امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون فنی پلیس فتا:
معاون فنی پلیس فتا:

پلیس فتا پیگیر شکایت صداوسیما و منتظر مستندات وزارت ارتباطات است

مشاهده ۵۹۹
۱۳۹۷/۱۲/۱۵- ۰۹:۳۷
تعداد بازدید:599

معاون فنی پلیس فتا با اشاره به شکایت صدا و سیما در زمینه اختلال در سامانه نظرسنجی جشنواره مردمی جام جم گفت: مسئولیت نظارت بر عملکرد شرکت‌های وابسته به اپراتورهای تلفن همراه برعهده وزارت ارتباطات است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سرهنگ «علی نیک‌نفس» معاون فنی پلیس فتا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره موضوع تغییر ایجاد شده در آراء مردمی جشنواره جام جم گفت:  هم صدا و سیما و هم وزارت ارتباطات پیگیر موضوع هستند اما مستنداتی که وزیر محترم ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند هنوز به مجموعه پلیس واصل نشده است. معاون فنی پلیس فتا افزود: پیگیر هستیم تا این مستندات را دریافت کنیم در عین حال همکاران ما با اخذ دستور قضایی پیگیر اقدامات لازم هستند.

وی با بیان اینکه سامانه‌هایی که این مسئله درونشان به وجود آمده، سیستم‌های مرتبط با شرکت‌هایی هستند که این خدمات را ارائه می‌کردند گفت: این شرکت‌ها مرتبط با اپراتور‌های تلفن همراه هستند که در این بستر خدمات ussd را ارائه می‌کنند.

نیک نفس ابراز امیدواری کرد: در اسرع وقت این مستندات در آزمایشگاه‌های ادله دیجیتال فتا بررسی و گزارش لازم برای اخذ تصمیم به مقام قضایی ارائه شود.

وی با بیان اینکه هنوز مستندات به صورت رسمی واصل نشده است گفت: طبیعتاً روال فنی جمع آوری مستندات مقداری زمان براست، ولی ما تقاضامان این است که مطابق نامه‌ای که به ارتباطات ارسال کردیم هرچه سریع تر این مستندات ارسال شود تا بتوانیم دراسرع وقت بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

معاون فنی پلیس فتا با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات مجوز شرکت‌هایی که در ارتباط با اپراتور‌های تلفن‌های همراه هستند را صادر می‌کند گفت: نظارت بر این شرکت‌ها برعهده وزارت ارتباطات است که ممکن است موضوع داده‌های متقلبانه به سیستم‌های این شرکت‌ها بازگردد که نیازمند بررسی فنی و دقیق است.

سرهنگ نیک نفس گفت: در حقیقت این شرکت‌ها شخصیت‌های حقوقی مستقلی هستند که از بستر اپراتور‌های تلفن همراه برای ارائه خدمات و نظارت‌هایی که بر آن‌ها انجام می‌شود، استفاده می‌کنند؛ نظارت از راه دور و مجوز‌هایی که وزارت ارتباطات داده و متولی آن سازمان تنظیم مقررات است.

امتیاز شما