امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
سرویس:گزارش
تاریخ خبر : یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷- ۱۵:۲۷
پنجمین جشنواره جام‌جم با پشتوانه رأی 21 میلیون مخاطب، 21 اسفند برگزار می‌شود
شما داوری کنید!
اختتامیه پنجمین جشنواره جام جم 21 اسفند برگزار می‌شود اما رقابت تنگاتنگ بین برنامه‌های تلویزیون برای کسب آرای مردمی همچنان ادامه دارد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مخاطبان برنامه‌های حاضر در عرصه رقابت این جشنواره همچنان می‌توانند آرائشان را اعلام کنند اما تا کنون بر اساس نتایج اعلام شده شبکه سه سیما در صدر شبکه‌های منتخب مردم قرار دارد: صدرنشینی شبکه سه بنا به گفته دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم، مرحله اول نظرسنجی مردمی‌با مشارکت بیست و یک میلیون مخاطب، نشان مقبولیت هنرمندان و نمره قبولی و اعتماد مردم به رسانه ملی است. در بخش سریال‌ها، «پایتخت 5» با 30 درصد آراء در صدر است. برنامه «نود» با 6/30 درصد در صدر برنامه‌های شاخص قرار گرفت. «حالا خورشید» هم با 8/25 درصد، بیش‌ترین آراء مردمی را در بخش پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها از آن خود کرد. مهران مدیری برای تیتراژ «دورهمی» توانست نظر 4/24 درصد آراء را در بخش تیتراژ از آن خود کند. مریم مومن، بازیگر جوان سریال «بانوی عمارت» با 30 درصد آراء، بهترین بازیگر زن از نظر مردم شد. حسام منظور هم برای بازی در همین سریال، توانست 1/25 درصد آراء را در بخش بهترین بازیگر مرد از آن خود کند. مژده لواسانی و رضا رشیدپور هم بهترین مجریان زن و مرد از نظر مردم شدند. لواسانی، 1/21 درصد و رشیدپور هم 8/23 درصد آراء را از آن خود کردند. رقابت تنگاتنگ می‌شود با پایان یافتن مرحله مقدماتی بین 142 اثر و فرد، رقابت تنگاتنگ همچنان بین نفرها و برنامه‌ها و سریال‌های مختلف ادامه دارد. مسعود احمدی افزادی، دبیر جشنواره در مصاحبه با هفته‌نامه سازمان گفت: یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های جشنواره، کمیسیون انتخاب مردمی است. این کمیسیون برای اولین بار، مشارکت جدی مردم را در روزهای اخیر شاهد بوده است. انتخاب بهترین سریال‌ها، انتخاب بهترین بازیگران زن و مرد، مجریان مرد و زن، تیتراژهای برگزیده، برنامه‌های ترکیبی پرمخاطب و غیره که این حجم از داوری برای اولین بار به انتخاب مردمی‌گذاشته شده است. دبیر جشنواره تلویزیونی جام‌جم افزود: کمیسیون انتخاب مردمی‌با رأی بلاواسطه مردم، برنامه‌ها را انتخاب و معرفی می‌کند. رأی مردم نشان‌دهنده این است که رسانه‌ملی در آوردگاه بزرگ رسانه‌های معاند، ماهواره‌ای و فرامنطقه‌ای موفق عمل کرده است. تاکنون بیش از 21 میلیون رأی به هنرمندان و برنامه‌های مختلف داده شده و این نمره 21 در حقیقت نمره قبولی مردم به رسانه ملی خودشان است و ثابت کرده‌اند که این رسانه را از آن خود می‌دانند.  زیر ذره‌بین داوران در کنار حضور داغ مردم در این دوره جشنواره، هیئت داوران در کمیسیون‌های ده‌گانه با دقت در حال بررسی 637 اثر ارسالی اند. در مرحله انتخاب آثار، هیئت‌های انتخاب آثار تا تاریخ اول دی امسال بیش از هزار اثر را بررسی کردند. از میان این هزار اثر، 470 اثر به مرحله داوری راه یافت و بیش از 60 داور در کمیسیون‌های مختلف جشنواره آثار را بررسی و ارزیابی کردند. احمدی افزادی، مهم‌ترین ویژگی داوران جشنواره را این می‌داند که داوران، هم سال‌ها برنامه‌ساز رسانه بوده‌اند و هم با حوزه‌های نمایش آشنا هستند؛ هم سینما را خوب می‌شناسند و هم فضای مجازی را. کمیسیون‌های مختلف هم با دقت به بررسی آثار مشغولند. کمیسیون نمایش یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های این جشنواره است که بسیار فعال و چشم‌نواز بوده است. به طوری که 17 سریال نمایشی برجسته از میان بیش از 30 سریال تولید شده، از آذر سال 96 تا آذر 97 به رقابت و داوری گذاشته شده‌اند. داوران کمیسیون‌های مستند و مسابقات به بررسی دقیق آثار مشغولند. دبیر جشنواره جام‌جم به کمیسیون ویژه چهلمین سال انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و گفت ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب در قالب‌های مختلف اعم از نمایش، مسابقات تلویزیونی، مستند، برنامه‌های ترکیبی، میان برنامه‌ها، تیتراژها، وله‌ها و دیگر موارد در این کمیسیون مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند. احمدی افزادی با بیان اینکه بخش پویانمایی یکی از قطب‌های مهم پنجمین جشنواره جام‌جم است، گفت: مرکز صبا با تولید آثار متنوع، فاخر و ارزشمند به نوعی به قطب تولید انیمیشن در منطقه تبدیل شده است و چشم‌انداز بسیار خوبی را نویدبخش است.  تنوع کمیسیون‌ها در جشنواره پنجم دبیر جشنواره تلویزیونی جام‌جم درباره کمیسیون برنامه‌های ترکیبی گفت: کمیسیون برنامه‌های ترکیبی در دوره‌های قبل حضوری کم‌رنگ داشت؛ اما امسال حضوری چشمگیر از برنامه‌سازان با آثاری گفت‌وگومحور، ورزشی، معارفی، کودک، نوجوان، خانواده، برنامه‌های سیاسی و... را در این کمیسیون شاهد هستیم. این ردیف برنامه‌سازان در تمام فصول سال و از عید تا عید در سازمان حضور و برنامه‌سازی مستمر دارند. احمدی افزادی حوزه فضای مجازی را به عنوان یکی از راهبردی‌ترین حوزه‌ها و مکمل رادیو و تلویزیون دانست و افزود: این جشنواره نگاهی ویژه و گفت‌وگویی خاص در باب آثار تولید شده برای فضای مجازی دارد. آثاری که از شبکه‌ها و پیام رسانه‌ای بومی‌به خوبی بهره برده‌اند. وی ادامه داد: کمیسیون دوبلاژ و تأمین برنامه یکی از کمیسیون‌های جدید امسال است. صداپیشگانی که در رسانه ملی، یک قطب جدی خاطره‌آفرینی برای مخاطب هستند. در مستندها، در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها و پویانمایی‌ها صداپیشگان حضوری مؤثر داشته و دارند؛ لذا در جشنواره امسال صداپیشگان به‌خوبی دیده خواهند شد. همچنین برای اولین‌بار، جشنواره امسال میزبان کمیته بازار محصولات تلویزیونی است. مطالعه بازارهای جهانی و اسلامی رسانه‌ها، ورود به این بازارها و عرضه محصولات ارزشمند رسانه ملی به عنوان بزرگ‌ترین رسانه پاک دنیای معاصر یکی از اهداف تخصصی کمیته بازار است. به علاوه در کمیسیون آگهی و تبلیغات که به نوعی از کمیسیون‌های راهبردی جشنواره است، بنا داریم راهبردهای تولید و پخش آگهی‌های درست و فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را به مشارکت و بحث بگذاریم. اما گام آخر این جشنواره 21 اسفند در مرکز همایش‌های سازمان با حضور هنرمندان رسانه برگزار خواهد شد. تندیس جشنواره هم نماد سرو چهل ساله انقلاب اسلامی ایران است که به هنرمندان اصفهانی سفارش داده شده است. پایه تندیس، کاری ایرانی و نشان از سنت‌های ایرانی است. همچنین خود تندیس هم، کاری متفاوت است که نماد اقتدار اسلامی و هویتی ایرانی است.
© 2019- pr.irib.ir - Contact us :pr@irib.ir