امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

نمایش‌های رادیویی برای ایام نوروز معرفی شدند

مشاهده ۲۸۲
۱۳۹۷/۱۲/۲۱- ۱۵:۲۱

نمایش‌های رادیویی «پزشکان داوطلب»، «تعطیلات خانوادگی»، «جدال شیرین»، «تهران مصفا»، «عمو شکلاتی» و «عمارت آبی» نوروز 98 از رادیو نمایش و سایر شبکه‌های رادیویی شنیده خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، 60 قسمت نمایش رادیویی در قالب سریال ویژه ایام نوروز در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که علاقه‌مندان می‌توانند شنونده آن از رادیو نمایش و سایر شبکه‌های رادیویی باشند. سریال های ویژه نوروز، متناسب با موضوع و رویکرد شبکه‌های رادیویی جوان، ایران، فرهنگ، تهران، ورزش و سلامت ساخته شده که علاوه بر آن، از طریق اداره کل صدای استان‌ها برای پخش از مراکز استان‌ها نیز ارسال شده است. علاوه بر سریال های نوروزی، به دلیل همزمانی نوروز با ایام وفات حضرت زینب (س) و شهادت  امام موسی کاظم( ع)، دو نمایش رادیویی «فریاد فرمند» و «سیره عشاق» نیز روی آنتن می‌رود. همچنین چهار سریال ویژه ایام سوگواری برای سایر شبکه‌ها تولید و ارسال شده است.
عناوین و ساعت پخش سریال های نوروزی که از سوم فروردین ماه به روی آنتن رادیو نمایش می روند، به شرح زیر است:
ـ نمایش «پزشکان داوطلب» به نویسندگی ویدا دانشمند و کارگردانی ایوب آقاخانی، ساعت 8:30 روی آنتن می‌رود. داستان این نمایش درباره دو دانشجوی ترم آخر پزشکی است که در ایام تعطیلات عید به ایستگاه‌های سلامتی نوروزی می‌روند و در آنجا اتفاقاتی می‌افتد که در این سریال خواهید شنید.
ـ نمایش «تعطیلات خانوادگی» به نویسندگی حمیدرضا عباسی و کارگردانی بهرام سروری نژاد، ساعت 13:30 با شما همراه می‌شود. این نمایش درباره دو برادر است که در آستانه سال نو برای یافتن پدرشان به دنبال سرنخ هایی می‌روند و ...
ـ نمایش «جدال شیرین» به نویسندگی  پویان غفاری و کارگردانی مهدی نمینی مقدم، داستان زورخانه‌ای است که قرار است در ایام عید محلی برای بازدید عمومی‌ باشد. این نمایش در ایام عید ساعت  20:45 دقیقه تقدیم مخاطبان می‌شود.

_ نمایش «تهران مصفا» به نویسندگی یاسمن شکرگزار و کارگردانی محمد پورحسن، درباره یک معلم تاریخ است که دوست دارد در ایام نوروز تهران را به بچه‌ها و نوه‌هایش معرفی کند. این نمایش در نوروز 98 ساعت 11 روی آنتن می‌رود.
_ همچنین نمایش «عمو شکلاتی» به نویسندگی‌هانیه نجفی و کارگردانی رضا عمرانی ساعت 20 پخش می‌شود. این نمایش درباره فردی است که مالک خانه مهربانی  بوده و به رحمت خدا رفته ، حالا پس از مرگش فرزند او تصمیم دارد آن خانه را بفروشد ولی ...
_ نمایش «عمارت آبی» به نویسندگی مجید حیدری و کارگردانی محمد پورحسن درباره زن و شوهری است که می خواهند خانه قدیمی خود در کیش را به یک مرکز طبیعت گردی در نوروز تبدیل کنند و ... این نمایش ساعت 18 تقدیم شنوندگان می‌شود.
گفتنی است این آثار با هنرمندی بازیگران، تهیه‌کنندگان، افکتورها، صدابرداران، کارگردانان و نویسندگان  اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

امتیاز شما