امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی استان فارس

مشاهده ۴۰۹
۱۳۹۷/۱۲/۰۶- ۰۸:۱۱

در اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی استان، صداوسیمای مرکز فارس موفق به کسب چهار تندیس شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی استان فارس، با حضور نوری قائم مقام معاون فضای مجازی سازمان، سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس، لطفی رئیس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کشور و کهندل پور معاون فضای مجازی سپاه فجر در تالار فرهنگیان شیراز برگزار شد.

غلامرضا نوری قائم مقام معاون فضای مجازی سازمان در این همایش گفت: ما در کشور سطح فضای مجازی را به فیلترینگ و یا غیر فیلترینگ کاهش داده‎ایم در حالی  که دعوای اروپا و آمریکا بر سر رفتارسنجی مخاطبان شبکه‌های مجازیست.

قائم مقام معاون فضای مجازی سازمان با تاکید بر این که مدل حکمرانی در دنیا دارد تغییر می‌کند، گفت: در شرایط کنونی اگر چه هنوز می‎توان بسیاری از مسائل و خبرها را پنهان کرد اما به سختی می‎توان این کار را انجام داد.

وی با اشاره به انبوه پیام ها در شبکه‌های مجازی یادآور شد: علی رغم انبوه بودن پیام ها،، عمق پیام کم شده و فضای مجازی ما را به سطحی نگری نزدیک کرده و این خطرناک است.

ایجاد هم افزایی، شناسایی فعالان و همچنین تجلیل از فعالان مردمی فضای مجازی از اهداف این گردهمایی بود و در این مراسم از  اپلیکیشن جامع شبکه فارس و آرشیو زمانی در وب سایت صداوسیما رونمایی شد.

 این اپلیکیشن امکانات خدمات رسانه‎ای و معرفی برنامه‌ها را انجام می‎دهد و ارتباط با تلویزیون اجتماعی با شبکه فارس خواهد داشت که به شکل بومی و دانش بنیان راه‎اندازی و برای نخستین بار در کشور ایجاد شده است و کاربری این اپلیکیشن در شب یلدا، نام نویسی روی پرچم در اربعین حسینی و 22 بهمن اجرایی شد.

همچنین در این گرهمایی از  آرشیو زمانی در وب سایت صداوسیما هم رونمایی کردند.

افراد می توانند آرشیو هر برنامه‌ای که در رادیو و تلویزیون پخش می‌شود را تا 16 روز پس از آن، از سامانه صدا و سیمای مرکز فارس به آدرس f دانلود کنند.

در اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی استان، صداوسیمای مرکز فارس موفق به کسب چهار تندیس شدکه علیرضا خداپرست، محسن آزادی، ملیحه پاکیاری و مهناز یزدانی‌نژاد این چهار تندیس را دریافت کردند.

تصاویر

امتیاز شما