امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

«حکایت دل» حکایت چهره‌های ماندگار

مشاهده ۱۲۷۹
۱۳۹۸/۰۳/۲۶- ۰۸:۵۲

اولین قسمت از مجموعه «حکایت دل» با معرفی استاد سید مصطفی محقق داماد یکشنبه 26 خرداد از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «حکایت دل» به تهیه‎کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب 20 قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
به گفته حسینی تهیه‎کننده برنامه، «حکایت دل» مجموعه‎ای از 20 فیلم کاملا مستقل از یکدیگر است که هر فیلم مدت زمان 55 تا 90 دقیقه‎ای دارد.
وی افزود: اولین قسمت از مجموعه «حکایت دل» با عنوان «مرد خرد و فضیلت» که یکشنبه از شبکه چهار پخش می‌شود به زندگی و معرفی استاد سید مصطفی محقق داماد پرداخته است. استاد محقق داماد از اساتید بنام فلسفه و حقوق برجسته ایران و از تبار خردمندان و فاضلان... در عصر حاضر هستند. وی در بین صاحبنظران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و قرار است در این فیلم مخاطب خاص و عام بیشتر با زندگینامه و کارنامه حرفه‎ای‎اشان آشنا خواهند شد.
حسینی گفت: هدف از ساخت این مجموعه، معرفی مفاخر و بزرگان معاصر ایران اسلامی‌ به نسل جوان است تا چراغی برای راهجویان در طریق علم و ادب و فرهنگ باشند. تهیه‎کننده «حکایت دل» در پایان گفت: در قسمت‌های دیگر مجموعه «حکایت دل»، به شخصیت‌ها و مفاخر برجسته‌ای از جمله استاد دکتر غلامرضا اعوانی فیلسوف ایرانی و یکی از بزرگ‌ترین فلاسفه اسلامی جهان معاصر، استاد دکتر سید مصطفی محقق داماد استاد فلسفه و حقوق نام آور ایران، استاد کریم مجتهدی، شهره اهل فلسفه، استاد ژاله آموزگار استاد در حوزه زبان‌های باستانی، استاد اسماعیل سعادت مترجم آثار بزرگ فلسفی، استاد داود فتحعلی بیگی در نمایش‌های آیینی، استاد سید عبدالله انوار در حوزه نسخه‎شناسی، استاد عبدالله کوثری مترجم برجسته آثار ادبی، استاد زهره زرشناس در زبان سغدی و باستانی، استاد شهرام اقبال‎زاده مترجم و نویسنده آثار ادبی کودک و نوجوان، دکتر شهین اعوانی در علم فلسفه اخلاق، استاد اکبر ثبوت، مرد اخلاق و علوم دینی و حکمت اسلامی و نسخه‎شناس، رمان نویس شهیر معاصر بانو بلقیس سلیمانی، استاد سید فتح‎الله مجتبایی از مفاخر حکمت و عرفان اسلامی، استاد منصوره اتحادیه در حوزه تاریخ معاصر و مشروطه، استاد علی رواقی شاهنامه پژوه و قرآن پژوه برجسته، استاد توفیق سبحانی مولانا پژوه و ادیب توانا، دکتر روح انگیز کراچی ادیب و شاعر معاصر و متخصص تاریخ شعر زنان مشروطه، استاد شادروان محسن جهانگیری یکی از اساتید بزرگ در حوزه فلسفه و سرانجام استاد یگانه در حوزه پژوهش‌های ادبی و زبان فارسی و خصوصاً شاهنامه‎پژوهی، پرداخته شده است.
شایان ذکر است مجموعه «حکایت دل» برای اولین بار از شبکه چهار سیما به روی آنتن می‎رود و روز دوشنبه ساعت 19:30 از شبکه یک سیما بازپخش می‌شود. این مجموعه زیر نظر دکتر حسین کرمی طراحی و تولید شده است و تهیه‎کننده آن سید علیرضا حسینی، کارگردان بیژن شکرریز، مشاور علمی دکتر شهین اعوانی، پژوهش و طراحی سوالات محبوبه کلانتری، مدیر تصویربرداری جواد صفا، تدوینگر راضیه فرمانی و مشاور تدوینش علیرضا حسینی است.
برنامه‎ریزان و گروه کارگردانی مجموعه «حکایت دل» نگار نباتی و سید محمد میر معصومی و صدابرداران آنکاظم بیتاری، فریال خزایی، مصطفی بهمنی و فاطمه رسول زاده هستند.

ویدئوها

تصاویر

امتیاز شما