امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد:
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد:

«برادرجان»؛نمونه موفق سریال سازی با رویکرد آموزه‌های دینی

مشاهده ۱۳۹۵
۱۳۹۸/۰۲/۳۰- ۱۲:۲۵
تعداد بازدید:1395

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح آموزه‌های اخلاقی، تربیتی، دینی و سبک زندگی درسریال «برادر جان» گفت: خوشبختانه تلویزیون دست روی موضوع بسیار خوبی گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سریال « برادر جان » یک مضمون اخلاقی و دینی را در بستری اجتماعی به نمایش می‌گذارد.یک ملودرامی‌پرکشمکش درباره روابط انسانی و اجتماعی است. محور درام این سریال را حق الناس تشکیل می‎دهد و البته به‎طور غیر مستقیم و با پرهیز از شعارزدگی به آن پرداخته است. ‎
حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی‌گفت: صداوسیما در ماه مبارک رمضان هرسال سریال‎هایی با هدف ترویج مباحث سبک زندگی،اخلاقی، اجتماعی وگاه در فضایی طنز تولید می‌کند که در خانواده‌ها اثر گذار است. آزادی‌خواه با اشاره به ساخت سریال «برادر جان» با محور اصلاح سبک زندگی و ترویج آموزه‌های اخلاقی و تربیتی مانند حق الناس است افزود: این مجموعه رویکرد بسیار مهمی در ساخت مجموعه‌هایی با رویکرد آموزه‌های دینی در تلویزیون محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان دل‎ها وذهن‌ها برای ترمیم موضوعات اخلاقی و اصلاح سبک زندگی آماده‎تر است، تصریح کرد: در سریال «برادرجان» محورهایی نظیر سبک زندگی، آموزه‌های اخلاقی و تربیتی مانند حق الناس،صداقت و رابطه سالم در خانواده دیده می‌شودکه با زبان هنر به خوبی مطرح شده است. این گونه سریال‎ها در تلویزیون به وقار و استحکام خانواده کمک می‎کند و جامعه ما را از بزه و ناهنجاری‌ها نجات می‎دهد.
سخنگوی کمسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: خوشبختانه تلویزیون با ساخت این سریال موضوع بسیار خوبی را انتخاب کرده است چرا که یکی از مهم‎ترین مشکلات ما در حوزه حق الناس است و شستشوی گناه به این معناست که فردی که حق الناس برگردن دارد عمدا و بدون پروا به این معضل و بزه اجتماعی دامن می‎زند و سپس برای تطهیر کاذب خود توجیه‌های غیر معقولی برای عملش می‎آورد که بسیار خطر ناک است. این گونه اقدامات در حوزه حق الناس آبستن بزه‌های مختلف اجتماعی است به‎دنبال آن دروغ، افترا و تهمت خواهد آمد.
وی اظهار داشت: اعتقادم براین است که در حوزه آموزش‌های عمومی هرگز نمی‎توانیم صددرصد موفق باشیم، خطابه، شعر و آموزش وپژوهش به جای خود اما زبان هنر و فیلم به خصوص رسانه ملی به عنوان یک رسانه پر مخاطب با دارا بودن بیش از 70 درصد بیننده می‎تواند با استفاده بهینه از این ظرفیت توفیقات خوبی را رقم بزند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم افزود: استفاده از هنر سریال‎سازی با رویکرد آگاهی‎بخشی دینی در جامعه باید از اهداف اصلی رسانه ملی باشد؛ ما باید مباحث دینی‎امان را به رخ بکشیم مباحثی مانند حق الناس، احترام به والدین، مسجد محوری را باید به تصویر کشید؛ این موارد موجب احیای فضایل و اصلاح اشکالات می‌شود.
حجت الاسلام آزادی‎خواه درباره حمایت مجلس از چنین تولیداتی در تلویزیون بیان کرد: در برنامه ششم توسعه در کمسیون فرهنگی مجلس از تولید سریال های الف حمایت کردیم و با گنجاندن رقمی از اعتبارات دولتی بودجه خاصی برای ساخت این گونه سریال‎ها دیده شده است. وی بر ضرورت ارتباط بیشتر رسانه ملی و کمسیون فرهنگی مجلس تاکید و ابراز امیدواری کرد که ان‎شاءلله شاهد تقویت این ارتباط باشیم.
مجموعه تلویزیونی «برادر جان» به کارگردانی محمدرضا آهنج، نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌‎کنندگی محمدرضا شفیعی محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما است؛ ملودرامی اجتماعی مذهبی است که برای پخش در ماه رمضان سال 98 تهیه و تولید شد. این مجموعه از 17 اردیبهشت 98 از شبکه سه سیما هر شب ساعت 20:30 و تکرار این مجموعه به نوبت 1:30، 9:45 و 16 پخش می‌شود.

امتیاز شما