امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
علیرام نورایی:
علیرام نورایی:

«گاندو» از لزوم حفظ منافع ملی و توجه به ارزش‌ها می‌گوید

مشاهده ۲۰۱۶
۱۳۹۸/۰۳/۲۸- ۱۲:۵۸
تعداد بازدید:2016

بازیگر سریال «گاندو» گفت: این سریال می‌خواهد از لزوم حفظ منافع ملی و توجه به ارزش‌ها بگوید.

«علیرام نورایی» بازیگر سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره حضور خود در این سریال گفت: برای من همیشه حضور در سریالی که دغدغه دارد و می‌خواهد حرف تازه‌ای با مخاطبش بزند، شیرین است. در این سریال نقش یک جاسوس را بازی می‌کردم که قبلا مشابهش را در «قلاده‌های طلا» و «ماتادور» کار کرده بودم و اطلاعاتی از قبل داشتم، اما نقشم در گاندو تفاوت‌هایی با نقش‌های قبلی داشت و به همین خاطر با کارگردان درباره رفتار و واکنش‌های این شخصیت صحبت کردیم. 

وی با اشاره به مضمون این سریال ادامه داد: سریال گاندو مضمون مهمی را مورد توجه قرار داده است و مسأله امنیت بحث مهم و فوق العاده حساسی است که باید بیش از این مورد توجه سازندگان و مردم قرار بگیرد و  با توجه به داستان و شخصیت‌های جذابی که تعریف کرده این روزها برای مردم جذاب شده است. 

بازیگر سریال «گاندو» با اشاره به علاقه خود برای بازی در آثاری با مضامین ملی گفت: تا به حال در کارهایی با محتوای دفاع مقدس و موضوع‌های حساس بازی کردم و موضوع گاندو هم براساس دغدغه‌ای که کل گروه این سریال داشتند، برای من نیز دغدغه مهمی‌شده بود. از طرفی هم همیشه آثار اکشن، پرهیجان و تاریخی جزو علایقم بوده است.

علیرام نورایی درباره لزوم ساخت آثار استراتژیک در سینما و تلویزیون ما نیز بیان داشت: اتفاق‌های عجیبی در تاریخ کشور ما افتاده است و خیلی از مسئولان کشور مورد ترورهای ناجوانمردانه قرار گرفتند. جدیدا هم اتفاق‌های عجیب اقتصادی در حال رخ دادن است و بحث مفاسد اقتصادی داغ است که می‌تواند در قالب فیلم و سریال نشان داده شود و به نظرم مردم ما حق دارند که از واقعیت اتفاق‌های سیاسی و اقتصادی مطلع شده و به دور از شایعه‌های فضای مجازی با اصل ماجراها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه با خواندن فیلمنامه «گاندو» پی بردم که این یک پروژه جدی برای نمایش مسائل امنیتی است، بیان داشت: این سریال می‌خواهد از لزوم حفظ منافع ملی و توجه به ارزش‌ها بگوید. اگر چه نقش من در گاندو منفی است و قبلا هم نقش‌های مشابه داشتم ولی بازیم در گاندو متفاوت است. همانطور که دیدید یکی از نقش‌های منفی «گاندو» که ربط مستقیم با موضوع جاسوسی دارد را ایفا می‌کنم و برداشتم این است که چنین نقشی می‌تواند در ذهن مخاظبان تلویزیون تاثیر خوب و جذابی داشته باشد. 

نورایی با اشاره به جزئیات نقش خود در این سریال نیز گفت: جواد افشار کارگردان «گاندو» همان ابتدا مرا برای دو نقش دیگر این سریال در نظر گرفته بود، که نقش پررنگ‌تری بود و حضور بیشتری هم در سریال داشت، اما به دلیل اینکه به طور همزمان مشغول بازی در یک اثر دیگر هم بودم، به اجبار نقشی را انتخاب کردم که زمان کوتاهتری برای ایفایش بگذارم. در ادامه می‌توانستم حضور پررنگ تری در «گاندو» داشته باشم، اما با توجه به مشغله کاریم نتوانستم.

بازیگر سریال «گاندو» درباره همکاری خود با جواد افشار در این سریال، گفت: در گذشته در سریال‌های «پول کثیف» و «جابربن حیان» به کارگردانی جواد افشار بازی کرده بودم و نوع کارگردانی و ظرافت و حساسیت خاصی که برای کارهایش به خرج می‌دهد را بسیار دوست دارم و می‌پسندم. در گاندو هم با توجه به تجربیاتی که در سریال‌های قبلی داشتم و همچنین موضوع مهمی‌که در «گاندو» مطرح می‌شود، سعی کردم در حد توان و فرصتی که داشتم در خدمت گروه تولید باشم.

به گزارش فارس، سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی مجتبی امینی هر شب از شبکه سه سیما پخش می‌شود. 

امتیاز شما