امروز پنج شنبه  ۲ خرداد ۱۳۹۸

نسخه آزمایشی

دومین نشست ستاد رسانه‌ای رونق تولید برگزار شد

گام دوم برای کمک رسانه به رونق تولید

مشاهده ۳۱۱
۱۳۹۸/۰۲/۲۵- ۱۵:۳۱
دومین نشست ستاد رسانه‌ای رونق تولید برگزار شد

گام دوم برای کمک رسانه به رونق تولید

معاون سیما در دومین نشست ستاد رسانه‌ای رونق تولید از اعلام ظرفیت‌های مختلف برنامه‌سازی در شبکه‌های سیما در زمینه رونق تولید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رئیس ستاد رسانه‌ای تولید در دومین نشست با اعضای ستاد با بیان منویات مقام معظم رهبری در زمینه رونق تولید که به تفصیل به تمامی موارد مهم در این زمینه پرداخته‎اند گفت:  تفصیلی‎ترین وظایف این ستاد نکاتی است که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، هر چند یکی از وظایف ستاد رسانه‌ای رونق تولید، دسته بندی این موارد خواهد بود.

وی افزود: برای تحقق شعار امسال تصمیم بر آن شد که ستادی عالی تشکیل شود تا به این موضوع نهادینه‎تر پرداخته شود. دکتر میرباقری از مجید زین‌العابدین  مدیر شبکه یک به عنوان قائم مقام ستاد رسانه‌ای رونق تولید دکتر سیاح دبیر این ستاد و نمایندگان معاونت‌های برنامه‌ساز و حوزه‌هایی نظیر اداره کل روابط عمومی و بسیج سازمان صداوسیما به عنوان اعضای این ستاد یاد کرد و گفت: این ستاد باید همه مقدمات لازم را برای سیاستگذاری انجام دهد تا در حوزه برنامه‎سازی و در دو عرصه بودکست و برودبند عملیاتی شود.

وی افزود: اولین انتظار در نشست پیشین این بود که هر حوزه، ظرفیت‌هایش را در حوزه برنامه‌سازی به دبیرخانه این ستاد اعلام کند و دبیرخانه نیز این فرصت و ظرفیت‌ها را تجمیع و بر اساس آن کنداکتور جامعی برای سال بنویسد تا در بازه‌های زمانی فصلی، ماهیانه و هفتگی تنظیم شوند.

معاون سیما با ارائه گزارشی از 7 نشست با زیرمجموعه‌های معاونت سیما گفت: در این نشست‌ها ظرفیت‌ها بررسی شد و شبکه‌ها از قابلیت برنامه‌های روتین در این زمینه سخن گفتند و حدود 90 برنامه برای پرداختن به موضوع رونق تولید مشخص شد. وی سپس از حوزه‌های معاونت‌های مختلف صدا، استان‌ها، خبر و... خواست تا ظرفیت‌هایشان را در این زمینه اعلام کنند. مجید زین العابدین مدیر شبکه یک نیز در این نشست از شبکه‌های  یک،دو، سه، چهار، پنج، آموزش و نسیم به عنوان 7 شبکه که در اولویت اول کار بودند یاد کرد و گفت: با اتکا به اسناد بالا دستی و بندهای ابلاغی در حکم رئیس ستاد در دو زمینه تبیین ارائه چارچوب و مأموریت‌ها برای مدیران این شبکه و تبیین محورهایی که هر شبکه متناسب با مأموریتش بابد به آن بپردازد.

جلساتی با حضور مدیر شبکه، مدیر گروه‌اقتصاد و تهیه‌کننده برنامه شاخص اقتصادی هر شبکه برگزار شد و این شبکه‌ها برنامه‌هایشان را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

وی از تولید برنامه‌های استعدادیابی در زمینه کار و کارآفرینی و مشاغل تولید خبر داد که به زودی در دستور کار تولید این شبکه‌ها قرار خواهد گرفت.

دکتر سیاح مدیر گروه اقتصاد شبکه یک نیز به عنوان دبیر ستاد از تشکیل جلساتی با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف سازمان خبر داد و گفت: در این جلسات مقرر شد تولیدات در دو شاخه تشویق عمومی مردم به تولید و کسب‌وکار (چه بر روی آنتن و چه به طور واقعی) و طرح و حل مشکلات کسانی که در حوزه تولید و اشتغال با مشکلاتی مواجه شده‌اند کار شود.

اعضای ستاد نیز در این نشست دیدگاه‌هایشان را درخصوص راهبرد ستاد بیان کردند و در پایان مقرر شد ضمن تجمیع برنامه‌هایی که تا کنون در این زمینه ساخته شده‌اندو  استفاده از ظرفیت آن‌ها در شبکه‌های مختلف دبیرخانه ستاد در دو عرصه طراحی و تبیین چارچوب‌های ستاد و بررسی ظرفیت‌های  هر حوزه گام بردارد و برنامه‌هایی با موضوعات سهل‌الوصول‌تر در حوزه رونق تولید را در اولویت قرار دهد.  

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما