امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
رئیس رسانه ملی در دیدار رئیس تلویزیون ملی اندونزی
رئیس رسانه ملی در دیدار رئیس تلویزیون ملی اندونزی

آماده ایم در تمام زمینه‌ها با اندونزی همکاری کنیم

مشاهده ۶۵۲
۱۳۹۸/۰۲/۰۳- ۱۲:۱۶
تعداد بازدید:652

رئیس رسانه ملی در دیدار مدیران تلویزیون دولتی اندونزی اعلام کرد صداوسیما می تواند در تمام زمینه‌ها چه زیرساختی و فنی و چه محتوایی اعم از فیلم، سریال و مستند با اندونزی همکاری کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  رئیس سازمان صداوسیما با رئیس تلویزیون ملی اندونزی و هئیت همراه دیدار کرد. رئیس رسانه ملی در ابتدای این نشست با خوش آمدگویی به مهمانان اندونزیایی، از فرصت ایجاد شده برای گفت و گو میان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و تلویزیون دولتی اندونزی استقبال کرد و گفت: سازمان صداوسیما یکی از برودکسترهای بزرگ دنیا با ابعاد جهانی است که 66 شبکه تلویزیونی و حدود 90 شبکه رادیویی دارد. دکتر علی عسکری با اشاره به جایگاه خاص جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه ای و جهانی و تلاش برای برقراری صلح و ثبات برای مردم منطقه و دنیا، تعامل با کشورهای اسلامی و به خصوص اندونزی را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: برگزاری این جلسه می‌تواند در راهبرد تحکیم و گسترش روابط دو کشور مهم و پرجمعیت اسلامی یعنی ایران و اندونزی، موثر باشد. دکتر علی عسکری گفت ما حاضریم به طور عملی و واقعی، همکاری مان را آغاز کنیم. رئیس سازمان با اشاره به نزدیکی ماه رمضان و درخواست طرف اندونزیایی، موافقت کرد تا محصولات قرآنی و دینی سازمان به مسئولان اندونزیایی ارائه شود. رئیس رسانه ملی با بیان اینکه صداوسیما با ساخت چند صد سریال، در حوزه سریال سازی حرفه ای است گفت: ما آماده ایم شما را در ساخت سریال، یاری کنیم و حتی آثارمان را دوبله کرده و در اختیارتان قرار دهیم. دکترعلی عسکری از آمادگی برای تبادل مستند میان دو رسانه هم استقبال کرد.

حلمی یحیی، رئیس تلویزیون ملی اندونزی که به همراه اکتاوینو علیمودین، سفیر اندونزی در تهران و پنج تن از مدیران تلویزیون ملی اندونزی مهمان سازمان صداوسیما بود با ابراز تشکر از مهمان نوازی و استقبال از پیشنهادات رئیس رسانه ملی، ابراز امیدواری کرد این دیدار بر آینده روابط دو کشور تاثیر بگذارد. حلمی یحیی با اشاره به کمبود اطلاعات مردم ایران و اندونزی از یکدیگر و به خصوص عدم آشنایی مردم اندونزی با پیشرفت های بعد از انقلاب اسلامی در ایران گفت: تعمیق همکاری‌های رسانه ای می تواند به آشنایی هر چه بیشتر دو ملت منجر شود و بنابراین بسیار مشتاقیم تا از این فرصت برای انعقاد توافقنامه همکاری استفاده کنیم. علیمودین، سفیر اندونزی در تهران هم به ظرفیت های بالای رسانه ای دو طرف اشاره و تاکید کرد: ما می خواهیم اخبار ایران را از خود شما دریافت کنیم و از امکانات شما برای شناخت بهتر کشورتان بهره ببریم. وی افزود: هم اکنون وزارت خارجه اندونزی، تنها از شبکه پرس تی وی به عنوان منبع موثق خبری درباره ایران استفاده می‌کند و ما با توجه به جایگاه دو کشور می توانیم در حوزه‌های داخلی و خارجی یکدیگر به درک کامل از هم برسیم.

امتیاز شما