امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در اولین سالگرد افتتاح شبکه تلویزیونی ایران کالا تاکید شد
در اولین سالگرد افتتاح شبکه تلویزیونی ایران کالا تاکید شد

تحقق اقتصاد مقاومتی با تلاش انقلابی

مشاهده ۵۰۳
۱۳۹۷/۱۲/۱۲- ۱۵:۳۹
تعداد بازدید:503

قائم مقام رئیس رسانه ملی در جشن یک‌سالگی شبکه ایران کالا از رویکردهای این شبکه برای اقتصاد مقاومتی سخن گفت.

به گزلرش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام رئیس رسانه‌ملی، احمد شهریاری معاون منابع مالی و سرمایه‌انسانی سازمان، زابلی‌زاده مدیر شبکه ایران‌کالا و جمعی از مدیران اصناف، هنرمندان و برنامه سازان شبکه ایران کالا برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام رئیس رسانه ملی گفت: عملکرد رسانه ملی در زمینه اقتصاد مقاومتی قابل قبول بوده و اگر دیگر افراد و دستگاه‌ها نیز انقلابی تلاش می‌کردند اتفاقات بسیار خوبی در فضای اقتصادی رسانه ملی و کشور می‌افتاد.

وی افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رسانه ملی تلاش کرد خود را در خدمت این راهبرد قرار دهد و اکنون می‌بینیم که راهبرد اقتصاد مقاومتی بدون پای کار آمدن رسانه ملی محقق نمی‌شد و تاکید ما بر این راهبرد ملی به موفقیت آن در کشور کمک کرد.

قائم مقام رئیس رسانه ملی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در حوزه تئوری و نظری آنچنان دقیق طراحی شده بود که تحقق ان حتمی‌بود.رسانه ملی  برای تبیین و روشن شدن این نظریه و برای نهادینه کردن و باورمندی آن در سطح مسئولان رسانه ملی از اندیشمندان در حوزه‌های مختلف استفاده کرد و ابعاد مختلف این سیاست‌گذاری را مشخص کرد.

موسوی‌مقدم با تاکید بر ادامه این راه از سوی مدیران رسانه ملی افزود: با تمام شرایطی که ایران دارد راهبردی ترین راه میانبر برای رساندن اقتصاد ایران به نقطه امن، اقتصاد مقاومتی است و ما در این مسیر پایدار هستیم.

قائم مقام رئیس رسانه ملی ادامه داد: صدا و سیما توان خود را گذاشته تا بخش رسانه‌ای اقتصاد مقاومتی را انجام دهد البته بقیه رسانه‌ها هم باید همکاری کنند.

وی تاکید کرد: رسانه ملی به دلیل ظرفیتی که نزد مخاطبان دارد، با تکیه بر مخاطب و اعتماد بالای 70 درصدی اش توانسته در این حوزه اثرگذار باشد.

 قائم مقام رئیس رسانه ملی ادامه داد: شبکه ایران کالا با سیاست گذاری جدید توانست آنچه به شکل متداول در رسانه‌ها انجام می‌گیرد را از بین برده به ساختاری نوین در حوزه برنامه سازی برسد و حتی بسیاری از خطوط قرمزی که در شبکه‌ها وجود داشت را پشت سر بگذارد.

وی گفت: شبکه ایران کالا کمک زیادی به اقتصاد مردم محور و بنگاه‌های اقتصادی متوسط به پایین کرده است که این اتفاق مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم افزود: موفقیت رسانه در گرو اجرای مجریان و تدبیر برنامه سازان اش است که برای فرهنگ سازی و جریان سازی اقتصادی و تبدیل یک موضوع به موضوع ملی باید روی تولید محتوای مناسب تاکید بیشتری کرد.

وی گفت: ما هنوز در حوزه سیاست گذاری، اجرای قوانین و مقررات کنترل به طور جدی وارد نشدیم اما اگر بخواهیم اقتصاد آنچنان مقاوم شود که تکانه‌های بیرونی تکانش ندهد باید درون زایی و درون نگاهی کنیم.

قائم مقام رئیس رسانه ملی تصریح کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی اگر دستگاه‌ها هماهنگ می‌شدند و کار‌ها را انقلابی انجام می‌دادند اتفاقات بهتری می‌افتاد چرا که راه مشخص است اما بعضی از افرادی که باید اقدام کنند درست فعالیت نکردند و اگر خوب عمل می‌کردند امروز شاهد بسیاری از تنش‌های اقتصادی نبودیم.

موسوی مقدم در پایان گفت: خوشبختانه رسانه ملی کار‌های خوبی در این حوزه انجام داده است و ساختار شبکه ایران کالا یکی از امیدواری‌های ما برای تحقق این راهبرد است.

تولید 2249 ساعت برنامه و تبلیغ روزانه ۵۰ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط

اردشیر زابلی‌زاده در «جشن نخستین سالگرد افتتاح شبکه تلویزیونی ایران‌کالا» با بیان اینکه یک سال از آغاز به کار این شبکه با محوریت حمایت از اصناف می‌گذرد گفت: این شبکه از ۲۵ فروردین ۹۷، ۲۴ ساعته شد و توانست با نگاه ملی دریچه امیدی به روی اصناف و مشاغل خرد و کوچک باشد.

مدیر شبکه ایران کالا با اشاره به تولید 2249 ساعت برنامه در قالب‌های مختلف تصریح کرد: از اول امسال تا آخر دی ماه، ۱۳۴ هزار و ۹۵۲ دقیقه برنامه در ساختارها و قالب‌های مختلف اعم از نمایشی، مستند، ترکیبی، انیمیشن، خبری، تیزر و مسابقات برای حمایت از تولید ملی تولید کرده‌ایم.

وی افزود: شبکه ایران کالا در اسفند 96 راه اندازی شد و هنوز دو ماه از راه اندازی آن نگذشته بود که امکان 24 ساعته شدن آن فراهم شد.

زابلی زاده افزود برنامه سازی در شرایط کنونی صدا و سیما سخت است اما با تاکید دکتر علی عسکری بر 24 ساعته شدن این شبکه ما این مسیر را با موفقیت طی کردیم و اکنون توانسته ایم تبلیغات  7933 بنگاه کوچک و متوسط اقتصادی را برعهده بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت روزانه تبلیغ تلویزیونی ۴۸ تا ۵۰ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط، هر کدام سه بار در ‌روز روی آنتن رفته است و این اتفاق برای بنگاهی که هیچ پولی بابت پخش آگهی اش نپرداخته یک موفقیت است.

مدیر شبکه ایران کالا گفت:در این مدت اتفاقاتی در حوزه تجهیزات شبکه نیز افتاده است و به دنبال حضور فعال این شبکه ریاست سازمان در چینش شبکه‌های تلویزیونی  تغییراتی داد و این شبکه بعد از شبکه نسیم جای گرفت.

این مراسم با اجرای موسیقی گروه رستاک، تقدیر از تیم فوتبال کارآفرینان و جمعی از هنرمندان تلویزیونی که گام موثری در تولید برنامه‌های این شبکه داشتند همراه بود.

امتیاز شما