امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

رنگین کمان جدید در قاب شبکه پنج

مشاهده ۷۱۸
۱۳۹۸/۰۳/۲۲- ۱۷:۱۶

فصل جدید «رنگین کمان» تقدیم مخاطبان شبکه پنج سیما می‎شود.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، تهیه‎کننده برنامه «رنگین کمان» از تغییر ساختار و محتوایی این برنامه خبر داد و گفت: در فصل جدید رنگین کمان ما بر این شدیم تا با کمک مشاوران، کارشناسان، روانشناسان و اساتیدی که در حوزه کودک و رسانه حضوری چشمگیر داشته‎اند تغییرات اساسی و بنیادی هم در فرم و هم محتوای برنامه انجام بدهیم. سید محسن مناجاتی تهیه‌کننده برنامه «رنگین کمان» توضیح داد: با توجه به نیاز کودک امروز آیتم‎های مختلفی را طراحی کرده‎ایم که این آیتم‎ها می‎تواند جوابگوی نیاز های گوناگون کودک در حوزه سلامت، بهداشت، آموزش، تربیتی، تغذیه و .... باشد. 
این تغییرات در بخش‌های دیگر همچون؛ دکور، بخش‌های نمایشی، بازی‌ها، متن‌ها، پلاتوها و پلی‎بک‎ها اعمال شده است.
تهیه‎کننده «رنگین‎کمان» یاد آور شد: در فصل جدید، مجری تنها یک اجراکننده نیست و بیشتر بازیگر مجری است و در تمام پلاتوها و نمایش‎ها، بعد بازیگری بر بعد اجرا برتری دارد و چون مخاطبان کودک با ابعاد نمایشی بیشتر از اجرا ارتباط برقرار می‌کند.
روباه‎آواز خوان در رنگین کمان
او درباره روباه‎آواز خوان در رنگین کمان گفت: در بخش عروسکی، یک کاراکتر روباه که تن‎پوش است به برنامه اضافه شده که به دلیل آوازخوان بودن و نوع رفتارش می‎تواند برای بچه‌ها بسیار جذابیت داشته باشد. همچنین در بخش بازی‌ها، بازی‌های طراحی شده است تا جسم و ذهن کودک را با خود هم‎سو کند.
زنگ تفریح برای کودکان
تهیه‎کننده برنامه «رنگین کمان» با اشاره به بخش‎های دیگر تغییرات این برنامه تصریح کرد: در بخش تماشاگران، دیگر بچه‌ها تنها تماشاگر صرف نیستند و در اکثر پلاتوها، از جمله مسابقات و قصه‌ها حضور فعال دارند و بخشی در این برنامه طراحی شده به نام زنگ تفریح که کودکان می‎توانند لحظاتی را به بازی، نقاشی و سرگرمی‌ بپردازند تا زمان پخش برنامه خستگی بر آن‎ها احاطه نداشته باشد و از حالت سکون و تماشاگر بودن محض بیرون بیایند. بازی، شادی، نقاشی اما تغییراتی که در بخش قصه‎گویی صورت گرفته به این صورت است که نقش بچه‌های حاضر در استودیو و همچنین بچه‌هایی که از پای تلویزیون بیننده این برنامه هستند،بسیار چشم گیر باشد بدین صورت که قصه‎گو در این استودیو قصه‎ای را تعریف می‌کند و از بچه‌ها به عنوان بازیگر استفاده خواهد کرد و یا بچه‌هایی که در استودیو حضور دارند برداشت ذهنی خود را از قصه به صورت نقاشی ترسیم می‌کنند و یا از بچه‌های داخل منزل خواسته می‌شود که اگر آن‎ها جای نویسنده بودند چه قصه‎ای را برای ادامه این داستان طراحی می‌کردند و هر چیزی را که به ذهنشان می‎رسد را بنویسند و برای برنامه ارسال کنند و یا نقاشی آن داستان را برای برنامه ارسال کنند.
این برنامه هر روز ساعت 15 به روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما