امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفیر افغاستان میزبان سفیران

مشاهده ۴۱۵
۱۳۹۷/۱۲/۲۰- ۱۵:۳۳

برنامه «سفیران» دوشنبه 20 اسفند، میزبان دکتر نصیر احمد نور، سفیر کشور جمهوری اسلامی افغانستان در جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، دکتر نصیر احمد نور، سفیر کشور جمهوری اسلامی افغانستان در جمهوری اسلامی ایران در قاب برنامه تلویزیونی «سفیران» درباره روابط دوجانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور گفت‎وگو می‌کند. 
سفیر افغاستان در این برنامه پاسخگوی سوالاتی مانند بحث حق آب ایران از رودخانه هیرمند، میزبانی ایران از برادران و خواهران افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران و نگاه مردم افغانستان به این موضوع، توسعه روابط اقتصادی ایران و افغانستان با توجه به نفوذ نیروهای امریکایی و آینده روابط فی مابین ، جایگاه و نقش طالبان در توسعه اقتصادی کشور و مباحث مربوط به زیرساخت های امنیتی موجود در افغانستان و برای استفاده ترانزیتی از این کشور و ....خواهد بود.
برنامه «سفیران» با محور بازنمایی تجارت خارجی، روابط اقتصادی و دپیلماسی سیاسی – فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تهیه و تولید شده است. این برنامه در دفتر یا اقامتگاه شخصی سفیران و مکان‌های کمتر دیده شده دیپلماتیک تصویربرداری شده است و با آنان درباره موضوعاتی چون تمایلات کشورهای جهان از محصولات ایرانی، نحوه صادرات به سایر کشورها و تسهیلاتی که سفارتخانه‌ها ارائه می‌کنند، نگاه سفرا به کالاهای ایرانی و نظرشان درباره حذف دلار از معاملات فی مابین و موارد بسیاری از این دست در فضای صمیمانه گفت‌وگو می‌شود.
برنامه تلویزیونی «سفیران» کاری از گروه اقتصاد شبکه پنج سیماست که به تهیه‎کنندگی و اجرای عبدالله عبدی، ساعت 22، از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

امتیاز شما