امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

برنامه ریزی ویژه صداوسیمای مرکز زنجان برای نوروز 98

مشاهده ۱۰۰۹
۱۳۹۷/۱۲/۲۱- ۱۴:۲۶

با توجه به اینکه آغاز سال 1398 با سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر مقارن شده است، صداوسیمای مرکز زنجان تدراک ویژه ای برای مخاطبان خود ترتیب داده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه استانی سیما برای تحویل سال نو ویژه برنامه‎ای با عنوان گولوش (لبخند) را تدارک دیده است.
این ویژه برنامه از ساعت 23 روز 29 اسفند تا دقایقی پس از لحظه تحویل سال با بینندگان همراه خواهد بود و سعی شده است تا با آیتم‎های متنوعی از جمله گزارش عیدانه، بیان آداب و رسوم و سنن نوروزی مردم استان، معرفی اماکن مذهبی و گردشگری، اجرای زنده موسیقی‌های سنتی و پاپ، نمایش طنز و ده‎ها آیتم متنوع همراه بینندگان خواهد بود.
شبکه اشراق با ویژه برنامه «گولوش» (لبخند) در طول ایام نوروز نیز هر شب میهمان خانه‌های گرم هم استانی‌های عزیز خواهد بود. این برنامه هر شب از ساعت 20:45 بمدت 70 دقیقه از تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت زنده پخش خواهد شد.
ویژه برنامه «شهر قشنگ» عنوان برنامه ویژه کودکان و نوجوانان است که با آیتم‎های شاد و متنوع، در محلی جدید تولید شده و قرار است در ایام نوروز از شبکه اشراق پخش شود.
معاونت سیما همچنین برنامه‌های متعددی را در قالب‎های مختلف همچون، مستند، داستانی، تفریحی و سرگرمی و .... برای ایام نوروز تدارک دیده و تولید کرده است که از آن جمله می‎توان به «ایونلار»، «اسب»، «شیلاندر»، «گنبد نیلگون»، «قلعه بهستان و چورک»، مستندهای «حیات وحش استان»، «عید دیدنی با ورزش»، «دوربین زنده بازار زنجان» و .... اشاره کرد.
فیلم‎های سینمایی چون «مشت آهنین»، «آخرین فرمانروا» و «از چاندی چوک به چین» و.....، مجموعه‌های تلویزیونی مانند «قرعه»، «هفت سنگ»، «آخرین مهلت»، «سوین» و «شاید برای شما اتفاق بیافتد» و .....، فیلم‎های سینمایی ایرانی مانند «سین دهم»، «آسمان مال من است»، «همه بریم خواستگاری» و «میهمان بابا» و فیلم‎های دوبله شده به زبان آذری از جمله برنامه‌های تأمینی شبکه اشراق برای ایام نوروز  است.
رادیوی استانی نیز برای ایام نوروز برنامه‌های خوبی را تولید و تأمین کرده است. ویژه برنامه رادیو برای لحظه تحویل سال، «بایراملیق» (عیدی) نام دارد. مدت زمان این برنامه 180 دقیقه خواهد بود و شامل آیتم‎هایی چون ارتباط با مشهد مقدس، قم و جمکران، ارتباط با امامزاده سید ابراهیم(ع) و آرامش بهاری، گزارش از بیمارستان‎ها و دستگاه‎های خدمات‎رسان عمومی در لحظه تحویل سال، گزارش از خانواده‌های شهداء و ایثارگران، نمایش‎های طنز، آداب و رسوم محلی در نوروز، آیتم عید نوروز در جبهه‌ها، سرود و موسیقی و ..... خواهد بود.

دیگر برنامه صدا برای این ایام «نازلی بهار» نام دارد که هر روز در دو نوبت از ساعت 10 تا 12:30 و 17 تا 19:30 به صورت زنده برای مخاطبان پخش خواهد شد. معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، ارتباط با مسئولان ستاد سفرهای نوروزی، اعلام وضعیت راه‎های مواصلاتی، ارتباط با گزارشگران آزاد شهرهای استان، معرفی فرهنگ بومی و آداب و رسوم نوروزی مناطق مختلف، اجرای زنده موسیقی، ارتباط با سایر مراکز استانی و شبکه‌های سراسری و .... از دیگر آیتم‎های این برنامه است.
واحد اطلاعات و اخبار مرکز هم با تولید و پخش گزارش‎های مختلف ویژه عنوان سال، گزارش خبری با موضوع معرفی اماکن تاریخی، مذهبی و گردشگری استان، گزارش از طرح آرامش بهاری از بقاء متبرکه و ارتباط زنده با شبکه بین‎المللی خبر، همچنین بسته خبری ضرورت‎های سفر، همراه مخاطبان و مسافران نوروزی با مخاطبان همراه خواهد بود.

امتیاز شما