو زیارت ایجاد ارتباط مستمر و هدفمند مادر با کودک و خردسال پیرامون مفهوم زیارت و امام است. لذا برنامه‌ای ترکیبی نمایشی با عنوان "لالایی" تولید می‌شود تا مادران با استفاده از این محتواها بتوانند کودکان خود را با مفهوم امام و زیارت بیشتر آشنا کنند. این برنامه را کودکان در ساعات ابتدایی شب می‌شنوند. همچنین پیوستی برای برنامه تعریف شده تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی محتواها در اختیار مخاطبان قرار گیرد. این برنامه 15 دقیقه می‌باشد و تهیه کننده آن خانم ویدا ضمیری است.

به وقت ارادت: در روایتی از وجود گرامی رسول اکرم «صلی الله علیه و آله» هست که ایشان فرمودند با ایام دشمنی نکنید. امام هادی علیه السلام در شرح این روایت می فرمایند منظور از ایام ما چهارده معصوم هستیم که آسمانها و زمین به سبب ما بر پاست. بعد ایشان تعلق هر روز به یکی از معصومین را نام می‌برند. رادیو زیارت این حدیث را مورد توجه قرار داده و برنامه ای را با عنوان "به وقت ارادت" برای توجه ارادت هر روزه به محضر معصومین علیهم السلام تولید خواهد کرد. تولید کننده این برنامه خانم تناکی است. مدت این برنامه نیز 45 دقیقه است.

 رادیو تاجیکی برونمرزی:

عنوان برنامه نوروزی رادیو تاجیکی «بهار همدلی» است که قرار است به تعداد 14 برنامه و مدت زمان 30 دقیقه (روزانه) تهیه شود. ساختار برنامه ترکیبی و آوایی–روایی است که با هدف بازشناسایی اشتراکات فرهنگی نوروز به عنوان جشن وحدت بخش بین کشورهای فارسی زبان تهیه خواهد شد. محتوای تولیدی بهار همدلی مطالب نوروزی، اشعار بهاری، سرودهای تاجیکی و ایرانی و گزارش و مصاحبه است. محورهای برنامه نیز تاریخچه نوروز، ویژگی‌های برگزاری جشن نوروز در میان کشورهای فارسی زبان ایران، تاجیکستان و افغانستان و آیین‌های نوروزی در کشورهای منطقه است. در برنامه «جهان در سالی که گذشت» آخرین رخدادهای جهان به ویژه کشورهای غرب آسیا و خاورمیانه به مدت 30 دقیقه پرداخته خواهد شد. «نوای همزبانی» نیز به بررسی موسیقی‌های مورد علاقه فارسی زبانان کشورهای ایران، تاجیکستان و افغانستان همراه با ترانه‌های درخواستی مخاطبان به مدت 20 دقیقه خواهد پرداخت

 رادیو دری

 اینک بهار؛ اینک بهار ویژه برنامه ای دو ساعته است که در ایام نوروز با ایجاد فضای شاد و محتوا محور در صدد است تا از نوروز استقبال کند. آیتمهای موجود در این برنامه چنان متنوع است که تقریبا می تواند در فضای دورهمی خانواده‌ها در ایام نوروز و یا در فضاهای سفر رقم زننده ی لحظات پر محتوا و تامل برانگیزی باشد. تامل در باب نوروز، با هم بودن، طبیعت، شادیهای ناب لحظه ای .... از غایات این برنامه است.

جهان در سالی که گذشت؛ از یاد نبریم که هر سال با توجه به تحولات سریع جهانی رویدادهای قابل تاملی را در بطن خود دارد. نگاهی تحلیلی به این رویدادها می تواند بار دیگر الهام بخشی این رویدادها و عبرت آموزی آن را یادآور شود و اجازه ندهد که شانتاژهای رسانه ای این نقاط ثقل رویدادی را از ذهن مخاطب پاک کند.

یک سال با ولایت؛ این برنامه ماهیتا نگاهی دارد به فرازها و محورهای مهمی از بیانات مقام معظم رهبری که در طول سال گذشته و در مناسبتها و دیدار با اقشار مختلف ایراد فرموده اند . از آنجا که مرور و یادآوری این فرمایشات راهبردی و مهم است بخصوص در حوزه ی بین الملل جنبه ی بصیرت افزایی دارد . از همین منظر است که این برنامه جایگاه مهمی در ساختار کنداکتوری نوروز رادیو دری دارد.

به همین سادگی؛ در این برنامه تلاش شده است با خلاقیتها ی هنری و جملات حکیمانه و انگیزشی منبعث از حکمتها ، آیات و روایات و ادبیات شادی و فرح معرفت افزا را برای مخاطب رقم بزنیم

ادب بهاری ؛ همواره ادبیات ما و تاریخ ادب فارسی مشحون از شعرها و نثرها و نغزهایی است که الهام گرفته از بهار و طبیعت است و اصطلاحا به آن بهاریه گفته می‌شود . این برنامه تلاش دارد با عینک ادب به بهار و شیرینی‌ها آن  نظر کند

فرهنگ نوروز ؛ نوروز به عنوان یک آئین مشترک حوزه ی تمدن و ادب فارسی و بسیاری از ساکنین آسیای میانه ، شبه قاره و غرب آسیا چنان تنوع و گوناگونی دارد که در هر ملتی زیبایی از آن دیده می‌شود که از آن تحت نام آداب نوروز یاد می‌شود . نگاهی به این آداب در فرهنگهای ملل مختلف حلاوت و شیرنی خاصی دارد که یادآوری آن در ایامی‌که نام نوروز بخود گرفته خالی از لطف نیست

چنین کنند حکایت؛ کمتر کسی است که فارسی زبان باشد و از عمق حکایتها و تمثیلهای شیرین ادبیات فارسی و کهن اطلاع نداشته باشد و یا آن را در پیشانی کلام و گفتار خود بکار نگیرد . حکایتهای الهام بخش و شیرین و پندآموزی که در کتابهایی همچون گلستان و بوستان ، مثنوی معنوی ، بهارستان ، کلیله و دمنه و ... وجود دارد . روایت هنری این حکایتها حلاوت ویژه ی خود را برای فارسی گویان دارد و بر همین ضرورت این برنامه تدارک دیده شده است

افغانستان در آئینه ی سال؛ از آنجا که رادیو دری در حوزه ی افغانستان قابل پخش است و هدف آن تهیه محتوا برای این جغرافیا است پس از اولویتها خود م یداند که رویدادهای مهم فرهنگی ، هنری ، اجتماعی و سیاسی این کشور را در غالب یک برنامه جمع بندی و ارائه کند

زمزمه بهار؛ این برنامه پخش موسیقی را برعهده دارد و سفارش آهنگ و موسیقیهای مخاطب را برعهده دارد . تلاشی است برای رقم زدن فضاهای شاد نوروزی

تمثیل بهار؛ این برنامه نمایشی است که برای ایجاد سرگرمی و انتقال محتواهای ناب فرهنگ صله ارحام ، توجه به طبیعت و آمادگی برای سالی نو تدارک دیده شده است و برنامه ی شاخصی است که در غالب نمایش و الف تهیه می‌شود.

معاونت فضای مجازی

ولید 13 قسمت پادکست با نام رادیو ریحون با موضوعات: خانه تکانی، خرید لباس عید، خرید میوه، آجیل و شیرینی شب عید، ماهی پلو، سفرۀ هفت سین و ...؛ تولید 5 قسمت وکس پاپ با موضوعات هشدارهای خطرات چهارشنبه سوری، احترام به والدین، کمک به هم نوع و مهمان نوازی؛ تولید عکس نوشته ؛ -تولید اینفوگرافی، تولید استیکر، تولید کلیپ، برگزاری پویش مهمان داریم.

در پویش مهمان داریم از مخاطبان خواسته می‌شود که با ارسال عکس ها و دل نوشته‌های خود با موضوع حضور رهبر معظم انقلاب و زایران بارگاه رضوی به مشهد مقدس در پویش #مهمان_داریم شرکت کنند.

 خوزستان

شبکه استانی صدا و سیمای مرکز خوزستان برنامه‌های متنوعی ویژه ایام نوروزی تدارک دیده است :

صدا

«لیالی ربیعه (شبهای بهاری )» برنامه ای از تولید رادیو عربی با ساختار ترکیبی – نمایشی ماست که با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح درتعطیلات نوروز به تهیه کنندگی حسین حیاوی ، روشنک عباسیان ، عبداله طرفی با بخش‌های متنوعی چون نمایش طنز و موضوعی ، مسابقه گزارشی در میان مردم در اماکن تفریحی ، گزارش هواشناسی ، هشدارهای راهنمایی و رانندگی ، معرفی یادمان‌ها و اماکن زیارتی دفاع مقدس و شهدای استان از تاریخ 29 اسفند لغایت 16 فروردین 98 بمدت 120 دقیقه ساعت 21 از شبکه استانی صدای خوزستان پخش می‌شود .

برنامه «سال نو سلام »عنوان به طور زنده با ساختار ترکیبی - نماشی برای ایجاد لحظات شاد نوروزی و با آیتم های مختلفی چون :آواز ریتمیک،نمایش طنز،خوزستان رو بیشتر بشناسیم و نوروز در خوزستان، اعلام وضعیت راه‌ها به صورت زنده، گزارش موضوعی در قالب 3 بخش ، توصیه‌های بهداشتی در ایام نوروز، آداب و رسوم نوروزی خوزستان ، برای مسافران نوروزی پخش می‌شود. سلام سال نوهرروز صبح ساعت 10به مدت 120دقیقه و در 14 برنامه از شبکه استانی صدای خوزستان پخش می‌شود .
برنامه«بهار دزفول» در ایام نوروز به منظور اشنایی مخاطب با جاذبه‌های شهری و منطقه ای و رسوم اقوام مختلف ساکن در شمال خوزستان – معرفی اماکن تفریحی و طبیعی و مذهبی منطقه – به صورت گزارشی ، کارشناسی ونمایشی تهیه و تقدیم خواهد شد. گزارش از حضور کاروان‌های راهیان نور از مناطق جنگی مربوط به دزفول و اندیمشک ، معرفی مناطق دیدنی و گردشگری دزفول – شوش و اندیمشک ، نکات بهداشتی – سلامتی بخصوص با موضوع تغذیه توسط کارشناسان مرکز بهداشت ، پیام امنیت حاوی نکات ایمنی منازل و خودرو در سفرهای نوروزی ، اطلاعات مربوط به جاده‌های شمال خوزستان ، ارتباط با هواشناسی و هشدارهای لازم در خصوص اب و هوا ، ارتباط با مراکز اورژانس و آمادگی لازم این مرکز در ایام نوروزی و هشدارهای لازم مسافران و میهمانان نوروزی ، ارتباط با عوامل ستاد نوروزی در خصوص اسکان و خدمات به مهمانان نوروزی ، .....بهار دزفول 15 برنامه 120 دقیقه ایی یه تهیه کنندگی مهناز نانازاده و لیلا حسن پور ، گویندگی مسعود قمر و گزارشگری احمد زرشناس ساعت 11 از رادیو شهری دزفول پخش می‌شود .

صدای زائر عنوان برنامه ایست با هدف بزرگداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و آگاهی بخشی در خصوص یادمان‌های مختلف و ضرورت تشویق به حضور پرشور کاروان‌های راهیان نور در منطقه در صدای مرکز خوزستان تهیه و تولید می‌شود.
این برنامه با آیتم‌های  راهیان نور در مناطق عملیاتی ، معرفی عملیات های مختلف و روایت های رزمندگان از حضور در سال های دفاع مقدس و همچنین پخش سرود و موسیقی‌های حماسی هشت سال دفاع مقدس به تهیه کنندگی سارا نجدی ، نویسندگی عزت کوتی عرب ، گویندگی ، افشین حسینخانی ،از ساعت صبح 9 به مدت 60قیقه بصورت زنده از شبکه استانی صدای خوزستان پخش می‌شود .

بوی نوروز عنوان ویژه برنامه تحویل سال نو به صورت زنده به مدت 120دقیقه و با بخشهای متنوعی چون دعوت از هنرمندان و ورزشکاران مطرح استانی و کشوری ، گزارش از مناطق عملیاتی و بیمارستان‌ها و پخش موسیقی و ترانه ، پخش سخنان مقام معظم رهبری به تهیه کنندگی محمود ستایش ، گویندگی عزت کوتی عرب ومحمد شمس و گزارشگری حسین مقدم روی آنتن می‌رود.

نسیم نوروز درطول ایام نوروز هر روز عصر به مدت 120 دقیقه و به طور زنده با قالب ترکیبی نماشی برای ارائه اطلاعات لازم برای مسافران نوروزی تولید می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی عبدالصالح رایگانی و گویندگی زهرا پرورش و گزارشگری احمد زرشناس ساعت 17 پخش می‌شود .

سیما

برنامه «یک یک» ویژه تحویل سال نو به تهیه کنندگی محسن پناه با هدف ایجاد لحظات شاد و مفرح با بخش های متنوع چون پخش موسیقی محلی و سنتی به صورت زنده ، بامناطق مرزی استان  ونحف اشرف ارتباط برقرار می‌کند. ،حضور چهره‌های برتر هنری ، ورزشی ، ونخبگان استان ، بخش بازارچه خوراکی‌های محلی وصنایع دستی ، معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و آداب و رسوم استان به مسافران نوروزی از آیتم‌های این برنامه است. این برنامه روز29 اسفند به مدت 7ساعت از ساعت 21 تا لحظه تحویل سال مهمان خانه‌های پر مهرخانواده‌های خوزستانی و مهمانان نوروزی خواهد بود .
«بهار کارون» نیز یکی دیگر از برنامه‌های ویژه ایام نوروز به تهیه کنندگی اکبر صابری نژاد اسنت که با بخش‌هایی چون موسیقی محلی وبومی زنده ،گزارش ازطبیعت و جاهای دیدنی استان ، مسابقه و...ادر 15 قسمت 60 دقیقه ایی از دوم فروردین 98 هرشب ساعت 21 پخش می‌شود.

«سرزمین نور» از ویژه برنامه‌های راهیان نور به تهیه کنندگی محمد بدری و کمال مطوف است که در 30قسمت 15 دقیقه‌ای داز کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی گزارش تهیه می‌کند،

  زنجان

آغاز سال 1398 با سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر مقارن شده است و صداوسیمای مرکز زنجان برنامه ریزی ویژه‌ای برای اقناع مخاطبانش کرده است تا بتواند با دست پر میهمان سفره‌های هفت سین بینندگان و شنوندگان خود بوده و لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان خود فراهم کند.
سیما

سیمای زنجان برای تحویل سال نو ویژه برنامه ای با عنوان «گولوش (لبخند)» را تدارک دیده است. این ویژه برنامه از ساعت 23 روز 29 اسفند تا دقایقی پس از لحظه تحویل سال با بینندگان همراه خواهد بود. گزارش، عیدانه، بیان آداب و رسوم و سنن نوروزی مردم استان، معرفی اماکن مذهبی وگردشگری، اجرای زنده موسیقی‌های سنتی و پاپ، نمایش طنز از آیتم‌های این برنامه است. این برنامه هر شب از ساعت 20:45  بمدت 70 دقیقه از تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت زنده پخش می‌‍شود،
برنامه «شهر قشنگ» با آیتمهای شاد و متنوع برای کودکان و نوجوانان در ایام نوروز از شبکه اشراق پخش می‌شود.
معاونت سیما همچنین برنامه‌های متعددی را در قالب‌های مختلف همچون ، مستند ، داستانی ، تفریحی و سرگرمی  و .... برای ایام نوروز تدارک دیده و تولید کرده است که از آن جمله می توان به ایونلار، اسب، شیلاندر، گنبد نیلگون، قلعه بهستان و چورک، مستندهای حیات وحش استان ، عیددیدنی با ورزش، دوربین زنده بازار زنجان و .... اشاره کرد.
پخش سیما نیز با تأمین برنامه‌های مختلف تلاش دارد نظر بینندگان خود را جلب کند. فیلمهای سینمایی مثل  مشت آهنین، آخرین فرمانروا و از چاندی چوک به چین و..... ، مجموعه‌های تلویزیونی مانند قرعه، هفت سنگ، آخرین مهلت، سوین وشاید برای شما اتفاق بیافتد و ..... ، فیلم های سینمایی ایرانی مانند سین دهم، آسمان مال من است، همه بریم خواستگاری، و مهمان بابا فیلمهای دوبله شده به زبان آذری و دهه برنامه متنوع دیگر از جمله برنامه‌های تأمینی برای ایام نوروز در شبکه اشراق می‌باشند.

صدا

رادیوی استانی نیز برای ایام نوروز برنامه‌های خوبی را تهیه ، تولید و تأمین کرده است. ویژه برنامه رادیو برای لحظه تحویل سال، بایراملیق(عیدی) نام دارد. مدت زمان این برنامه 180 دقیقه است و شامل آیتمهایی چون ارتباط با مشهد مقدس ، قم و جمکران ، ارتباط با امامزاده سیدابراهیم(ع)و آرامش بهاری ، گزارش از بیمارستانها و دستگاههای خدمات رسان عمومی در لحظه تحویل سال ، گزارش از خانواده‌های شهداء و ایثارگران ، نمایشهای طنز ، باین اداب و رسوم محلی در نوروز ، آیتم عید نوروز در جبهه‌ها ، سرود و موسیقی و ..... خواهد بود .

دیگر برنامه صدا برای این ایام «نازلی بهار» نام دارد که هر روز در دو نوبت از ساعت 10 تا 12:30 و 17 تا 19:30 به صورت زنده برای مخاطبان پخش خواهد شد. معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، ارتباط با مسئولان ستاد سفرهای نوروزی، اعلام وضعیت راههای مواصلاتی، ارتباط با گزارشگران آزاد شهرهای استان، معرفی فرهنگ بومی وآداب و رسوم نوروزی مناطق مختلف، اجرای زنده موسیقی، ارتباط باسایر مراکز استانی وشبکه‌های سراسری و .... از دیگر آیتم‌های این برنامه است .
واحداطلاعات واخبار مرکز هم با تولید و پخش گزارشهای مختلف ویژه عنوان سال، گزارش خبری با موضوع معرفی اماکن تاریخی، مذهبی و گردشگری استان ، گزارش از طرح آرامش بهاری از بقاء متبرکه وارتباط زنده با شبکه بین المللی خبر ،  همچنین بسته خبری ضرورتهای سفر ، همراه مخاطبان و مسافران نوروزی خواهد بود.
معاونت فضای مجازی مرکز هم با تولید برنامه‌هایی مانند هشدار به خانواده در مراسم چهارشنبه آخر سال، اینفوگرافیک مراسم نوروز در زنجان، تولید آیتم ویژه بناهای تاریخی استان، باز تدوین و تلخیص بازیهای محلی زنجان و پوسترهای نوروز در زنجان همراه با فعالین فضای مجازی به استقبال نوروز می رود.

سمنان

صدا و سیمای مرکز سمنان به مخاطبان خود در نوروز 98 ویژه برنامه‌های متنوعی را عیدانه میدهد.

صدا

برنامه" بوی بهار عطر یاس" از 29 اسفند ماه در نوبت صبح از ساعت 9 تا 11 و نوبت عصر از 18:30 تا 20 به‌صورت زنده با هدف افزایش نشاط و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از صدای مرکز سمنان پخش می‌شود.  برنامه " اینک بهار " را هم در  تحویل سال نو  از ساعت 23 الی 2 بامداد بصورت زنده پخش می‌شود

برنامه‌های متنوع دیگری چون: 13 قسمت نمایش طنز رادیویی، معرفی آداب و رسوم مردم استان در نوروز با  نام " نوروز در قومس" ،  مستند هایی با موضوع معرفی اماکن دیدنی و تاریخی استان و معرفی نقاط گردشگری کشور با عنوان" ایران را بگردیم" هر کدام در 34 قسمت و پخش 17 قسمت مستند گزارشی از مناطق جنگی جنوب و کاروان راهیان نور با عنوان" به نیت دریا" در ایام نوروز 98 روی آنتن می‌روند.

سیما

ویژه برنامه زنده « بوی عیدی» در شب میلاد حضرت علی(ع) ساعات خوشی را برای مخاطبان فراهم می‌کند. این برنامه همچنین از ساعت 15 تا 18 روز 29 اسفند  و ادامه  آن به عنوان ویژه برنامه تحویل سال نو از ساعت 19 الی 2 بامداد با آیتم های شاد و متنوع به روی آنتن میرود.

ویژه برنامه شبانه نوروز 98 سیمای این مرکز با نام " به وقت عید" در 16 قسمت از اول تا 16 فروردین هر شب از ساعت 21 الی 22:30 با این آیتم ها بصورت زنده به روی آنتن خواهد رفت.

دعوت از خوانندگان و بازیگران سینما و تلویزیون کشوری و هم استانی، حضور نخبگان و فرهیختگان هم استانی، دعوت از ورزشکاران، دیدار و گفت‌وگو با خانواده‌های معظم شهدا و شهدای مدافع حرم، گزارش هایی از مسافران نوروزی در استان، اطلاع رسانی در خصوص وضعیت ترافیکی و آب و هوایی استان، برقراری ارتباط زنده با کاروان راهیان نور و اماکن مذهبی و آستان مقدس امام زاده یحیی(ع) شهر سمنان، آیتم‌های طنز، موسیقی، معرفی آداب و رسوم مردم استان در استقبال از بهار و نوروز، سفره‌های هفت سین مردم نقاط مختلف استان، تبلیغ و ترویج ازدواج آسان با دعوت از 30زوج جوان که در فاصله میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و میلاد امام علی (ع) ازدواج کرده اند از بخش های این ویژه برنامه است.

برنامه کودک «شادی خانه»، ویژه برنامه خانواده «زیر یک سقف» ، پخش 16  فیلم سینمایی ایرانی و خارجی در ایام نوروز، پخش دو سریال نوروزی، 16 عنوان مستند با موضوع معرفی نقاط دیدنی و تاریخی استان و کشور، ، ارتباط زنده با مناطق عملیاتی جنوب و کاروان‌های راهیان نور از دیگر برنامه‌های نوروزی سیمای مرکز سمنان هستند.

تهیه 24 مستند خبری ، چندین ارتباط زنده با شبکه خبر و تهیه گزارش های تولیدی از موزه‌های مردم شناسی استان بخش هایی از برنامه‌های معاونت خبر مرکز سمنان است که از شبکه استانی سمنان و شبکه‌های سراسری در ایام نوروز امسال پخش خواهند شد

سیستان وبلوچستان

مرکز سیستان و بلوچستان در جشن نوروزی مردم ایران با برنامه‌های ویژه شریک می‌شود.

صدا

برنامه«سال نو سلام» عنوان ویژه برنامه تحویل سال 1398 است که به مدت 180 دقیقه به صورت زنده به روی آنتن خواهد رفت. معرفی مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری استان، اطلاعات پرواز و اطلاعات جوی هوا از زبان هواشناسان، ارتباط با گزارشگران افتخاری، نوروزنامه، بیان فرهنگ وآداب ورسوم مردم سیستان واقوام بلوچ در بلوچستان که با گویش‌ها وزبان‌های گوناگون در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و همچنین آئین‌های به استقبال رفتن نوروزدر سیستان و پخت کلوچه‌های محلی و شیرینی‌های سنتی و بیان رسم ورسوم دید و بازدید از بخش‌هایی است که در این ویژه برنامه از ساعت 24 تا 3 بامداد به تهیه کنندگی ندرت نوروزی روی آنتن می‌رود.

«بهار و بهارگاه» عنوان ویژه برنامه مناسبتی عید نوروز است که در 20 قسمت به استقبال نوروز می‌رود. این برنامه با ساختار بومی –محلی که پخش ان  از 25 اسفند آغاز شده  در قالب برنامه صبحگاهی به مدت 90 دقیقه از ساعت 9:30 تا 11:30 با تهیه بخش های جذاب و سرگرم کننده از جمله گزارش های از روستاهای سطح استان با هدف معرفی جاذبه‌های توریستی و گردشگری ، معرفی صنایع دستی استان ، معرفی مکان‌های تفریحی و تاریخی استان تولید می‌شود.

«بهارانه» عنوان ویژه برنامه عصرگاهی نوروز است که از ساعت 17:30 تا 19 با هدف معرفی استان سیستان و بلوچستان  با استان‌ها و شهرهای مختلف کشور ارتباط  برقرار می‌کند تا آداب ورسوم مردم سیستان وبلوچستان و فرهنگ  مردم  این مرز وبوم را معرفی کند.

سیما

«چهل بهار» عنوان ویزه برنامه سیمای شبکه استانی‌هامون است که نوروز 98 را در لحظه تحویل سال جشن خواهد گرفت. این ویژه برنامه با فضای بومی محلی در روستای منزل آب به مدت 240 دقیقه به تهیه کنندگی یاسین خوش آمدزهی به روی آنتن خواهد رفت. این ویژه برنامه با معرفی فضای بو م گردی سعی در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان دارد فدردانی از خانواده‌های مدافع حرم و حضور خانواده شهید نوجوان  سبیل اخلاقی و یادبود شهدای امنیتی استان با حضور فرماندهان و مسئولان ، قدردانی از هنرمندان و فعالان فرهنگی، تهیه گزارش های از مناطق تفریحی و سیر وسفر ،حضور گروه‌های هنری موسیقی  و حضور هنرمندان ملی از بخش هایست که در برنامه چهل بهار خواهید دید.

«سال نو سلام» برنامه نوروزی دیگری است که در 17 قسمت به مدت 90 دقیقه در ساعت 30 :20 از محل چاه نیمه سیستان به صورت زنده پخش خواهد شد. این برنامه با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان آداب و رسوم مردم این منطق را به تصویر می‌کشد .معرفی فعالیتهای توسعه آموزشی ، فرهنگی و اقتصادی و ... از بخش هایست که در سال نو سلام خواهید دید. این برنامه را مهدی افشار قهرمانی تهیه کنندگی و حسن خمری اجرا می‌کند.

 

فارس

صداوسیمای مرکز فارس حال و هوای خوش این استان را با برنامه‌های متنوع و شاد گره می‌رند.

سیما

در جشنواره فیلم‌های سینمای ۲۰ فیلم از جمله سه اثر تولیدی فارس با نام های «سین هشتم» ،«جاده» ،«سین نهم» و ۲۰ انیمیشن روز جهان به نمایش درمی‌آید.

برنامه‌ها در بخش اول از 20 تا 29 اسفند شامل گفتگوهای میدانی با مردم، بخش دوم از ۲۹ اسفند تا ۱۶ فرودین با حال و هوای عید و بخش سوم از ۱۷ تا ۲۳ فرودین نمایش داده می‌شود

«شب پارسی» و «کاشانه مهر» از ۲۹ اسفند با حال و هوای نوروزی و همچنین برقراری ارتباط با رادیو بر روی آنتن می رود.

 برنامه اینک بهار» در لوکیشن اصلی «باغ ارم» با هشت مجری در بخش های مختلف روی آنتن می رود. همچنین ویژه برنامه سال تحویل با عنوان «شاخه نبات» از ساعت ۲۲ روز 29 اسفند تا ۲ بامداد پخش می‌شود و با مهمانان نوروزی در حافظیه و حرم مطهر شاهچراغ ارتباط برقرار می‌کند.  برنامه «گمپ گلا» هم با حال و هوای نوروز بر روی آنتن می رود.

 مسابقه طنز «شکرخند» نیز هر روز ساعت ۱۵ در ۱۲ قسمت، «فارسی شو» ساعت ۲۱ به مدت ۹۰ دقیقه در ۱۷ قسمت ویژه نوروز، برنامه «به وقت ترانه» به مدت ۲۰ دقیقه ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در ۱۶ قسمت، برنامه «هم ولایتی» ویژه روستا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ۱۳ قسمت و برنامه «می‌بی غش» هر شب ساعت ۲۳ با حضور چهره‌های ادبی و فرهنگی فاخر  روی آنتن می‌رود. برنامه«گلگشت فارس» در ۱۳ قسمت با سفر در شهرستان‌ها و «بهارانه» در شهر شیراز و مکان‌های دیدنی این استان هنرخیز را معرفی می‌کند.


صدا

پخش برنامه‌های رادیو فارس در نوروز در قالب های گزارش‌های زنده، برنامه‌های تولیدی و برنامه‌های تامینی پیش‌ بینی شده است که این برنامه‌ها از 20 اسفند 97 آغاز خواهند شد.

 برنامه‌های بهار نارنج، شاخ نبات، کوچه باغ ترانه و شب چراغ در کنار نمایش‌های بلند رادیویی مهمترین برنامه‌های نوروز 98 خواهد بود.

ویژه برنامه تحویل سال نو به مدت ۳ ساعت است که با عنوان تحویل بهار اجرا می‌شود.

 پویش «ایمن برانیم تا سالم بمانیم» و پویش«ایران را پاکیزه نگه داریم» نیز از برنامه‌های صدای فارس است.

گلچین فرهنگ عامه که ثبت جهانی در یونسکو شده از رادیو فارس پخش می‌شود و برنامه‌های تولیدی تأمینی رادیو در طول نوروز با محور ادبی است. «شیراز نامه» یکی از برنامه‌هایی است که به این شهر ارتباط دارد.

 فضای مجازی 

عکس واره دانش آموزی با عنوان ایران زیبا برای ثبت خاطرات نوروزی،ت ولید 10 مستند از جاذبه‌های گردشگری فارس با استفاده از جلوه‌های ویژه بصری ویژه فضای مجازی، جشنواره عکس هفت سین، تولید چند بسته طنز اصغر آقو ویژه رعایت اصول ایمنی وحفاظت از منازل در ایام سفر از برنامه‌های فضای مجازی صدا وسیمای فارس در ایام نوروز است.

 خبر

واحد خبر مرکز فارس با 70 خبرنگار آزاد در 70 نقطه استان فارس گزارش‌های نوروزی از مردم تهیه می‌کند. 30 گزارش تولیدی با محوریت معرفی جاذبه‌های توریستی شهرستان‌های استان در بخش‌های خبری صدا وسیمای فارس پخش خواهد شد و بخش شهروند خبرنگار این مرکز آماده دریافت کلیپ‌های مخاطبین صدا وسیمای فارس است.

 

کردستان

شبکه اصالت و فرهنگ  برنامه­‌های جذاب، شاد و متنوعی برای ایام نوروز در بخشهای صدا، سیما و خبر تدارک دیده است.

صدا

برنامه‌ی «جیژوانی به‌هار» ویژه ایام صبحگاهی هر روز با مدت زمان 120 دقیقه و با ساختار ترکیبی نمایشی پخش خواهد شد. اجرای مسابقه برای مخاطبان، صحبت‌های کارشناس در خصوص آداب و رسوم مردم در نوروز، شعر بهاری و نوروز، حکایتها و روایتهای محلی، داستانهای طنز در مورد نوروز و ارتباط با مراکز دیگر از مهم‌ترین و جذاب‌ترین آیتم‌های این برنامه محسوب می‌شود.

در ویژه برنامه‌ی «نوروزی کورده‌واری» طبقه ب ساختار ترکیبی نمایشی با مدت زمان 150 دقیقه که در لحظه‌ی تحویل سال تولید و پخش می‌شود داستان و قصه خوانی نوروز، حکایتهای آموزنده در خصوص تحویل سال و نوروز، نمایش در دو باکس ویژه تحویل سال، اشعار بهاریه و شعر خوانی نوروز و ... تولید و مخاطبان از این طریق برای نو شدن زمین و آرزوی سالی متفاوت و جدید آماده خواهند شد.

برنامه‌ی «به‌هاری کورده‌واری» نیز با مدت زمان 120 دقیقه و با ساختار ترکیبی نمایشی هر روز ساعت 16 الی 18 پخش می‌شود. گزارش از مردم و مهمانان نوروزی، پخش نمایش و طنز با موضوعات شاد و متنوع، گفتگو با مرزداران و خدمتگزاران در ایام نوروز، ارتباط با مراکز و راهیان نور، هواشناسی، پلیس راه، هلال احمر از آیتم‌های جالب این برنامه خواهد بود.

 سیما

سیمای شبکه‌ی استانی کردستان در ایام نوروز با برنامه‌های ویژه به استقبال عید خواهد رفت.

پخش سریال محلی در ایام نوروز با نام «خسیس» به تهیه کنندگی دانش صلواتی در 13 قسمت 35 دقیقه ای که در آن پیرمردی خسیس به نام عطاخان مایملک زیادی دارد وی صاحب چهار فرزند است آن‌ها هر کدام داستانه‌ایی خاص خود را دارند و یکی درگیر قاچاق و کار خلاف و دزدی و ...اما پسر جوانش اهل تئاتر و هنر است. عطاخان در طی ماجرای داستان عاشق یکی از زنان فرش باف خود می‌شود اما زن قصد ازدواج با  او را ندارد.. پخش برنامه گزارشی ویژه «جشن نوروز» که به مناسبت ایام عید جشنهای نوروز را در شهرها و روستاهای استان در ده قسمت به تصویر می‌کشد. برنامه‌ی «ویژه تحویل سال» که یک برنامه 240 دقیقه‌ای امید به زندگی در این برنامه، نکته‌ محوری خواهد بود. روستاهایی با معماری سنتی و تاریخی معرفی می‌شود. مشاغلی که در لحظه سال تحویل مشغول فعالیت هستند مورد توجه قرار می‌گیرد. مراسم‌های خاص عروس و داماد در شب عید جستجو و ضبط خواهد شد.

برنامه‌ی «جیژنی کورده واری»(جشن کردستانیها) در 11 برنامه‌ 60 دقیقه‌ای طبقه‌ی  با آیتم‌های خلاقانه وپخش خواهد شد. در این برنامه دید و بازدیدهای عید، خصوصا سرزدن فرزندان به والدین، مورد توجه قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند از طریق کانال تلگرامی‌برنامه، سوژه‌هایشان را ارسال کنند. سیمای مرکز کردستان در ایام عید هر ورز دو فیلم سینمایی، سه مستند و همچنین دو سریال شاد را روانه آنتن می‌کند.

برنامه «په لکه زیرینه (رنگین کمان) » در ایام نوروز برای کودکان و نوجوانان پخش می‌شود. 

 خبر

در حوزه‌ی خبر، گزارشگرها در قالب اکیپ‌های ویژه تجهیز و به نقاط مختلف استان، ازجمله نقاط مرزی و دور از دسترس، فرستاده خواهند شد تا زیبایی‌های طبیعی این مرز و بوم را با خلاقیت‌های ویژه‌ی خود با استفاده از ویژگی‌های نرم‌خبر را به تصویر کشیده و با زبانی شیوا و رسا به مردم و میهمانان معرفی کنند.

استفاده از ظرفیت خبرنگاران آزاد در شهرستان‌ها به صورت ویژه مدنظر قرار گرفته و در ایام عید این خبرنگاران با مردم و میهمانان گفتگو و در قالب گزارش‌های جذاب ارسال خواهند کرد.

 فضای مجازی

کانال رسمی‌شبکه‌ی کردستان حضوری فعال و موثر در فضای مجازی دارد این کانال مرجعی برای معرفی اماکن دیدنی و گردشگری استان، وضعیت ترافیک و جاده‌ها، نهادهای خدمات‌رسان، دریافت سوژه‌ها و ایده‌های مردمی، انتشار مطالب ارسالی مخاطبان، نقش میانجی‌گری بین برنامه‌ها و مردم و ... دارد.

 

کرمانشاه

صداوسیمای کرمانشاه نیز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است.

صدا

برنامه آمد بهار ویژه تحویل سال تدارک دیده شده است پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب،ریاست محترم جمهوری ومقامات ارشداستانی،گزارش ازمزارشهدا ،مسابقه زیباترین خاطره سال96(ازمردم وهمکاران برنامه ساز)،بهترین هفت سین زندگی،پخش موسیقی شاد ومتنوع ،پخش پیام ها وتوصیه ای پلیس (آگاهی و راهور)، مرکز بهداشتی درمانی  و مراکزسیاحتی وگردشگری ،آیتم های طنز،تلفن وپیامک مخاطبان ،ایمنی درسفر،محیط زیست پاکیزه ،پخش آیتم های طنزنمایشی؛ به وقت بهار در 19 قسمت به طور زنده روی انتن خواهد رفت. این برنامه شامل آیتم‌های بهترین سفره هفت سین زندگی،پخش موسیقی‌های شاد ومتنوع،پخش پیام هاوتوصیه‌های پلیس راهور وآگاهی،مراکز بهداشتی ودرمانی،معرفی مراکز سیاحتی وگردشگری ،ارتباط با مراکزاستانها ،آیتم های طنز،پخش گزارش راهیان نور،ایمن درسفر،محیط زیست پاکیزه می‌شود. مسابقه  نوبهار نیز به طور زنده در 19 قسمت مخاطبان را در زمینه استان‌شناسی به رقابت فرامی‌خواند. برنامه عیدانه نیز رویکرد طنز و سرگرمی دارد و در 34 قسمت تولید شده است. معرفی روستاها و مناطق دیدنی استان در برنامه «وهار آبادی» روی آنتن می‌رود.

 سیما

برنامه  ویژه تحویل سال به مدت 6 ساعت به صورت زنده و ضبطی تدارک دیده شده است. هدف اصلی این برنامه آشنا کردن مردم با جنبه‌های معنوی عید نوروزو تاکید برتغییر درونی در آغاز هرسال است.

«نیلوفرانه»  برنامه ای است که هدف اصلی آن تفریحی و سرگرمی است. این برنامه در 15 قسمت 60 دقیقه ای برای ایام نوروز طراحی شده و ساختار ترکیبی دارد. در این برنامه سعی بر آن است علاوه بر ایجاد و خلق لحظاتی شاد برای مردم کرمانشاه جاذبه‌های گردشگری استان نیز برای مهمانان نوروزی معرفی شود.

با توجه به ارزش واهمیت والای حفظ ونشر اثار وارزشهای هشت سال دفاع مقدس و انتقال ان به نسل جوان وبه خصوص معرفی عملیاتها ویادمانهای دفاع مقدس در استان کرمانشاه در قالب  برنامه‌ای  زنده به این موضوع پرداخته خواهد شد.

سوسن ابراهیمی تولید این برنامه‌ها را عهده دار شده است.

 

برنامه «سفر» به صورت گزارشی به معرفی روستا، روستاییان و فعالیت های روزمره آنها می‌پردازد. در این برنامه علاوه بر جاذبه‌های گردشگری فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی روستا از قبیل هنر و صنایع دستی آداب و رسوم فرهنگ فعالیت های کشاورزی باغداری و دامداری استفاده درست وبهینه از منابع آب اشتغال و کار آفرینی در روستا با احداث صنایع کوچک مثل شیلات وکارگاه‌های کوچک که همه و همه در اقتصاد و شکوفایی روستا می تواند سهم بسزایی داشته باشد به تصویر کشیده می‌شود.

برنامه «یه جور دیگه» هم جاذبه‌های دیدنی استان کرمانشاه به همراه رویدادهای فرهنگی هنری مختص نوجوانان خصوصا دومین جشنواره ی عروسکی و انیمیشن در استان کرمانشاه پخش می‌شود.

 

 کیش

جزیره زیبای کیش علاوه بر پذیرایی ویژه از مهمانان نوروزی در ایام نوروز سبدی از برنامه‌های متنوع را به مهمانان هدیه خواه کرد.

صدا

برنامه رادیویی  « هفت سین » ویژه تحویل سال 98 به مدت 120 دقیقه در روز 29 اسفند در قالب اجرای استودیویی و محیطی با حضور گزارشگر برنامه در جوار مزار شهدای گمنام در مسجد امام حسن مجتبی (ع) جزیره کیش و با حضور هنرمندان پخش می‌شود.

برنامه زنده صبحگاهی رادیویی((بهار جزیره)) نیز به تعداد 16 برنامه 180 دقیقه ای از اول تا 16 فروردین هر روز ساعت 9 صبح از رادیو کیش پخش می‌شود. (( نوروز کیش ))  ویژه برنامه رادیویی عصرگاهی است که به تعداد 16 برنامه 180 دقیقه ای  هر روز ساعت 18 از رادیو کیش روی آنتن می‌رود. برنامه (( آوای بهار )) در 13 برنامه 45 دقیقه ای  هر روز ساعت 17 از رادیو کیش پخش می‌گردد.این برنامه با ساختار کلامی آوایی به صورت تولیدی با هدف پرکردن اوقات فراغت و ایجاد لحظه‌های شاد و مفرح و پخش موسیقی تولید شده و ظرفیت ها و جاذبه‌های گردشگری کیش را معرفی می‌کند.

خونه‌های همیشه نو ، ساز نو ، فرهنگ مردم ، نوروز نامه ، گلگشت ، ایران را بگردیم ، تحفه ، قند و عسل ، طنز و طنزپردازان ، روایت راوی ، دلخنده و پخش نمایش سایر برنامه‌هارادیو کیش در ایام نوروز98 است.

سیما

«عیدانه» عنوان ویژه برنامه تلویزیونی لحظه تحویل سال 98 است که روز 29 اسفند به مدت 210 دقیقه از ساعت 23 از سیمای کیش پخش می‌شود. دعوت از چهره‌های هنری و ورزشی جزیره ، اطلاع رسانی وضعیت جوی  ، تهیه گزارش از مسافران نوروزی ، تهیه گزارش از مشاغل خاص در لحظات تحویل سال ، ارتباط با کاروان‌های راهیان نور ، برگزاری مسابقه تصویری ، نوروز خوانی و دعوت از شاعران برجسته ، وله و سرود ، میان برنامه دعای تحویل سال و .... از بخش های این برنامه است.

برنامه « پا به پای بهار »  از اول تا 15 فروردین ساعت 21 از سیمای کیش بصورت زنده روی آنتن خواهد رفت.

مستندهای سینا ، پارادایس ، گونه‌های جانوری کیش ، آواز مرغ مینا ، ساکنین صخره‌های مرجانی ، کیش از نگاهی دیگر ، اپیزودیک هم کیش ، مرجان‌ها ، گونه‌های گیاهی کیش از مستندهایی است که سیمای کیش برای علاقمندان به مستند در نظر گرفته است..

سریال در حاشیه (1) و جشنواره فیلم های سینمایی نوروزی نیز دیگر برنامه‌هایی که سیمای کیش در ایام نوروز 98 روانه آنتن می‌کند.

خبر

واحد خبر مرکز کیش هر روز دو بخش خبری خواهد داشت . ساعت 17 بخش خبری سیما و ساعت 18:30 بخش خبری صدا از برنامه‌های واحد خبر کیش  در ایام نوروز 98 است.

فضای مجازی

مسابقه عکس و کلیپ راهیان نور ، مسابقه عکس و کلیپ نوروز ، پویش حفظ محیط زیست ، پویش رانندگی امن ، پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک از مهمترین فعالیت هایی حوزه مجازی در ایام نوروز 98 خواهد بود.

 کرمان

صدا‌وسیمای مرکز کرمان با ویژه برنامه‌های متنوع و شاد به استقبال سال 1398می‌رود.

سیما

سیمای مرکز کرمان با ویژه برنامه 5 ساعته به استقبال سال جدید می رود. این برنامه به تهیه‌کنندگی محسن مولایی 29 اسفند از ساعت21 به صورت زنده از حمام وکیل کرمان پخش می‌شود. گزارش از میهمانان نوروزی، حضور خوانندگان و هنرمندان، نماهنگ ولادت حضرت علی (ع)، ارتباط با حرم رضوی، بیانات رهبر معظم انقلاب، گزارش زنده از مسجد و مراسم اعتکاف، معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان از بخش‌های برنامه است. 

ویژه برنامه «تماشای بهار» به تهیه‌کنندگی علی درویشی در ایام نوروز ساعت 10 تا 11 از شبکه کرمان روی آنتن می‌رود. این برنامه با آیتم‌های معرفی مکان‌های اقامتی و مکان‌های عام‌المنفعه، ارتباط زنده با کاروان‌های راهیان نور، مسابقه تک میدانی با هدف تشریح جاذبه‌های گردشگری استان، گزارش مردمی‌ با موضوع ضرب‌المثل‌ها و لهجه کرمانی و ... لحظات شادی را برای بینندگان به ارمغان می‌آورد.

ویژه برنامه تلویزیونی «عیدانه» به تهیه‌کنندگی عبدالطاهر بهزادی، هرشب به مدت 60 دقیقه از ساعت 21 با حضور مهمانان ویژه و هنرمندان تقدیم مخاطبان می‌شود. نمایش، ارتباط با کاروان‌های راهیان نور، ارتباط با پلیس راه، تریبون خنده، معرفی جاذبه‌های گردشگری، گزارش مردمی، کلیپ و ... از بخش‌های برنامه است.

همچنین برنامه «سلام سال نو» نیز با دعوت از هنرمندان و نخبگان استان در ایام نوروز از ساعت 21 از سیمای کرمان با شما همراه می‌شود. «شهر به شهر» عنوان مستند‌گزارشی است که به تهیه‌کنندگی محمود محمدی، هر شب ساعت 20:30 ، به معرفی شهرستان‌های استان و معرفی توانمندی‌ها در حوزه گردشگری و... می‌پردازد. برنامه تلویزیونی «با نمایندگان» به تهیه‌کنندگی محمود علیپور، در ایام نوروز ساعت 19با نمایندگان استان گفت‌وگو می‌کند.

برنامه «دریادلان» به تهیه‌کنندگی افراسیاب پور امیری، زندگی شهدای دفاع مقدس که در ایام نوروز به شهادت رسیدند، را روایت می‌کند. همچنین برنامه‌های «پلکان» به تهیه‌کنندگی محمدمهدی نعمت اللهی، با موضوع معرفی نخبگان نوجوان در زمینه‌های مختلف، هر روز ساعت 16، «عصر جوانی» با حال وهوای استان از زبان جوانان ، ساعت 16و ... از دیگر برنامه‌های سیمای کرمان در ایام نوروز 98 است.

صدا

صدای مرکز کرمان نیز با برنامه «بهار تو رایه» به استقبال سال نو می‌رود. این برنامه به تهیه‌کنندگی مریم مستوفی از ساعت 30 دقیقه تا 2 بامداد، با بخش‌های موسیقی‌، کارشناسی، گزارش، نمایش و ارتباط زنده با گلزار شهدا و نهادهای فعال به هنگام تحویل سال پخش می‌شود.

«خوش اومدن» عنوان ویژه برنامه نوروزی صبحگاهی صدای مرکز کرمان است که از 29 اسفند تا 16 فروردین 98 از ساعت 9 تا 11روی آنتن می‌رود. معرفی اماکن دیدنی استان، ارتباط با مراکز استانها، گزارش وضعیت راههای استان و ترافیک شهری، گفت‌و گو با مهمانان نوروزی، ترانه‌های بهاری، نمایش‌های کوتاه، گفت‌وگو با هنرمندان و معرفی سوغات استان  از جمله بخش‌های این برنامه است.

«ای پسینی» هم برنامه زنده عصرگاهی رادیو کرمان است که در ایام نوروز، هر روز از ساعت 17 تا 19 با مخاطبان و مهمانان نوروزی همراه است. نمایش‌های کوتاه، ارتباط با شهرستان‌های استان و مراکز استانها، گزارش از مسافران نوروزی، ترانه و موسیقی‌های بهاری، گزارش وضع هوا، هشدارهای پلیسی و معرفی مراکز خدمات‌رسانی از آیتم‌های برنامه است.

 

کهکیلویه و بویراحمد

صدا‌وسیمای کهگیلویه وبویراحمد برنامه‌های شاد و متنوعی را در نوروز 98 و آغاز سال جدید تدارک دیده است

صدا

صدای استانی دنا نوروز 98 را با ویژه برنامه با عنوان «بنگ بهار (صدا زدن به بهار)»به تهیه‌کنندگی شهرزاد چرامی از ساعت 8 صبح 29 اسفند آغاز می‌کند. ویژه برنامه تحویل سال با عنوان سوزه بهار به تهیه کنندگی فریبا پورعلی با حضور هنرمندان، خوانندگان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی استان، توجه به حال و هوای معنوی لحظات تحویل سال، سرودهای محلی، نمایش های طنز، پخش پیام رهبری و گزارش از آداب و رسوم مردم استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد از آیتم‌های این برنامه 180 دقیقه‌ای است. ر

برنامه «نوبهار» به تهیه کنندگی حمید دارابی و وحید علویان سوق، سرزمین چهارفصل به تهیه کنندگی سجاد بیگدلی و، برنامه کوله پشتی به تهیه کنندگی زینب شفیعی و بهون مهر به تهیه کنندگی میترا الهی را ایام نوروز در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 10تا 12 صبح و عصر از ساعت 17 تا 19به مدت 120 دقیقه پخش می‌کند. گزارش از مسافران نوروزی، آداب و رسوم بومی و محلی عید، گردشگری ،ارتباط با سایر مراکز، سله رحم، پویش مهربانی و ترویج فرهنگ مهربانی کردن، پویش رانندگی و آموزش رانندگی ایمن و پخش موسیقی‌های شاد و مفرح از بخش‌های برنامه است

سیما

سیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد نیز با برنامه‌های شاد و متنوع، میهمان خانه‌های گرم و صمیمی مردم استان در ایام نوروز 98 است.

سیمای شبکه استانی دنا نوروز 98 را با «نوبهار(بهار تازه)»، در شب 29  اسفند ازساعت 22 به استقبال سال نو می رود.این برنامه به تهدیه کنندگی کامران پاک منش به دعوت از خواننده‌های هم استانی و استان‌های همجوار فضای شاد و مفرحی را برای بینندگان شبکه دنا ایجاد می‌کند.

ویژه برنامه «باوینه» به تهیه کنندگی عمار بزگواری، هرشب از ساعت 10تا 11  و «بارانک» به تهیه کنندگی سید مهدی مرتضوی روز های سه شنبه و چهارشنبه، «گلگشت» به تهیه کنندگی کامران پاک منش در ایام نوروز به معرفی جاذبه‌های گردشگری، سله رحم، آداب و رسوم مردم استان و پخش موسیقی‌های محلی استان می‌پردازند.

خبر

خبر مرکز مرکز کهگیلویه وبویراحمد در نوروز 98 با یک بخش خبری ساعت 20 در سیما و دو بخش خبری رادیو در ساعت11 صبح و 16 عصر اقدام به تهیه و پخش گزارش‌های خبری متنوع با هدف معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، معرفی آداب و رسوم شهرهای مختلف استان و همچنین پوشش خبری مراسم آئین‌ها و نمایشگاها خواهد کرد.

تولید گزارش با موضوع شعار سال ، تهیه گزارش ازآداب و رسوم مردم استان در ایام نوروز ، اطلاع‌رسانی به موقع از وضعیت آب و هوا و خدمات ستاد سفرهای نوروزی استان کهگیلویه وبویراحمد در جهت اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی و درج خبرهای مکتوب و تصویری در آنتن خبر استانی و سراسری و صفحه اختصاصی استان در وب سایت خبرگزاری صدا‌وسیما ، اطلاع‌رسانی به موقع از آخرین اخبار استان در شبکه‌های مجازی از سایر اقدامات معاونت خبر صدا وسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد است.

فضای مجازی

فضای مجازی این مرکز نیز با پخش زنده مراسم نوروز سیما در فضای مجازی، تولید 8 موشن گرافیک ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری 8 شهرستان استان، تولید 20 اینفو گرافیک ویژه معرفی جاذبه‌ها و آداب و رسوم مردم استان و تولید 20 پوستر برای مناسبت های ایام نوروز از جمله میلاد امام علی، عید نوروز، 12 فروردین، 13 فروردین و .... آماده برای استقبال از بهار می‌شود.

 گیلان

صدا و سیمای مرکز گیلان همزمان با آغاز سال نو مجموعه برنامه‌هایی را برای ایام نوروز 98تهیه و تدارک دیده است.

سیما

برنامه«سوتکا » به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر ،برنامه تحویل سال  با عنوان «بهار رافا» از ساعت 23 به مدت 180 دقیقه با بخشهای متنوع و جذاب ،«گول بهار» هر روز از ساعت 10 به مدت 90 دقیقه ،«ترنم بهار » هر شب از ساعت 21 به مدت 80 دقیقه از منطقه آزاد بندر انزلی ،«مانگه تاو» به زبان تالشی،«رادوار» با محوریت موسیقی برای مخاطب جوان ،جشنواره فیلمهای سینمایی با 18 فیلم بزرگسال و 18 فیلم کودک و نوجوان ، سریال طنز «نام نداره» ،یادواره شهیدان «املاکی و کریمی » در روزهای نهم و سیزدهم نوروز ،پخش زنده «راهیان نور» و دیگر برنامه‌های تولیدی و تامینی از جمله برنامه‌های سیمای گیلان است.

صدا

ویژه برنامه‌های «مولود کعبه» از ساعت 10 روز 29 اسفند به مدت 120 دقیقه به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) ،«نور افشان » از ساعت 18 به مدت 120 دقیقه به مناسبت روز پدر و میلاد حضرت علی (ع) ، ویژه تحویل سال با عنوان «هفت سین» از ساعت 23 تا 2 بامداد،« تی تی گل»  از ساعت 9:20 به مدت 20 دقیقه ،«همیشه بهار» از ساعت 10 به مدت 120 دقیقه ،« ساز نوروز» از ساعت 10 به مدت 30دقیقه ،«بنفشه گول »  از ساعت 17 به مدت 180 دقیقه ،«نوبهار» از ساعت 20:30 به مدت 30 دقیقه ، « آلاچیق پامچال » از ساعت 9:40 به مدت 20 دقیقه و دو نمایش رادیویی «چاخان » و «در » هر شب از ساعت 22 به مدت 30 دقیقه آنتن نوروزی گیلان را پر خواهند کرد . 

رادیو تالشی

برنامه «نوروز در تالش» عنوان ویژه برنامه رادیو برونمرزی تالشی است که در 13 برنامه 10 دقیقه ای  به بیان آداب و رسوم نوروز در بین تالشان و احیای سنت ایرانی نوروزمی‌پردازد.

 خبر

 تولید گزارش های ویژه خبری در زمینه‌های آمادگی گیلان برای پذیرایی از مسافران نوروزی ،آئین‌های نوروزی در گیلان، سوغاتی‌های گیلان ،باید ها ونباید های خانه تکانی ، امنیت سفر ،نظارت بر بازار شب عید ،طرح آرامش بهاری ،طرح های بوم گردی فرصتی برای توسعه گردشگری نوروزی در گیلان ، نماز و مسافرت ، چشم و هم چشمی‌ها در آستانه نوروز ،تورهای یکروزه ، نه به چهارشنبه سوری خطرناک ، خانه تکانی دل و صله رحم ، ارتباط های زنده تلفنی و تلویزیونی با مسئولان و اطلاع رسانی مستمر، پوشش اخبار و رویدادهای روزانه نوروز و نیز تولید محتوا در فضای مجازی ( صفحه خبرگزاری صداوسیما در فضای وب و پیام رسان‌های داخلی )، ارسال گزارش های تولیدی معاونت خبر گیلان به طور مستمر برای شبکه‌های سراسری به ویژه  اخبار 14 و 21 شبکه یک سیما را از اقدامات خبر مرکز گیلان در ایام نوروز است.

 فضای مجازی

معاونت فضای مجازی نیز برای ایام نوروز با  تهیه 4 اینفوگرافی ،10 وله ،14پوستر ،5 پادکست ،13 موشن گرافی و وله موشن ،3 استوری ،2 پویش مردمی ،2 کاریکاتور ،1 تقویم و 1 عکس نوشت همراه مخاطبان شبکه استانی گیلان خواهد بود.

 

گلستان     

 معاونت های سیما و صدای مرکز گلستان همزمان با آغاز سال نو شمسی مجموعه برنامه‌هایی را برای ایام نوروز 98  تهیه و تدارک دیده است.

سیما

«بوی عیدی» عنوان ویژه برنامه تحویل سال سیمای گلستان است که به صورت زنده 29اسفند در قالب برنامه ای شاد و مفرح از ساعت20:30 به مدت 360 دقیقه به تهیه کنندگی و کارگردانی سیدروح ا... بنی عقیل لحظه سال تحویل را با بینندگان جشن می‌گیرد. 

همچنین ویژه برنامه نوروزی « شب های هیرکان» به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی محمدی در 15 قسمت 90 دقیقه ای از ساعت 22:00 در اولین شب نوروز از شبکه گلستان به صورت زنده با حضور همه ی اقوام گلستانی در قالب مسابقه ای شاد و مفرح همراه با گزارش از روستاها و مسافران نوروزی روی آنتن می رود.

«نوروزگان» با محوریت گردشگری به تهیه کنندگی و کارگردانی  احمد گرایلی و ابراهیم امیر خانی به مدت 60 دقیقه با هدف انعکاس مناطق زیبا و جاذبه‌های گردشگری استان از جمله جاذبه‌های طبیعی، مذهبی (آبشارها، امامزاده‌ها و ...) ومعرفی صنایع دستی استان ... ساعت 18:00 از شهرستان‌های مختلف استان بصورت زنده در 15 قسمت می‌پردازد.

«بوی بهار» عنوان برنامه ای  است مشارکتی با شهرداری گرگان به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد مهدی ناصری  در15 قسمت 45 دقیقه ای با رویکردی شاد و در قالب معرفی جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم اقوام ساکن در گرگان و ... در ایام نوروز و با حال و هوای بهاری تولید می‌شود.

«بهار روستا» عنوان برنامه‌ای  مشارکتی است که با امور روستایی استانداری استان گلستان به تهیه‌کنندگی و کارگردانی یزدان خاندوزی در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای در قالب جشنواره‌های نوروزی روستاهای استان گلستان در ایام نوروز و با حال و هوای بهاری تولید می‌شود.

همچنین سیمای گلستان ویژه برنامه ای را برای کودکان گلستانی با نام «بچه‌های گلستان» تدارک دیده است که در7 قسمت 45 دقیقه‌ای ساعت16:10 به تهیه کنندگی و کارگردانی سید روح ا... بنی عقیل با آیتم های شاد و سرگرم کننده، روی آنتن می‌برد.

«بوسه بر خاک» کاری از گروه بسیج مرکز گلستان در خصوص راهیان نور در 10 قسمت 20 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی  و کارگردانی جمال الدین نصرتی است که از سیمای گلستان پخش می‌شود.

صدا

همچنین رادیو گلستان هم با ویژه برنامه سال تحویل با نام « یک قدم تا بهار » در روز 29 اسفندبه تهیه‌‍کنندگی حمید کاویانی 29 اسفند از ساعت 23 تا زمان سال تحویل به صورت ویژه در محیطی کاملا شاد و مفرح روی آنتن می رود.

همچنین ویژه برنامه «خودمونی» به تهیه‌کنندگی لطیفه دوجی در 29 اسفند از ساعت 21 به مدت 120 دقیقه با حال و هوایی شاد به استقبال سال تحویل 98 می‌رود.

برنامه«گلستان ایرانی کوچک»ویژه نوروز که در قالب مستند گزارشی است به تهیه‌کنندگی عباس رسول آبادی از 25 اسفند ساعت 16:20 تا 16:30 به مدت 21 روز با هدف بیان ویژگی‌های گردشگری و تاریخی استان روی آنتن می‌رود. برنامه«نوروز در روستا» با توجه به رسم و رسوم اقوام استان گلستان به ویژه روستا نشینان استان از 25 اسفند از ساعت 17:30تا 18 به مدت 21 روز به تهیه‌کنندگی عباس رسول آبادی پخش‌می‌شود.

برنامه نوروزی «چکه بروش (دست زدن)» به تهیه کنندگی و گزارشگری مرضیه اسدی در دو گروه 2 نفری در قالب بازی‌های بومی محلی، استان شناسی و... روزهای زوج ساعت 16:30 به مدت 30 دقیقه روی آنتن می رود.

 برنامه ویژه «پیام سلامت» در قالب پیام بهداشتی نوروزی در خصوص ایمنی در سفر، خرید های نوروزی و ...بصورت پیام های 10 دقیقه ای هر روز ساعت 15:30 از 25 اسفند تا 16 فروردین به تهیه کنندگی رابعه اخلومدی برای شنوندگان رادیو پخش می‌کند.

آداب و رسوم استان در برنامه «گشت و گذار» به تهیه کنندگی مینا رهروانبا حال و هوایی نوروزی از ساعت 15 تا 15:30 آداب و رسوم مردم این خطه را به هم استانی‌ها و مسافران استان معرفی می‌کند.

 برنامه «ململه (محله به محله)»، «من زمین را دوست دارم»، «مستندی از 40 منطقه پر خطر استان در رادیو گلستان »، «مینی فیچر مستنداتی از حوادث شهری منجر به فوت»،«بهار در گلستان» و«گلستان بهاری» از دیگر برنامه‌های رادیو گلستان است.

رادیو ترکنمی

ویژه برنامه «بهار ترکمن ( بهار بایرامی)»لحظه تحویل سال نو از ساعت 22 الی  2 بامداد همراه با پخش پیام مقام معظم رهبری همراه با ترجمش به صورت ویژه به تهیه کنندگی عبدالطیف گرکز و احمد قرنجیک وهمچنین ویژه برنامه«نوروز بایرامی»مخصوص ترکمن‌های کشورهای آسیای میانه و قفقاز که آداب و رسوم نوروز در بین ترکمن زبان‌ها ی کشورهای آسیای میانه و قفقاز و مخصوصا ترکمنستانی‌ها را در13 قسمت 10 دقیقه ای پخش می‌کند و برنامه نوروزی "اولکام" هم بصورت زنده در 13 قسمت 120 دقیقه ای برای هموطنان داخل استان و کشور را روی آنتن می‌برد.

فضای مجازی

مرکز گلستان نیز برای نخستین بار انیمشین‌هایی در خصوص سواد رسانه ای و فرهنگ استفاده از محیط زیست با نام آقای فلان را برای مخاطبان خود در فضای مجازی در ایام نوروز 98 تدارک دیده است.

 کلیپ، موشن، پادکست در خصوص جاده‌ها، نقاط حادثه خیزاستان، عکس نوشت، متن، بنر گرافیکی، معرفی 14 شهرستان استان از قبیل آداب و رسوم، صنایع دستی معرفی مشاهیر استان،  از جمله عملکرد معاونت فضای مجازی رسانه استانی در این ایام است.

خبر

معاونت خبر مرکز نیز با اطلاع رسانی، تولید و پخش 24 گزارش موضوعی نوروزی، 6 مستند گزارشی در قالب جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم اقوام مختلف استان ویژه نوروز، فرهنگی و صنایع دستی و... 1 برنامه گفتگوی ویژه خبری، تهیه و ارسال اخبارتولیدی تلویزیونی و رادیویی به تهران و شبکه‌های سراسری را در ایام نوروز تدارک دیده است.

 

لرستان

صدا‌وسیمای مرکز لرستان به مخاطبان خود در نوروز 98 ویژه برنامه‌های متنوعی را عیدانه می‌دهد.

شبکه افلاک با برنامه‌های شاد و متنوعی، میهمان خانه‌های گرم و صمیمی مردم استان در ایام نوروز 98 است؛

ویژه برنامه سال تحویل«عید لرسو» ، در شب 29  اسفند از ساعت 21:15 آغاز ‌گر برنامه‌های نوروزی شبکه افلاک است. اجرای زنده موسیقی،حضور مهمانان ویژه استانی و ملی،موزیکال های طنز و ارتباط زنده با مراکز فارس،آذربایجان شرقی و خوزستان و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و گزارش هایی از راهیان نور از جمله آیتم‌های این برنامه است.

برنامه «وایَک» ، برنامه شبانه ویژه نوروز 98 شبکه افلاک است که به تهیه کنندگی و کارگردانی امین مرادی از اول تا پانزدهم فرودین هر شب به مدت 50 دقیقه پخش می‌شود. نمایش‌های جذاب طنز، گزارش از میهمانان و مسافران نوروزی ،موسیقی تصویری‌های محلی  و ارتباط با هواشناسی و راهیان نور ،  اوقات خوبی را برای مخاطبان رقم می‌زند.

پخش روزانه یک فیلم سینمایی انیمیشن در صبح ها، پخش روزانه یک فیلم سینمایی ایرانی بعدازظهرها و پخش یک فیلم سینمایی خارجی شب‌ها در 15 روز اول فروردین، سریال طنز ساختمان پزشکان، میان برنامه شاد و تولیدی مرکز به نام شادمانه(نسیم استان‌ها)، تولید و پخش مستندهای جذاب با  موضوع معرفی نقاط دیدنی و تاریخی استان  و مستندهای تامینی مانند: استارت و حیات وحش آفریقا و  ارتباط زنده با مناطق عملیاتی جنوب و کاروان‌های راهیان نور از دیگر برنامه‌های نوروزی سیمای مرکز لرستان است.

یکی دیگر از برنامه‌های نوروزی شبکه استانی افلاک لرستان برنامه« نسیم آبادی» است؛ این برنامه 15 روز اول فروردین به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی رحیمی  تهیه و پخش می‌شود و به  صورت ویژه جاذبه‌های گردشگری و آثار باستانی و روستاهای استان را به عنوان بازوان توانمند بخش کشاورزی،باغداری و دامداری ،معرفی می‌کند.

صدا

«هفت سین» ویژه برنامه تحویل سال رادیو لرستان است که به مدت 3 ساعت(180دقیقه)، از ساعت 00:30 بامداد و در 15روز بعدی نیز به مدت 2 ساعت هر روز از ساعت 10 بصورت زنده به تهیه کنندگی رضا طرهانی ،تقدیم شنوندگان می‌شود.

ویژه برنامه نوروزی عصرگاهی  رادیو لرستانبه تهیه‌کنندگی شهرزاد مظفری «گل اوما، بهار اوما»  نام دارد که به مدت 120 دقیقه و در 15 روز اول فروردین از ساعت 17 به صورت مستقیم پخش می‌شود. این برنامه با آیتم هایی مانند:بررسی آداب و رسوم نوروزی در لرستان با حضور کارشناسان،گزارش از مهمانان نوروزی و گزارش از سطح شهر درباره آداب و رسوم نوروزی و حال و هوای عید در لرستان،بخش قدم نورسیده مبارک  و حضور در بیمارستان‌ها و گفت‌وگو با مردم، بهار در ادبیات بومی و ملی، ارتباط با ارگان‌های مختلف مانند:ستاد خدمات سفرهای نوروزی و هواشناسی و پلیس راه به منظور آگاه سازی مخاطبان و مسافران نوروزی و پخش تصنیف و ترانه‌های جذاب محلی تقدیم شنوندگان می‌شود.

رادیو لرستان برنامه‌های ویژه دیگری مانند برنامه« بهار در شعر لرستان« ،به تهیه کنندگی تیمور احمدوند،برنامه« نمایش های طنز نوروزی» به تهیه کنندگی علیرضا احمدی و برنامه « ماهور» به تهیه کنندگی منوچهر رحمتی را نیز تدارک دیده است.

خبر

خبر مرکز لرستان هم از اولین روز فروردین 98 با یک بخش خبری ساعت 19:30 در سیما و بخش خبری ساعت 16 در صدا   گزارش‌های خبری متنوع با هدف معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، معرفی آداب و رسوم شهرهای مختلف استان را تهیه و پخش خواهد کرد و همچنین تازه ترین خبرهای استان را تحت پوشش قرار خواهد داد.اطلاع‌رسانی به موقع از وضعیت آب و هوا و خدمات ستاد سفرهای نوروزی استان لرستان برای  اسکان و پذیرایی از میهمانان  و مسافران نوروزی و درج خبرهای مکتوب و تصویری در   وب سایت خبرگزاری صدا‌وسیما و  اطلاع‌رسانی به موقع از آخرین اخبار استان در شبکه‌های مجازی از  دیگر اقدامات معاونت خبر صدا وسیمای مرکز  لرستان است .

 

مازندارن

  صدا و سیمای مازندران در ایام نوروز 98 برنامه‌های جذاب و متنوعی را تدارک دیده است.

صدا

«هفت سین» ویژه برنامه لحظات تحویل سال رادیو است که از ساعت 22 روز 29 اسفند تا ساعت 2 بامداد  اول فرودین به تهیه‌کنندگی مهدی اوشیب‌نتاج و نویسندگی لطف‌ا... سعیدی‌فر روی آنتن صدای مرکز مازندران خواهد رفت. ارتباط زنده با حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، پخش پیام مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، ارتباط با راهیان نور، حضور در امام‌زاده‌گان و بقاع متبرکه، گفتگو با خانواده معظم شهداء دل گویه‌های مردمی، نوروز در آئینه فرهنگ و ادب و ترانه‌های و موسیقی دلنشین و شاد از آیتم‌های این برنامه هست.

ویژه برنامه صبحگاهی «بهارون» از ساعت 9 تا 10:30 از 28 اسفند 97 آغاز و تا 16 فروردین 98 با محور اطلاع‌رسانی به تهیه‌کنندگی رمضان کریمی‌نیا و گویندگی محمد محمدخانی و معصومه همتی از صدای مازندران پخش خواهد شد. این برنامه با آیتم‌هایی چون: توصیه‌های بهداشتی، گفتگو با مسافران و گردشگران، پخش ترانه‌های شاد ملی و محلی فضای شادی را برای مخاطبان و مسافران نوروزی به ارمغان خواهد آورد.

برنامه «بهارماه» ویژه برنامه عصرگاهی نوروز 98 از ساعت 17:30 الی 19 هرروز در ایام نوروز برای مخاطبین رادیو و مسافران نورزوی با رویکرد تفریحی سرگرمی واطلاع رسانی در ساختار ترکیبی نمایشی روی آنتن می‌رود. این برنامه از 28 اسفند97 لغایت 16 فروردین 98 ادامه دارد و در آن به سراغ مسافران نوروزی، هم استانی‌های عزیز، اماکن دیدنی و گردشگری در استان، ارتباط با مراکز استان‌ها نمایش‌های زنده و ضبطی، حفظ محیط‌زیست ومنابع طبیعی و... خواهد رفت. تهیه‌کننده این برنامه بهمن یدالهی و گویندگان  مجید محمدی و الهه جباری و نویسنده لطف‌الله سعیدی‌فر است.

برنامه «مله گردشی»که به معرفی روستاهای نمونه گردشگری استان می‌پردازد. در هر برنامه با حضور در روستای مورد نظر گزارش‌هایی از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری آن روستا در گفت‌وگو با اهالی، دهیار و اعضای شورای آن روستا می‌پردازد. مدت برنامه 30 دقیقه و تهیه‌کننده و گزارشگر آن محمد امینی است.

«بهارشو»ویژه برنامه شبانگاهی رادیو مازندران از اول تا 16 فروردین است که هرشب از ساعت 22 تا 23:30 با رویکرد فرهنگی و اطلاع رسانی به صورت زنده پخش می‌شود. تهیه‌کنندگان این برنامه آقایان محمد محمدخانی و مجیدمحمدی و گوینده سیدجماالدین موسوی و نویسنده مجید محمدی خواهند بود. ارتباط با راهیان نورو مراکزاستانها، نوروز در شعر و ادب فارسی،گزارش هایی ازمسافران و گردشگران استان، پخش تصنیف و آوازهای ماندگار، گفتگو با شاعران و نوازندگان و خوانندگان استانی وملی از جمله بخش‌های این برنامه است.

«با راهیان نور»  عنوان برنامه ایست به مدت 30دقیقه هر روز عصر با ارتباط با گزارشگران و کاروانهای راهیان نور و پخش سرودها و آهنگ‌های مناسب ازاول فروردین 98 تا 16فروردین 98  از پخش رادیو مازندران برای مخاطبان رادیو پخش می‌شود.

«طراوت بهاری»  پخش آهنگ‌ها و ترانه‌های ویژه نوروزی و شاد به درخواست مخاطبین رادیو مازندران هرروز به مدت 60 دقیقه به صورت زنده از پخش رادیو مازندران تقدیم شنوندگان خواهد شد. تهیه‌کنندگان این برنامه همکاران پخش (معصومه همتی و گویندگان آن هم گویندگان پخش (معصومه افضلی) خواهند بود. گفتگو با ترانه‌سرایان و خوانندگان و نقل حکایت‌های مناسب از دیگر آیتم‌های این برنامه خواهد بود.

جهت پرشدن اوقات فراغت و شاد کردن فضای نوروزی مجموعه نمایش‌های «طنز نوروزی» در 15 قسمت 30 دقیقه ای ساعت 23:30 هرشب پخش خواهد شد.

سیما:

سیمای مازندران نیز در این ایام باستانی با نوآوری‌ها و پیش‌بینی برنامه‌های تولیدی و پخش از آنتن شبکه استانی سهم عمده‌ای دراطلاع‌رسانی و پرکردن اوقات فراغت مخاطبان دارد.

«عیدانه» ویژه برنامه صبحگاهی نوروز 98 است که در 15 برنامه 75 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی محسن بزرگی به صورت زنده از 29 اسفند تا 13 فروردین روی آنتن سیما خواهد رفت.

معرفی آیین‌ها و مراسم نوروزی در مازندران، معرفی شهرها و  جاذبه‌های گردشگری استان، معرفی فرهنگ و تاریخ غنی مازندران به مسافران، رقم زدن لحظات شاد و مفرح و سرگرم کننده برای مخاطبان، پیام‍‌های زیست‌محیطی، اطلاع‌رسانی آب و هوا، ترافیک و امکانات اقامتی و گردشگری، اطلاع‌رسانی در بخش سلامت و بهداشت از اهداف این برنامه هست.

تهیه گزارش از مردم در سطح شهر و روستا با حال و هوای عید از روزهای قبل از عید، مثل خانه تکانی و خرید نوروزی تا روزهای عید و دید و بازدید، موسیقی زنده (نوروزخوانی و امیرخوانی )، شعر و آداب و رسوم، مسابقه پیامکی، بازیهای محلی، جاذبه‌های گردشگری و...از آیتم های این برنامه هست.

برنامه «بهارون » ویژه نوروز سال 98 در 15 قسمت 90 دقیقه‌ای است که با موضوع  سرگرمی و تفریحی و اجتماعی به تهیه‌کنندگی مهدی  وحیدی و کارگردانی مهدی بوی‌افراز هر شب از آنتن سیمای مازندران به خانه‌های مخاطبان مازنی خواهد رفت. این برنامه سعی دارد با به تصویر کشیدن آئین و آداب و سنن و بهره‌گیری از موسیقی فاخر مازنی ایام پرشکوه و خاطر انگیزی را به یادگار بگذارد. الگوسازی شایسته از نیروی محلی، تقویت آداب رسوم محلی و مقابله با آداب و رسوم غیر صحیح و تهاجم فرهنگی، زمینه سازی برای استفاده  مناسب از امکانات استان از اهداف این برنامه است.

«مادرمه» ویژه برنامه تحویل سال 98 است که به مدت420 دقیقه با ساختار ترکیبی نمایشی با موضوع سرگرمی تفریحی واجتماعی به تهیه‌کنندگی مهدی وحیدی در لحظات شروع سال تحویل با حضور مهمانان لحظات شاد و مفرحی را برای  بینندگان سیمای مازندران به ارمغان می آورد. این برنامه از 21اسفند شروع تا یک ساعت بعداز لحظات سال تحویل ادامه دارد.

همچنین مسابقه «کاکرون»، مسابقه«بوردکا» ، برنامه‌های خانواده، ذره بین در قالب گزارش، سفر بخیر، مستند گزارشی روستا «مله گردش»، کلید طلایی، حالا ترانه، افق روشن، مستند گزارشی راهیان نور،کلیپ مجریان در قالب گزارش، ورزش مازندران، تی تی «کودک »، گشت و گذار، دیدار، تبسم و  نمایش ماجراهای میرزا فرنوش و قدم شاد سخنرانی‌های مذهبی در برنامه ستاره‌های جمعه، بر شانه‌های باران (روز پدر)، گزارش‌های  ارتباط با مناطق عملیاتی غرب و جنوب و  ارتباط با مشهد مقدس و نجف و کربلا از دیگر برنامه‌های پیشنهادی تولید سیمای مازندران برای ایام نوروز 98 است.

 پخش سیما نیز به سهم خود در ایام باستانی نوروز ، برنامه‌های تأمینی چونسریال «همه خانواده من» (ویژه نوروز) در 13 قسمت 50 دقیقه‌ای، مستند «نگارستان»(ویژه بهار) در 20 کلاکت 30 دقیقه‌ای، مستند «ایرانگرد» در 13 قسمت 60 دقیقه‌ای، مستند «از سرزمین شمالی» در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای (معرفی شهرهای استان مازندران)، مستند مسابقه «تیپ مخصوص» در 7 قسمت 30 دقیقه‌ای، مستند «اقلیم ایران» (معرفی مناطق دیدنی ایران اسلامی) در 20 قسمت 30 دقیقه‌ای، میان برنامه‌های «قاصد بهار» در 30 قسمت 10 دقیقه‌ای (ویژه نوروز در معرفی استان‌ها و نقاط دیدنی ایران و بیان آداب و رسوم استان‌ها)، 100 میان برنامه ، «آوشکه» معرفی برنامه‌های تولیدی سال‌های گذشته مرکز 27 قسمت 30 دقیقه‌ای، 13 انیمیشن سینمایی40 دقیقه‌ای، 10 برنامه کودک و نوجوان با نام «شاپرک» به مدت40 دقیقه، میان برنامه نشاط و سرگرمی و دوربین مخفی با نام «نمکدون» در 20 برنامه 15 دقیقه‌ای، سریال آرشیوی «سوزگلام» تولید مرکز مازندران، 16 فیلم سینمای خارجی و ایرانی در قالب طنز هر فیلم به مدت 90 دقیقه و استفاده از برنامه  را در برنامه‌های پیشنهادی خود برای جذب مخاطبان، میهمانان و مسافران نوروزی دارد.

خبر

ارائه گزارش‌های درختکاری و حفظ منابع طبیعی، ویژه ولادت امام محمدباقر(ع) و آغاز ماه رجب ، ویژه راهیان نور، نمایشگاه بهاره/ ایرانی، ایرانی بخر، ذخیره‌سازی میوه برای شب عید، بازار خرید و فروش شب عید، معرفی بازارهای سنتی، خرید پوشاک داخلی، قطار گردشگری (سوادکوه-ساری)، بوم گردی (سوادکوه)، نوروزخوانی در مازندران، بوم‌گردی (تنکابن)، تولید ترشی و مربا (معرفی سوغات مازندران)، ملودی‌های نوروزخوانی، سوغات شیرینی و شکلات در مازندران، معرفی جاذبه‌های گردشگری (عباس آباد بهشهر-جواهرده رامسر-کندلوس)، معرفی صنایع دستی مازندران، هشدارهای لازم درخصوص چهارشنبه سوری، هشدارهای پلیس برای امنیت منازل، آرامش بهاری ( ویژه معرفی امامزادگان)، تلخ و شیرینی سالی که گذشت، آمادگی برای اعتکاف، ویژه ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، صله رحم و دید و بازدید، دستگیری از نیازمندان، ویژه شعار سال، ویژه روز طبیعت، ویژه مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، برقراری ارتباط زنده با پلیس راه و راهداری، جمعیت هلال احمر، ستاد تسهیلات سفر، هواشناسی و... در هر مجموعه خبری در طول ایام از جمله پیش‌بینی گزارش‌های تولیدی معاونت خبر ویژه 15اسفند تا 16 فروردین 98 خواهد بود.

 فضای مجازی

نماهنگ محلی شاد، نماهنگ پاپ شاد، دوربین مخفی، سکانس طنز فیلم، کلیپ گردشگری مازندران، کلیپ گردشگری سایر استان‌ها، صحنه‌های خنده‌دار ورزشی، کلیپ بهترین گل های فوتبالی، موسیقی لایت بیکلام، وله نوروزی، عکسنوشت نوروزی با موضوع بهار و سال نو، آیتم های برنامه‌های تولیدی آرشیوی در ایام نوروز آیتم های شاد، آداب و رسوم نوروز، طنز اجتماعی انیمیشن نوروزی، دوربین مخفی( طنز استان)، فیلم کوتاه سر چهار راه با موضوع آسیب‌های اجتماعی، پوستر و اینفوگرافی از جمله جدول تأمین برنامه‌های نوروزی فضای مجازی مازندران نوروز 98 است.

 

مهاباد

  صدا و سیمای مرکز مهاباد در نوروز 98 با تولید وپخش برنامه‌های جذاب و مفرح با مخاطبان و مسافران نوروزی همراه خواهد بود.

سیما

 ویژه برنامه شاد «بهارانه» به تهیه کنندگی رسول رحیمی وکارگردانی محسن ضیایی در16 قسمت 90 دقیقه ای تهیه و پخش می‌شود. رقابت های عملی جذاب به صورت مسابقه، گزارش های شادی نوروزی ، پخش مستند گزارش هایی از آداب و رسوم وسنتهای منطقه در نوروز، موسیقی، گفتگو با مهمانان و اجرا در دو استودیوی متفاوت ...  همچنین در دیگر برنامه‌های سیمای مرکز از جمله روومال، کاتی موسیقا، ریحانه، گولستان، و ... نیز به نوروز و مسائل مربوط به آن پرداخته خواهد شد. 

صدا

«کاروان بهار» ویژه برنامه‌ای است که در واحد صدای مرکز مهاباد در13 قسمت120 دقیقه ای و یک قسمت 300 دقیقه ای (ویژه برنامه تحویل سال) در ایام تعطیلات نوروز به صورت زنده از صدای مرکز مهاباد تهیه و پخش خواهد شد. ایران را بگردیم، گزینگ نوروز، خزینه، مستندات رادیویی،   گول ویژان عناوین برنامه‌هایی است که هر کدام در 13 قسمت در ایام نوروز ازصدای مرکز مهاباد پخش می‌شود.

معرفی اماکن تاریخی، زیارتی، دیدنی و گردشگری منطقه، ارتباط با مراکز استانها، پیام های ترافیکی، گزارش و تبریکات مردمی، معرفی نوروز و بهار از زبان شاعران، نوروز در فرهنگ منطقه، پخش بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص سخنرانی تحویل سال، موسیقی محلی، نمایش طنز، پیام هواشناسی، لطیفه، توصیه‌های مسافرتی، بهداشتی و ایمنی، مسابقه و معرفی آداب و رسوم نوروزی در منطقه از بخش های این برنامه‌ها بود.

 خبر

واحد خبر مرکز نیز گزارش های تصویری و مکتوب را در ایام نوروز در قالب پنج بخش خبری رادیویی و تلویزیونی روی آنتن می‌رود.

فضای مجازی

فضای مجازی مرکز هم آیتم های نوروزی به صورت عکس نوشته، خبر متنی و ویدئو کلیپ در  وب سایت و کانال های اجتماعی صدا و سیمای مرکز مهاباد بارگزاری می‌کند.

 

مرکزی

 شبکه آفتاب در ایّام نوروز سال 98 با پخش ویژه برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف صدا، سیما، خبر و فضای مجازی، میهمان و همراه نوروزی مخاطبان استانی و کشوری خود خواهد بود.

صدا

صدای شبکه آفتاب در ایّام نوروز 98 با تهیه و پخش ویژه برنامه زنده «سالنامه» به تهیه کنندگی معصومه فراهانی از تاریخ 25 لغایت 28 اسفند ماه 97، ساعت 9 الی 11 صبح به مدت 120 دقیقه با پرداختن به موضوعاتی از قبیل: حال و هوای روزهای پایانی سال- خرید -اقدامات آماده سازی برای عید-انعکاس آمادگی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر استان و... به استقبال فصل بهار می‌رود.

صدای شبکه آفتاب در تاریخ 29 اسفندماه 97 نیز از ساعت 23 الی 2 بامداد، با تهیه و پخش ویژه برنامه زنده و مستقیم « تابهار» به مدت 180 دقیقه به تهیه کنندگی سپیده نوری و با هدف پرداختن به حال وهوای لحظه تحویل سال، آیتم سالی که گذشت، ارتباط با گزارشگران در اماکن مذهبی،دعاهای تحویل سال،گفت‌وگو با هنرمندان استانی، توصیه‌های نوروزی و مسافرتی و نیز ایجاد لحظاتی شاد و فرح بخش همراه با شنوندگان ارجمند رسانه استانی خواهد بود.

برنامه زنده رادیویی «بهار آفتابی» با محوریت ایجاد فضایی شاد، ارتباط با سایر مراکز استان‌ها- ارتباط با دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات سفر نوروزی، پیام‌های آموزشی، بهداشتی، پلیسی، گزارش، نمایش و آداب رسوم استان در نوروز و...  به مدت 120 دقیقه، ساعت 10 صبح ،  برنامه زنده رادیویی «موج بهار» با محوریت طنز و با هدف  ایجاد فضایی فرح بخش عصرگاهی، پخش قطعات نمایشی و مسابقه پیامکی به مدت 120 دقیقه، در ساعت   16 عصر،  «گپ وگشت» با محوریت معرفی آداب و رسوم استان- اماکن مذهبی، جاذبه‌های گردشگری استان،معرفی مشاهیر و بزرگان استان و... به مدت 30 دقیقه به تهیه کنندگی جواد فراهانی، در ساعت 9 صبح، «صدای روستا» با محوریت آشنایی با روستاهای استان، آداب و رسوم، فرهنگ عامه، زیبایی نوروز در مناطق روستایی، حال وهوای عید در روستاها و...  به مدت 30 دقیقه با تهیه کنندگی سید محمد محمدی، در ساعت 20:30، «شاخه نبات» با محوریت شاد وطنز و نیز با هدف ایجاد فضایی محلی و بومی، پخش قطعات طنز- ریتمیک، ترانه و آیتم مراد و گُلنسا و... به مدت 30 دقیقه به تهیه کنندگی سهیلا علی، در ساعت 9:30 صبح، «شب چراغ» با محوریت فرهنگی،هنری، تاریخی و با هدف پرداختن به اتفاقات و رویدادهای فرهنگی هنری سال گذشته استان مرکزی در فضایی شبانگاهی به مدت 60 دقیقه، به تهیه کنندگی سید محمد محمدی، در ساعت 22 ، «هفت سرا» با محوریت برگزاری مسابقه رادیویی و تلفنی با حضور مخاطبان و نیز با هدف آشنایی با مفاخر، مشاهیر، بزرگان، اماکن گردشگری تفریحی، جغرافیا و... استان مرکزی به مدت 30 دقیقه، به تهیه کنندگی بهنام مشهدی، ساعت 16 عصر  معرفی کرد.

 سیما

 شبکه آفتاب نیز در ایام نوروز با تولید و پخش ویژه برنامه‌های مختلف به استقبال فصل بهار می‌رود.

برنامه زنده «سلام بهار» ویژه برنامه تحویل سال با محوریت نشاط و شادی، تکریم سالمندان ، تکریم خانواده‌های شهدا، به مدت 240 دقیقه با تهیه کنندگی محمد گندمی از ساعت 22 الی 2  بامداد 29 اسفند روی آنتن می‌رود.

برنامه زنده تلویزیونی «اینک بهار» با محوریت نشاط و شادی و پرداختن به آداب و رسوم و سبک زندگی مبتنی بر ساده زیستی به مدت 75 دقیقه از ساعت 21 الی 22:15  به تهیه کنندگی محمد گندمی؛ «خانه آفتابی» با هدف پرداختن به آداب و رسوم عید نوروز در خانواده‌های ایرانی به مدت 45 دقیقه از ساعت 10 الی 10:45 صبح با تهیه کنندگی مژگان بیات؛ « گلدونه‌ها » با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان در ایام نوروز به مدت 45 دقیقه از ساعت 16 الی 16:45 به تهیه کنندگی سهیلا علی؛ « گلچین برنامه «اینجا آبادی » به منظور معرفی از جاذبه‌های گردشگری استان و معرفی آداب و رسوم در روستاهای استان مرکزی به مدت 15 دقیقه ساعت 22:00 به تهیه کنندگی حسین محمودی و  ویژه برنامه «اسوه ی صبر» به مناسبت رحلت حضرت زینب (س)  به مدت 45 دقیقه با تهیه کنندگی روح الله ذوالفقاری، ساعت 10 صبح روز 2 فروردین ماه 98 و  ویژه برنامه‌های روز دوشنبه 12 فروردین ماه 98  شامل « ایران سر فراز » به مناسبت گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران به مدت 45 دقیقه به تهیه کنندگی حامد شیدایی ساعت 11 صبح و ویژه برنامه زنده تلویزیونی «آفتاب هدایت» به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) بمدت 45 دقیقه، از ساعت 21 الی 21:45 (شب شهادت) از دیگر برنامه‌های سیمای مرکزی است.

همچنین سیمای شبکه آفتاب با تهیه و پخش ویژه برنامه زنده تلویزیونی «رسول مهربانی» به مناسبت گرامیداشت مبعث حضرت رسول(ص)» به مدت90 دقیقه به تهیه کنندگی محمد گندمی، ساعت 10 صبح روز 14 فروردین 98  همراه و میهمان بینندگان خود در سراسر کشور خواهد بود.

 خبر

خبر شبکه آفتاب نیز با تولید و پخش بیش از 370 عنوان گزارش و برنامه‌های مختلف خبری از جمله گزارش موضوعی و مستندهای خبری، مصاحبه، خبر مکتوب، 4 برنامه گفتگوی ویژه خبری، برقراری یک ارتباط زنده با شبکه سراسری خبر، سایت و کانال خبرگزاری مرکزی و.. با پرداختن به موضوعاتی از قبیل: معرفی آیین‌های نوروزی و جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی در 12 شهرستان و گزارش از مسافران نوروزی همراه با پخش در شبکه استانی و شبکه‌های سراسری ، پوشش خبری رویدادها و مراسم و مناسبت ها در ایام نوروز ، انعکاس تمهیدات و عملکرد کمیته‌های ستاد خدمات سفر استان و شهرستان‌ها، تمهیدات ستاد خدمات سفر ، توصیه‌های پلیس ، انعکاس رویدادهای خبری و انتشار تولیدات ویژه خبرگزاری به مناسبت نوروز و مناسبت های ملی و مذهبی در ایام نوروز (میلاد امام علی (ع)-مبعث پیامبر –اعتکاف و...) به استقبال سال جدید می‌شود.

 فضای مجازی

همچنین فضای مجازی شبکه آفتاب نیز با طراحی و ساخت « صفحه ویژه نوروز 98 » و ایجاد عناوین و آیتم های ویژه ای از قبیل: «تلویزیون آفتاب در نوروز ، رادیو آفتاب در نوروز  ، ویژه‌های وب (در قالب متن، صوت، عکس و ویدئو)، اخبار نوروزی ،دانستنی‌های نوروز ،  بهره گیری از تصاویر استان و موسیقی شاد و مناسب ، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان ، آیین‌های نوروزی استان و نیز برگزاری یک پویش عکس و فیلم کوتاه در قالب «مسابقه» با محوریتزیبایی‌های بکر و جاذبه‌های گردشگری شهر یا روستا ، طبیعت گردی و حفظ محیط زیست در نوروز و آیین‌ها، سفره‌ها و سنت‌های نوروزی و...  بصورت ویژه همراه کاربران و علاقه مندان خود از سراسر کشور خواهد بود.

 

 همدان

صدا و سیمای مرکز همدان در نوروز با ویژه برنامه‌های متنوعی میهمان منازل هم استانی‌های همدانی است.

سیما

ویژه برنامه «اینک بهار» برنامه ویژه تحویل سال نو در سیمای همدان است که به مدت 4 ساعت و با آیتم های متنوع و شاد، لحظات تحویل سال 98 را جشن می‌گیرد.

«گام پنجم» برنامه دیگر ویژه نوروز در سیمای همدان است که با موضوع موسیقی از ساعت 15 تا 15:30 به صوورت زنده موسیقی‌های درخواستی مخاطبان را از شبکه پخش می‌کند. در رادیو همدان هم ویژه برنامه‌های متنوع دیگری نیز تدارک دیده شده است. «نوروز الوند» برنامه ای ترکیبی نمایشی 90 دقیقه ای است که در طول 16 روز اول سال از ساعت 10 صبح به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شود.

صدا

در رادیو همدان هم ویژه برنامه ای 2 ساعته با نام «لبخند بهار» تدارک دیده شده که با دعوت از میهمانان و آیتم های جذاب رادیویی، سال را برای مخاطبان خاص خود تحویل می‌کند.

«به وقت بهار» برنامه دیگر ترکیبی نمایشی رادیو همدان است که این برنامه هم از ساعت 18:30 تا 19:30 به مدت 16 روز به صورت زنده در جدول پخش صدای همدان قرار دارد.

مسابقه «رادیو جدول» هم از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای نوروز مخاطبان رادیو همدان است که به مدت نیم ساعت از 8:30 تا 9 صبح میهمان خانه‌های هم استانی‌های همدانی است. به منظور تسهیل در امر اطلاع رسانی به هم استانی‌های همدانی، ویژه برنامه ای 10 دقیقه ای رادیویی تدارک دیده شده که در 6 نوبت از روز، ضمن ارتباط با مسئولین ذی ربط، اطلاعات به روزی از وضعیت جاده‌ها، جوی، امدادرسانی و ... به هم استانی‌های عزیز ارائه می‌کند.

 

یزد

صداوسیمای مرکز یزد با تولید و پخش برنامه‌های متنوع رادیویی وتلویزیونی سال نو را آغاز می‌کند.

صدا

به مناسبت رسیدن بهار و آغاز سال نو ،رادیو یزد با برنامه" صدای پای نوروز "از ساعت 23:00 تا 2 بامداد ویژه تحویل سال به تهیه کنندگی محمد جلال اقتصادی حلول سال جدید را جشن می‌گیرد.

برنامه«باغ بهار» ویژه صبح نوروز از ساعت 10 تا 12 به تهیه‌کنندگی حمید طلایی و برنامه " بهار کویر " از ساعت 17 تا19 به تهیه کنندگی حمید رضا امیری و فاطمه دانایی با بخش‌های ارتباط با استان‌های مختلف کشور ، نمایش‌های طنز،‌ ترانه‌های شاد نوروزی، ارتباط با کارشناس، تلفن‌های مردمی و مسابقه میزبان مسافران این شهر  جهانی و تاریخی می‌شود .

همچنین رادیو یزد برنامه »ترانه بارون »را با پخش ترانه‌های درخواستی به تهیه کنندگی خانم آرزو تقدیسی و علیرضا سازگاری  و با اجرای ناهید فرجی و کاظم رحمانی از ساعت 15 تا 16 تقدیم شنوندگان این رسانه گرم می‌کند.

سیما

معاونت سیمای مرکز یزد نیز با ویژه برنامه تحویل سال "سین هفتم" از ساعت 23 تا 02:00 ,    با دعوت از میهمانان ویژه کنار هفت سین نوروزی سیما می‌نشیند. صبح روز عیدنیز این برنامه از ساعت 9 تا 11 به تهیه کنندگی آقای شمس الدینی به معرفی شهرستانها و صنایع دستی و هنرمندان آنها و بررسی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان یزد می‌پردازد.

ویژه برنامه «بهاریه» ویژه شب‌های سال نو از ساعت 21 تا 22:30 به تهیه کنندگی محمد رضا طایفی روی آنتن می‌رود.  تولید مستند «دیار یزدان» به معرفی شهر یزد می‌پردازد.

مستند «مردم بالادست» بطور ویژه به معرفی روستا ها وظرفیت‌های استان می‌پردازد. برنامه«استودیو 98» ظهرها با معرفی برنامه‌های نوروزی شبکه یزد به روی آنتن این شبکه می‌رود.

 فضای مجازی

معاونت فضای مجازی با تولید 10 کلیپ  و 10 اینفو گرافی به معرفی زیبایی‌های گردشگری استان یزد می‌پردازد همچنین انیمیشن‌های خانواده گلها به موضوع خانه تکانی و دید و بازدید عید می‌پردازد . ساخت 6 پادکست و 20 عکس نوشته با موضوع نوروز و گردشگری و معرفی نقاط گردشگری استان یزد و ساخت موشن گرافی با موضوع شعار سال از فعالیت های نوروزی معاونت فضای مجازی مرکز یزد است.

  خبر

گزارش های خبری تولیدی با موضوعات  خانه تکانی عید , صرفه جویی در مصرف آب و خرید  عیدو  توزیع میوه شب عید و  رونق بازار در آستانه عید وخطرات استفاده از مواد منفجره در چهارشنبه آخر سال وتمهیدات نیروی انتتظامی در چهارشنبه آخر سال و دستگیری از نیازمندان در شب عید و تمهیدات نیروی انتظامی ، پلیس راه و مسافرت های نوروزی همچنین گزارش خبری از لحظه سال تحویل و  اسکان مسافران نوروزی و معرفی بخشی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی استان بعنوان شهرجهانی و پخش گزارش عید دیدنی و  گزارشی از استقبال گردشگران داخلی و خارجی از استان یزد و پخش گزارش تولیدی به مناسبت 10 فروردین روز قیام تاریخی مردم یزد  وروز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و  گزارش خبری از روز طبیعت در استان یزد بخشی از تلاش همکاران واحد خبر مرکز یزد در نوروز 98 خواهد بود

 

امتیاز شما