امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
با حضور جمعی از استادان موسیقی کشور
با حضور جمعی از استادان موسیقی کشور

سامانه موسیقی «نواز» شرکت صوتی و تصویری سروش رونمایی شد

مشاهده ۱۳۸۷
۱۳۹۷/۱۲/۱۲- ۱۰:۵۹
تعداد بازدید:1387

آئین رونمایی از سامانه موسیقی نواز با حضور مدیرعامل شرکت صوتی و تصویری سروش، مدیرعامل خانه موسیقی، تعدادی از آهنگسازان بنام کشور و جمعی از مدیران رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، لطف‌الله سیاهکلی در این مراسم با اشاره به اهمیت راه اندازی این سامانه گفت: این سامانه با هدف فروش فیزیکی و آرشیو آثار موسیقیایی شروع به کار کرده و برنامه‌ریزی ما به گونه ای بوده که حتما مورد استقبال قرار خواهیم گرفت.

وی افزود: هنرمندان موسیقی همواره برای مالکیت آثارشان دچار مشکل می‌شوند و تولید یک اثر موسیقایی به دلیل عدم رعایت حق مولف برای این دسته از هنرمندان آورده مالی نداشت اما در این سامانه اولین گام رعایت حق مولف است و هر هنرمند با در اختیار داشتن یک صفحه می تواند از فروش آثارش باخبر شود و درصدی از حق فروش اثر را دریافت کند. مدیرعامل شرکت صوتی و تصویری سروش تصریح کرد: کلیه کارهای حقوقی و ثبت سامانه نواز در سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر انجام شده است و اولین گام برای فرهنگ سازی برداشته شده است تا آثار هنرمندان در یک سامانه غنی قرار گرفته آ«ها از حقوق مادی اثرشان برخوردار شوند.

سیاهکلی تاکید کرد: در صورت اختلاف نظر میان هنرمندان و رسانه ملی، حل اختلاف با ماست و طی موافقت با صاحبان اثر با تکیه بر نرخ نامه موجود، اثر را از هنرمندان خریداری خواهیم کرد چرا که اولین هدف ما اعتبار بخشی به هنر موسیقی و رعایت حقوق مادی پدیدآورندگان است.

وی با اشاره به تبدیل این سامانه به بزرگترین بانک صوتی و موسیقیایی کشور افزود: دسترسی ما به آرشیو غنی رسانه ملی ظرفیت سامانه را بی همتا کرده است و طراحی سامانه نواز به گونه ای است که ظرفیت دو ترابایت صوت را می تواند در این سامانه پشتیبانی کرده و با فضای متنوعی از موسیقی و برنامه‌های فاخر رادیو را پیش روی مخاطبانش بگذارد.

مدیرعامل شرکت صوتی و تصویری سروش با اشاره به قابلیت ای این سامانه تاکید کرد: فضایی را برای فروشگاه مجازی تدارک دیده ایم تا علاقه مندان با ایجاد فروشگاه مجازی برای خود، آثارشان را در آن به فروش برسانند.

سیاهکلی با اشاره به افق پیش روی این سامانه گفت: با کمک حوزه‌های زیرساختی موجود و با همراهی مهندسان با تجربه حوزه‌های فنی رسانه ملی از شرکت های مرتبط کمک گرفتیم تا با کمک فضای ابری و پردازش ابری به یک ابر رسانه ای برسیم و امکان دسترسی به داده‌ها از سراسر اینترنت فراهم شود.

وی در پایان متذکر شد: امیدارم این سامانه با همراهی شورای شعر و موسیقی سازمان نقطه عطفی در بانک اطلاعات موسیقی باشد و تولیدکنندگان موسیقی و پدیدآورندگان آثار با حمایت از این سامانه به بهره مندی خودشان و مخاطبان کمک کنند.

در ادامه مهدی حبیبی مدیر سامانه نواز گفت: ما در این سامانه از گونه‌های مختلف موسیقی آثاری را بارگذاری خواهیم کرد که می‌تواند برای مخاطبان جالب توجه باشد. ما در عین حال از هم اکنون برای خرید تک‌آهنگ‌ها و آثار موسیقی مختلف برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم که با دریافت مجوزهای لازم، برای شنوندگان ارائه می‌شود

حبیبی تصریح  کرد: هم اکنون این سامانه با داشتن 700 هزار قطعه موسیقی شروع به کار کرده است که شامل 158 آلبوم موسیقی، 76 برنامه رادیویی است. موسیقی سریال ها، موسیقی کلاسیک، موسیقی کودک و موسیقی نواحی و فولکلوریک از بخش های شاخص این سامانه هستند که مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

مدیر سامانه نواز گفت: سایت جامع نواز با فروش آثار صوتی و تصویری درآمد زایی می‌کند و پشتوانه دولتی ندارد. البته برای شناخت مخاطبان مدتی این سایت رایگان خواهد بود و پس از مدتی دسترسی آن با اشتراک از طریق سایت و با همراهی اپراتورهای تلفن همراه از طریق خرید اپلیکیشن میسر خواهد بود.

وی با اشاره به نحوه دسترسی مخابان گفت: علاقه مندان با مراجعه به سایت WWW.NAVAZ.IR  و سیب اپ ، اپلیکیشن نواز را دانلود و نصب نموده از آرشیو بزرگ این سامانه که شامل موسیقی‌های فاخر سنتی ، محلی ، پاپ ، کلیپ های تصویری و برنامه‌های شاخص رادیویی همچون صبح جمعه با شما ، شب بخیر کوچولو ، قصه شب و قصه‌های ایران است، بهره مند شوند.

در ادامه این مراسم محمد سریر، حسن ریاحی و حمیدرضا نوربخش با قدردانی از شرکت صوتی و تصویری سروش بر رعایت حقوق مادی و معنوی هنرمندان موسیقی در این سامانه تاکید کرده دسترسی به آرشیو غنی رسانه ملی را مهمترین ویژگی این سامانه دانستند.

امتیاز شما