امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
مرکزتحقیقات رسانه ملی نتایج نظرسنجی ماه مبارک رمضان را اعلام کرد ؛
مرکزتحقیقات رسانه ملی نتایج نظرسنجی ماه مبارک رمضان را اعلام کرد ؛

84 درصد بیننده برنامه‌های مختلف تلویزیون و 69 درصد بیننده یکی از برنامه‌های رمضانی

مشاهده ۱۲۰۰
۱۳۹۸/۰۳/۲۱- ۱۵:۳۸
تعداد بازدید:1200

مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما درتازه ترین نظرسنجی خود درخصوص برنامه‌های تلویزیونی ماه مبارک رمضان اعلام کرد : 84 درصد مردم درسراسر کشور بیننده برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران اعم از سریال ها، فیلم های سینمایی، مسابقه، مستند، سخنرانی، گفتگو، ورزش و اخبار بوده و حدود 69 درصد هم حداقل پای یکی از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان و سریال های این ماه نشسته اند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ،همچنین براساس این نظرسنجی حدود 40 درصد از مردم برنامه‌های جمع خوانی قرآن کریم را از شبکه‌های مختلف سیما تماشا کرده اند که درمیان شبکه‌های مختلف شبکه سه بیشترین بیننده جمع خوانی قرآن کریم را داشته است.

32 درصد از مردم نیز پای سخنرانی‌های مذهبی تلویزیون درایام ماه مبارک رمضان نشسته و حدود 42 درصد هم شب های قدر با تلویزیون قرآن به سرگرفته اند .

میزان علاقمندان به جمع خوانی قرآن با تلویزیون و سخنرانی‌های مذهبی در مقایسه با رمضان سال گذشته حدود هشت درصد افزایش یافته است.

اما مردم درمیان سریال های رمضانی سریال برادرجان شبکه سه را بیش از دو سریال دیگر پسندیده و۵۱.۴ درصد بیننده این سریال بوه اند .

دلدارشبکه دو با ۳۸.۸ درصد ، از یادها رفته شبکه یک با ۳۳.۵ درصد و پایتخت 5 که به صورت تکراری از شبکه یک سیما پخش می‌شد هم با ۳۱.۶ درصد دررتبه‌های بعدی پربیننده ترین سریال های رمضای قرار گرفته اند.

میزان مخاطب سریال های رمضانی جدید امسال درمقایسه با سریال جدید سال گذشته حدود ده درصد افزایش یافته است.

درمیان ویژه برنامه‌های افطار شبکه‌های مختلف سیما ،دعوت از شبکه یک ،هزارداستان از شبکه نسیم ،هزارراه نرفته از شبکه دو ،اختیاریه از شبکه پنج ،ماه بهشت از شبکه قرآن و معارف سیما ،یک شهرضیافت از شبکه شما ،ماه نشان از شبکه افق و معنای زندگی از شبکه چهار در رتبه‌های اول تا هشتم پربیننده ترین برنامه‌های افطار قرارگرفته اند .

ماه خدا از شبکه یک ، ماه من از شبکه سه ، خلوت انس از شبکه قرآن و معارف،خوان نیاز ازشبکه دو ،نسیم رحمت از شبکه شما ،خلوتگه عارفان از شبکه پنج ،ایوان خدا از شبکه افق و سحوری از شبکه چهار سیما نیز ویژه برنامه‌های سحری بودند که به ترتیب بیشترین مخاطب را جذب کردند .

درمیان دیگر برنامه‌های گفتگو محور سیما در ماه مبارک رمضان نیز درس هایی از قرآن حجت الاسلام و المسلمین قرآئتی که یکی از قدیمی ترین برنامه‌های این شبکه است در جایگاه نخست از منظرمیزان مخاطب قرار گرفت .

بعد از درس هایی از قرآن هم ، جشن رمضان از شبکه پنج ،شب های شیدایی از شبکه دو ،نسیماه از شبکه نسیم ، این شبها از شبکه یک ، یاد خدا از شبکه قرآن ومعارف و ضیافت از شبکه چهار سیما بیشترین مخاطب را پای برنامه‌های خود نشانده اند .

امتیاز شما