امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
شرکت صوتی و تصویری سروش با راه‌اندازی سامانه نواز، فضایی نو را تجربه خواهد کرد
شرکت صوتی و تصویری سروش با راه‌اندازی سامانه نواز، فضایی نو را تجربه خواهد کرد

پیش آی و گوش دل به پیام سروش کن

مشاهده ۲۱۸۸
۱۳۹۷/۱۲/۱۲- ۱۵:۵۴
تعداد بازدید:2188

شرکت صوتی و تصویری سروش در جایگاه یکی از شرکت‌های تابعه سازمان با قدمتی سی ساله توانسته در عرصه تبلیغات، تولید، عرضه تجهیزات و... یکی از بازوهای توانمند برای رسانه ملی و امور بازرگانی ,یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات صوتی و تصویری در کنار عرضه محصولات صوتی و تصویری به مخاطبان رسانه ملی همچنان تنها مرجع معتبر و پل ارتباطی میان مخاطب با رسانه‌ملی برای دستیابی به محصولات رسانه‌ای باشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  لطف‌الله سیاهکلی مدیرعامل شرکت صوتی و تصویری سروش با تجاربی که سال‌ها در حوزه‌های فناوری رسانه، فضای مجازی و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر اندوخته اکنون مسئولیت شرکتی را برعهده گرفته که همواره برای سازمان سودآور بوده و بخشی از اعتبار رسانه ملی را در خود حفظ کرده است.

وی با اشاره به پیشینه این شرکت و ویژگی‌های مهم آن گفت: فضای رقابتی رسانه‌ها ما را به گسترش ارتباطات مردمی و استفاده از ظرفیت‌های موجود ترغیب کرده است. این شرکت در فضای صوت و تصویر با هدف تولید آگهی‌های رادیویی و تلویزیونی، تولید و تکثیر آثار دیداری و شنیداری همواره یکی از بازوهای مقتدر رسانه ملی در امور فنی و تجهیزات و تولید محتوا بوده است.

وی افزود: این شرکت اکنون در چهار حوزه تخصصی آموزش نیروی انسانی، تأمین و نگهداری تجهیزات رادیویی و تلویزیونی، تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و آگهی‌های بازرگانی کارایی خود را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت صوتی و تصویری سروش با اشاره به اهمیت آموزش مشاغل مرتبط با صداوسیما در رشته‌های فرهنگی و هنری افزود: دانشگاه علمی و کاربردی سروش با بیش از هزار دانشجو در 16 رشته هنری و فنی به مرتبه مقبولی از انتقال دانش رسیده است و با هدف ارتقای مهارت‌آموزی در میان جوانان سعی کرده نیروهای ماهر و کارآمد را روانه بازار کار کند تا با تکیه بر دانش تخصصی‌ای که در این دانشگاه آموخته‌اند در فضای فرهنگی و هنری جامعه مؤثر باشند.

سیاهکلی افزود: مرکز علمی و کاربردی سروش با داشتن کارگاه‌های آموزشی و تجهیزات پیشرفته همچون لابراتوار، اتاق گریم، آتلیه عکاسی، سایت،کارگاه پویانمایی و گرافیک، توانسته بهترین روش‌های یادگیری را زیر نظر استادان مجرب به دانشجویان در سطوح مختلف ارائه کند.

تأمین و نگهداری تجهیزات رادیو و تلویزیون از دیگر مأموریت‌ها و مسئولیت این شرکت است. سیاهکلی با اشاره به این نکته ادامه داد: طراحی، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های صوتی و تصویری کاملاً حرفه‌ای و خدمات پس از فروش آن از دیگر خدمات فنی ارائه شده در امور بازرگانی، فنی و توسعه شرکت سروش است.

وی تأکید کرد: تأمین تجهیزات رادیو و تلویزیون و نگهداری آن‌ها برای متقاضیان این محصولات و طراحی و نصب سالن‌های اجتماعات و سینماهای کشور از دیگر تخصص‌های تجهیزاتی این شرکت است.

سیاهکلی با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در این شرکت متذکر شد: این شرکت با پشت سرگذاشتن تجربه ساخت سریال‌ها و برنامه‌های ترکیبی و مستند در سیما اکنون این روند را جدی گرفته و یکی از برنامه‌های مهم سال آینده سرمایه‌گذاری برای تولید سریال‌های تلویزیونی ویژه الف و مستندهای فاخر است. وی افزود: احیای این حوزه به رسانه ملی کمک می‌کند تا در تولید آثار درخور توجه برای شبکه‌های سراسری چشم‌انداز مثبتی داشته باشد.  

مدیرعامل شرکت صوتی و تصویری سروش با اشاره به جایگاه آگهی بازرگانی در شرکت صوتی و تصویری سروش گفت: پیش از این، بخش زیادی از آگهی‌های بازرگانی سازمان از مسیر این شرکت می‌گذشت و با گسترده شدن بازار رقابتی و حضور شرکت‌های خصوصی برای تولید آگهی‌ها، این مسیر دچار افت و خیز شد؛ اما اکنون با انعقاد چند قرارداد بزرگ پیش‌بینی می‌کنیم که در سال آینده شاهد رشد 15 درصدی و تا سال 99 شاهد رشد 25 درصدی آن باشیم.

وی افزود: در حوزه آگهی، افق دید ما در سه بخش شبکه‌های سراسری، شبکه‌های استانی و فضای بین استانی شکل گرفته‌است و با همراهی صندوق بازنشستگی سازمان تفاهم‌نامه‌ای را نوشتیم تا به آگهی‌های استانی و بین استانی رونق ببخشیم.

به گفته وی، تولید برنامه در استان‌ها در گونه‌های مختلف سریال، مستند و مسابقه نیز با توجه به همین اهداف شکل گرفته است و امیدواریم در سال آینده، این ایده با همراهی معاونت امور استان‌ها منجر به تولید آثار فاخرشود.

سیاهکلی با اشاره به راه‌اندازی سامانه نواز گفت: مخاطبان رسانه‌ملی، سروش را با نوارها و CD‌های منتشرشده می‌شناسند و حق انحصاری تکثیر این آثار به ما ویژگی خاصی بخشیده است. اما با ورود نرم افزارها و خروج از فضای مکانیکی، ما را به راه اندازی دو سایت موسیقی و تصویری نواز و بینوگرام ترغیب کرده است.

وی تأکید کرد: کیفیت بالای آثار و حجم بالای آرشیو چهار دهه صوتی و تصویری آن به این دو سامانه ویژگی خاصی بخشیده است و بی‌شک این دو سایت شرکت صوتی و تصویری سروش را در قله تولیدات صوت و تصویر تثبیت خواهد کرد.  

 

بازوی توانمند فنی برای رسانه ملی

 امور بازرگانی و فنی شرکت سروش، یکی از شناخته شده‌ترین بخش‌های این شرکت در میان دست‌اندرکاران حوزه فنی صدا وتصویر است. مجید شعبان‌پور معاون فنی و بازرگانی که تجارب خود را از اداره کل تولید وفنی سیما به این شرکت آورده با اشاره به اعتبار و پیشینه این شرکت در حوزه تأمین تجهیزات صدا، تصویر و نور گفت: سروش در عرصه‌های مختلف فنی مسیر به روزی را طی کرده است و در مراحل مختلف گذر از آنالوگ به دیجیتال و مسیر SD به HD یکی از پشتیبانان اصلی سازمان بوده است که تجهیز استودیو 11 سیما برای برگزاری مناظرات انتخابات 96 در کم‌ترین زمان، یکی از آن‌هاست.  

وی افزود: طراحی، نصب، نگهداری و راه‌اندازی سیستم‌های صوتی و تصویری کاملاً حرفه‌ای و خدمات پس از فروش آن از دیگر خدمات فنی ارائه شده به شرکت‌های دولتی و غیردولتی در امور بازرگانی، فنی و توسعه شرکت سروش است.

شعبان پور ادامه داد: توجه به خدمات سینمایی، بخشی از ماموریت ماست و پیش از این، این خدمات مربوط به سالن‌های همایش بود که در پروژه‌های ملی مثل سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما، نمونه‌های سیستم‌های صوتی و تصویری راه‌اندازی شده شرکت سروش را می‌توان در سطح وسیعی مشاهده کرد. اکنون با رایزنی‌های صورت گرفته با خرید تجهیزات، نصب و راه‌اندازی و خدمات پس از فروش، تجهیز چندین سالن سینمای کشور را برعهده گرفته‌ایم که این روال در آینده گسترش خواهد یافت.

مدیر امور بازرگانی و فنی سروش، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی را مهم‌ترین هدف این همکاری‌ها دانست و گفت: با توجه به سیاست‌های خوداتکایی و مقاومتی در حوزه فنی سازمان و شناختی که ما از این شرکت‌ها داریم، تلاش کردیم سهم شرکت‌های داخلی را در این فضا افزایش دهیم و در فضای تجهیز استودیوها نیز با توجه به اعتبار شرکت سروش در مجامع بین‌المللی و شناختی که از شرکت‌های خارجی مورد اطمینان داریم این مسیر را با اطمینان بیش‌تری طی کنیم.

وی ادامه داد: در کنار فروش تجهیزات، امکان اجاره استودیوهای سروش برای دوبله، ضبط موسیقی و... نیز فراهم است و واحد ضبط، تکثیر و آرشیو این شرکت نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت صوتی و تصویری سروش گفت: سال ها بود که عرضه تولیدات صوتی و تصویری رسانه ملی برعهده سروش بود و با تغییر فناوری و سلیقه مشتریان، عرضه این آثار فراتر از فروش CD و DVD خواهد بود. عرضه اَپ‌های مختلف سبب شده مخاطب در کم‌ترین زمان و با بهترین کیفیت به تمام محصولات این شرکت دست پیدا کند.

این سامانه که برای عرضه محصولات رادیویی و موسیقایی طراحی شده است هم اکنون قابل دریافت بر روی همه اپراتورها و پلت فرم‌هاست و مخاطبان با عضویت در این سامانه از همه محصولات صوتی موجود می‌توانند استفاده کنند.

 

توجه به آموزش فنی و جذب آگهی در فضای بومی استان‌ها

 علی اکبر صاحبی، معاون امور استان‌های شرکت صوتی- تصویری سروش گفت: ما در 26 استان دفتر داریم و تمام فعالیت‌هایی که در قالب اساسنامه سروش آمده در این فضا جاری است.

وی افزود: مبنای ما توانایی هر استان برای ورود به بحث آگهی‌های بازرگانی است و تلاش کردیم با جذب آگهی‌های بومی‌برای شبکه‌های استانی فضایی برای درآمدزایی فراهم کنیم.

صاحبی با اشاره به اهمیت آموزش در مراکز استانی تصریح کرد: ما می‌توانیم بازوی توانمندی در فضای آموزشی استان‌ها باشیم و تأکید رئیس شرکت بر ارتقای کیفی سطح آموزش فنی در استان‌هاست.

مدیر امور استان‌های شرکت صوتی- تصویری سروش، تعامل مراکز با هم را موفقیت آمیز دانست و گفت: علاوه بر ارتباط شرکت با مراکز، بخشی از اهداف ما بر تعامل میان استانی متمرکز است و این قابلیت را در استان‌ها ایجاد می‌کنیم تا خودشان قابلیت ارتباط میان استانی داشته باشند.

وی افزود: در حوزه برنامه‌سازی نگاه ما تولید سریال، مستند، موسیقی و برنامه‌های ترکیبی است که استان‌های گیلان، خراسان رضوی ، فارس و اصفهان در این فضا سرآمد هستند.

صاحبی تصریح کرد: سال آینده به مراتب سال خوبی برای استان‌هاست و با برنامه‌ریزی‌هایی که در سه ماه اخیر در حوزه استان‌ها انجام داده‌ایم، می‌توانیم به درآمدهای ناشی از آگهی‌های بازرگانی در استان‌ها امیدوار باشیم.

مدیر امور استان‌های شرکت صوتی- تصویری سروش بر حفظ کرامت انسانی در استان‌ها تأکید کرد و گفت: سروش با حضور 109 کارمند در کل کشور تلاش کرده با همراهی نیروی انسانی کارآمد در فضای بازرگانی، فنی و آموزشی به جایگاه مقبولی برسد.

وی با اشاره به تعاملات خوبی که در حوزه موسیقی صورت گرفته، بیان کرد: تولید و ارتقای موسیقی عامیانه و محلی از دیگر فعالیت‌های صوتی و تصویری سروش است و تلاش کردیم با در اختیار داشتن استودیوی مجهز برای بسیاری از علاقه مندان به موسیقی محلی، فضای رشد و ارتقا را فراهم کنیم.

ارتقا و درآمدزایی سروش در فضای تبلیغات رسانه‌ای

 شرکت صوتی - تصویری سروش، تلاش کرده در کنار توجه به درآمدزایی دربخش‌های فنی، از درآمدزایی در بخش‌های تولید و تبلیغات نیز غافل نشود. معاونت تبلیغـات و بازاریابـی از جمله بخش‌های فرهنگی و اقتصادی در شرکت سروش است که می‌کوشد با حفظ ارزش‌ها و معیارهای سازمانی در فضای کسب و کار کشور جایگاه واقعی خود را احیا کند. سهراب تازیکه معاون تبلیغات و بازاریابی در این باره گفت:  واحد تبلیغات شرکت سروش در تولید و پخش آگهی در عرصه ملی و بین‌المللی به‌عنوان یک مشاور رسانه‌ای برای سازمان‌ها، نهادها و همچنین بخش خصوصی عمل کرده است که با توجه به ساختار، اساسنامه، اعتبار سازمانی و به‌خصوص تلاش همکارانم در این معاونت، توانسته رتبه تنها کانون شش ستاره کشور را از اداره کل بازرگانی سازمان و گرید سه شرکت برتر را اخذ کند.

وی با اشاره به مهم‌ترین مزیت نسبی این شرکت در فضای تبلیغات رسانه‌ای گفت: مشاوره علمی‌که براساس اصول و روش‌های اقناع و تبلیغ صورت پذیرد، می‌تواند یک سازمان، نهاد یا شرکت را از جایگاهی ویژه در نزد مخاطب برخوردار سازد. سیاست ما احیای برندسازی داخلی و ورود به حوزه‌های بین‌المللی است که متأسفانه تمام کانون‌های تبلیغاتی سطح کشور از آن عقب مانده‌اند.

تازیکه افزود: در دهه‌های هشتاد و اوایل دهه 90 به دلیل سیاست‌های داخلی و به‌خصوص تقویت واحدهای دیگر شرکت از جمله معاونت فنی و بازرگانی، واحد تبلیغات، رشد و توسعه‌ای متناسب با فضای تبلیغات و رقبا نداشته است و در برخی موارد به‌خصوص در تولید تیزرهای فاخر،  بازاریابی خلاق و... از گردونه رقابت حذف شده بود.

معاون تبلیغات و بازاریابی درباره نقش این معاونت در ارتقا و درآمدزایی شرکت سروش تصریح کرد: از سال 96 با تشکیل واحد بازاریابی و برون سپاری برخی خدمات مورد نیاز با الگوهای بخش خصوصی و همچنین خروج از سیستم دولتی، اقداماتی صورت پذیرفته تا جایی که آثار آن در مقایسه سال 97 با سال 96 در زمینه پذیرش و پخش آگهی 50 درصد و از سال 86 تا 92 حدود 75 درصد رشد داشته است.

 وی با اشاره به توسعه فضای نوین تبلیغات برای عبور از رکود اقتصادی تاکید کرد: شرکت سروش با حضور مدیرعامل شرکت که با تجربه‌ای ارزشمند از مسئولیت ها و حضور در عرصه فضای مجازی کشور، افق جدیدی برای شرکت ترسیم کرده، اکنون می‌تواند با تکیه بر اقتصاد رسانه، بازوی توانمندی برای عبور از مشکل تبلیغات تجاری صرف با بهره‌گیری از الگوهای ایرانی، اسلامی‌برای سازمان باشد.

تازیکه در پایان گفت: در همین زمینه، دبیرخانه جشنواره تولید تیزر و آگهی در معاونت تبلیغات و بازاریابی شرکت سروش تشکیل شده تا سال آینده با هدف ارتقای کمی و کیفی تولیدات آگهی اعم از تلویزیونی، رادیویی، محیطی و فضای مجازی، جشنواره را با تأکید بر الگوهای ایرانی، اسلامی‌برگزار کند.

* مصراعی از دیوان حافظ که سال‌ها پیش‌درآمد آثار صوتی شرکت سروش بود.

 

امتیاز شما