امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
سرویس:اخبار تلویزیون
تاریخ خبر : شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸- ۱۵:۴۳
استفاده مناسب از ظرفیت رسانه
مدیر گروه معارف اسلامی‌شبکه یک سیما درباره حضور روحانیان در برنامه‌های تلویزیون گفت: روحانیان وظیفه اصلی‌شان بحث تبلیغ است و با حضورشان در رسانه‌ها می‌توانند وظیفه اصلی خود را دنبال کنند و این موضوع فقط مختص ما نیست و سایر ادیان هم چنین کارهایی می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ، محمد تورنگ، با اشاره به برنامه«سین هشتم» شبکه یک که به موضوع سیل می‌پرداخت گفت ما در این برنامه روحانیانی داشتیم که با همان لباس فعالیت می‌کردند. در زمان جنگ هم همین‌طور بود. برخی فکر می‌کنند که روحانیان رسالتی بر عهده ندارند در حالی که آن‌ها سایر مشاغل را در کنار کار اصلی‌شان که بحث تبلیغ است، دارند. وی افزود: در شبکه سه نیز ما برنامه‌ای به نام «سفیران هدایت» داشتیم که روحانیان را در مشاغل مختلف به تصویر می‌کشید و روحانیان کشاورز، معلم، پزشک، انیمیشن‌ساز و ... بودند. یکی از آرزوهای من این است که درباره روحانیانی که شغل‌های مختلفی دارند، مستندهای جداگانه بسازیم. من روحانی را در قم می‌شناسم که البته هرقدر اصرار کردم راضی به ساخت مستند درباره‌شان نشدند.  آقای حجتی از ابتدای طلبگی تا به حال یک ریال شهریه هم دریافت نکرده و خودش یک مغازه کوچک دارد که محل فعالیتش همانجاست. ایشان کاسب است و از شاگردان آیت الله مرعشی نجفی بوده است. او هم در بحث تبلیغ فعالیت می‌کنند و هم در فضای کار حضور دارند. تورنگ درباره زبان مورد استفاده روحانیان در تلویزیون نیز توضیح داد: روحانیان در قدیم از شیوه‌های سنتی استفاده می‌کرده‌اند نظیر منبر و ارتباط چهره به چهره که البته زمان آن گذشته و الان باید از شیوه‌های نوین تبلیغی استفاده کنند. روحانیان هم باید از شیوه‌های نو بهره بگیرند و تبلیغ، ارتباطی اقناعی است و باید بتوان مردم را قانع کرد و من فکر می‌کنم این افراد با تغییر شیوه‌های ارسال پیام حرف‌های خود و رسالتشان را بهتر انجام بدهند. مدیر گروه معارف اسلامی در پاسخ به اینکه روحانیان بهتر است بیش‌تر مباحث را برای مردم بازگو کنند و کارشناس باشند یا در حوزه تولید هم ورود کنند، تصریح کرد: به نظر من باید از ظرفیت‌ها درست استفاده کرد. اینکه بگوییم روحانیان حتماً باید وارد کار برنامه‌سازی شوند، اشتباه است، ولی اگر روحانی متخصصی داشتیم باید از او بهره ببریم. ما باید این افراد را در عرصه‌های مختلف تخصصی‌شان به کار بگیریم. هم اکنون خود من از دو تهیه‌کننده بهره می‌برم که هر دو روحانی هستند. در حقیقت تخصص آن‌ها مقدم است و دسترسی آنان به مباحث دینی خودش موضوع مهمی است. نوع رفتار این فرد با مجموعه خودش، موضوع بسیار مهمی است و می‌تواند به نوعی تبلیغ دین باشد. تورنگ گفت: ما در کارهای ستادی و اداری خود یک روحانی داریم که بسیار با کرامت با دیگران رفتار می‌کند و حضور روحانیان در پشت صحنه هم اهمیت بسیار بالایی دارد. رهبر معظم انقلاب وقتی می‌فرمایند ابزارهای هنری رساترین ابزار برای تبلیغ پیام است، همین اهمیت جایگاه رسانه ملی را می‌رساند و روحانیان، هم جلو دوربین و هم در پشت دوربین باید اثرگذاری داشته باشند.
© 2019- pr.irib.ir - Contact us :pr@irib.ir