امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

قصه نهال و شلمچه را در شبکه افق ببینید

مشاهده ۴۹۵
۱۳۹۷/۱۲/۱۴- ۱۳:۵۹

چندین برنامه تلویزیونی و مستند، سه شنبه 14 اسفندماه از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «ایرانیش» امروز، شهرام شکیبا، راوی به سراغ شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده، از جمله ایران آوندفر(برندهای بس، دکتر ژیلا و ایروکس)، طبیعت زنده (سینره)، پاکسان (بر، گلنار، سپید و ..) و شکوفا بهداشت آرین (پرژک) رفته است. تولید کنندگان این صنعت دچار مشکلات زیادی چون تأمین مواد اولیه، مشکل نقدینگی، بدهی انبوه دولت و بیمه‌گزاران به این صنعت، نقدینگی، ارزش افزوده، بیمه کارگران، عدم حمایت دولت در صادرات هستند که در این قسمت به آنها پرداخته شده است. «ایرانیش» ساعت 20 و تکرار آن روز بعد ساعت‌های 4 و 8:30 از شبکه افق پخش می‌شود.

برنامه «چوب خط» سه‌شنبه 14 اسفند با موضوع «فرصت‌های اقتصادی و تجاری ایران در سوریه» روی آنتن می‌رود. رستم قاسمی، وزیر سابق نفت و محمود عدنان، سفیر سوریه در ایران مهمانان این برنامه هستند. در بخش «نگاه هفته» نیز برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی در آستانه سال نو با حضور دکتر عبدالملکی معاون این نهاد مرور می‌شود. «چوب خط» با تهیه‌کنندگی و اجرای علی مروی ساعت 22 به صورت زنده از شبکه افق تقدیم بینندگان می‌شود. تکرار این برنامه را می‌توانید روز بعد ساعت 17:30 ببینید.

همچنین مستند «در گذر از نقطه صفر» به یکی از نقاط مرزی ایران، جایی که نیروهای کادری و سربازان در پاسگاه مرزی کشور از مرزهای جغرافیایی ایران حراست می‌کنند، سفر می‌کند. تهیه‌کننده و کارگردان این مستند جذاب و دیدنی فرید پناه‌نژاد است که ششمین قسمت آن را می توانید سه ‌شنبه 14 اسفند ساعت 19:30 از شبکه افق تماشا کنید. تکرار «در گذر از نقطه صفر» هم ساعت‌های 3:30 و 11:30 روز بعد روی آنتن می‌رود. 

مستند «نفس های آخر» روایتی است افشاگرانه از پدیده جنگل‌خواری و زمین‌خواری و از بین بردن محیط زیست توسط افراد صاحب نفوذ از جمله آقازاده‌ها در مناطق شمالی کشور که بدون در نظر گرفتن منافع ملی، دست به این کار می زنند. یاسر طالبی کارگردانی این مستند را برعهده دارد که سه‌شنبه 14 اسفند ساعت 21 و تکرار آن چهارشنبه ساعت 15:30 از شبکه افق پخش می‌شود.

گفتنی است مستند «نهال و شلمچه» داستان تشکیل قرارگاه بیابان‌زدایی سپاه خوزستان و اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات مردم خوزستان در حوزه‌های مختلف زیست محیطی را به تصویر می‌کشد. در این مستند علاوه بر تصاویری از فعالیت‌های سپاه در راستای مبارزه با بیابان‌زایی، با فرمانده کل سپاه نیز درباره مجموعه این اقدامات گفت‌وگو شده است. سید محمد حسین‌هاشمی، تهیه کنندگی و کارگردانی این مستند را بر عهده دارد. «نهال و شلمچه» را می‌توانید 14 اسفند ساعت 18:30 و تکرار آن را ساعت 8:00 روز بعد از شبکه افق ببینید.

امتیاز شما