امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

تدارک رادیو برای میلاد قائم آل محمد (عج)

مشاهده ۴۴۹
۱۳۹۸/۰۱/۳۱- ۱۴:۰۰

شبکه‌های رادیویی به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت قائم آل محمد ویژه برنامه‌هایی را تقدیم شنوندگان می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه‌های رادیویی به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت قائم آل محمد ویژه برنامه‌هایی را تقدیم شنوندگان می‌کند.

رادیو ایران

 برنامه‌های «سلام صبح بخیر»، «خانه و خانواده» و «به افق آفتاب» با در نظر گرفتن موضوعاتی متناسب با ولادت با سعادت امام عصر (عج) به استقبال این روز باشکوه می‌روند. ویژه برنامه «چشم به راه» شنبه 31 فروردین و یکشنبه اول اردیبهشت جایگزین برنامه «ایرانشهر» می‌شود. این برنامه با اجرای مهدی طهماسبی و نازنین مهیمنی و مهرناز فقیهی، بعد از خبر ساعت 19 از رادیو ایران پخش می‌شود. «صبح عید باشما» نام ویژه برنامه دیگری است که گروه «صبح جمعه با شما» در روز نیمه شعبان تقدیم شنوندگان می‌کند. علاوه بر بخش‌های مستمر برنامه، بخش ویژه «آلن سلون» با بازی مهدی صباغی به برنامه اضافه شده است. «آلن سلون» یک شخصیت عاشق‌پیشه است که با لحن آلن دولن اجرا می‌شود. ویژه برنامه «دور عاشقان» به فضیلت شب نیمه شعبان و تقارن این شب پرفضیلت با میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) می‎پردازد. این برنامه با نگاهی بر آیه‌های 257 سوره بقره، 115 سوره انعام، 69 سوره زمر و 17 سوره حدید، اعمال شب نیمه شعبان را بررسی می‌کند. «دور عاشقان» با اجرای حسن همایی، بعد از خبر ساعت 22 از رادیو ایران با شما همراه می‌شود. «مژده رحمت» نام ویژه برنامه دیگری است که یکشنبه یکم اردیبهشت با موضوع انتظار پویا تقدیم مخاطبان می‌شود. ارتباط با مسجد جمکران، شعر انتظار و گزارش مردمی از جشن‌های نیمه شعبان از بخش‌های برنامه است.
  گفتنی است برنامه «همیشه حاضر» با اجرای مریم عابدی و تهیه‌کنندگی مریم هدیه‌لو ساعت 18:30 از رادیو ایران پخش می‌شود.

 رادیو معارف

رادیو معارف به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، میلاد حضرت صاحب الزمان (عج)، ویژه برنامه‌های رادیویی خود را تقدیم شنوندگان می‌کند. ویژه برنامه «صبح امید» هم‎زمان با سالروز میلاد پرخیر و برکت حضرت قائم (عج) شنوندگان رادیو معارف  را همراهی می‌کند. این برنامه به موضوعاتی همچون بررسی نقش آموزه مهدویت در فرایند تمدن اسلامی، ویژگی‌های تمدنی جامعه عصر ظهور و نقش این آموزه در تمدن‌سازی و احیای تمدن اسلامی می‌پردازد. برنامه «صبح امید» به تهیه‎کنندگی و سردبیری اکبر طالبی‌نیا، اجرای سید‌حمید حسینی و کارشناسی حجت‌الاسلام‎والمسلمین امیرمحسن عرفان، یکشنبه اول اردیبهشت، ساعت 8:30 تقدیم شنوندگان می‌شود. ویژه برنامه «او خواهد آمد» هم‎زمان با شب میلاد حضرت مهدی (عج) از رادیو معارف پخش می‌شود. این برنامه با کارشناسی حجت‌الاسلام‎والمسلمین شجاعی‎مهر، به دیدگاه‌های مختلف درباره مسئله حکومت ولایت در عصر غیبت امام زمان (عج) اختصاص دارد. همچنین تحلیل دو برداشت متفاوت از مقوله انتظار در عصر غیبت امام عصر (عج) (انتظار به‌ معنای‌ قیام‌ و انقلاب‌ علیه‌ دولت‌های‌ ظالم‌ و غاصب‌ و مبارزه‌ با فساد و تباهی‌ برای‌ زمینه‌سازی‌ ظهور امام‌ زمان‌(عج) و انتظار به‌ مفهوم‌ انزوا، بی‌تفاوتی‌ و بی‌اعتنایی‌ نسبت‌ به‌ حکومت‌های‌ نامشروع‌ و بی‌توجهی‌ نسبت‌ به‌ اصلاح‌ جامعه) از جمله بخش‌های دیگر این برنامه است. برنامه «او خواهد آمد» به همت گروه فقه و اندیشه، تهیه‌کنندگی و سردبیری محمدحسن جلالی و اجرای رضای هدایت‌فر، شنبه 31 اردیبهشت، ساعت 21:30 به طور زنده تقدیم شنوندگان می‌شود. هم‎زمان با فرا رسیدن شب میلاد حضرت ولی عصر (ع)، یکی از توصیه‌ها و سنت‌هایی که بر آن تاکید شده است، احیای شب نیمه شعبان  است. به همین مناسبت رادیو معارف اقدام به پخش زنده این مراسم در قالب ویژه برنامه «در انتظار صبح» از مسجد مقدس امام حسن عسکری (ع) قم می‌کند. پخش دعای کمیل،‌ مدیحه‌سرایی، سخنرانی و پخش مناجات شعبانیه از جمله برنامه‌هایی است که رادیو معارف هم‌نوا با شب زنده‌داران نیمه شعبان زمزمه می‌کند. این برنامه اول اردیبهشت از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد تا 4:15 به روی آنتن می‌رود.

رادیو فرهنگ

ویژه‌برنامه «سرود سپیده» با حضور هنرمندان، نوازندگان و شاعران اهل بیت در شب میلاد حضرت قائم (عج ) از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. ویژه برنامه «سرود سپیده» در شب میلاد حضرت قائم (عج) ساعت 23، با شنوندگان رادیو فرهنگ همراه می‌شود. در این برنامه انسیه موسویان و سید مرتضی حسینی، شاعر اهل بیت، سعید شقایی، نوازنده تار و مجید نوروزی خواننده به اجرای برنامه می‌پردازند.
برنامه «سرود سپیده» کاری از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه‌کنندگی رویا ولی‌زاده، کارشناس مجری وحید ضیائی و نویسندگی آسیه همتی پخش می‌شود.

رادیو قرآن

به مناسبت نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) یکشنبه اول اردیبهشت، ویژه برنامه «روز امید» با هدف بزرگداشت سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) و پرداختن به موضوع انتظار و ظهور زنده از رادیو قرآن پخش می‌شود. پرداختن به اموری که در زمان ظهور حضرت انجام می دهند، تبیین امور مهدوی از منظر قرآن، ایجاد انگیزه در مخاطبان برای ایجاد بستر مناسب ظهور و تبیین جامعه قرآنی مهدوی آماده ظهور از جمله اهداف این ویژه برنامه است. سخنرانی، روایت، کارشناسی، گزارش مردم و روایت از بخش‎های این برنامه است. این برنامه کاری از گروه علوم قرآنی است که به تهیه‎کنندگی سمیه خراج، گوشندگی رضا خضرایی و کارشناسی حجت‎الاسلام علی اکبر رنجبران یکشنبه اول اردیبهشت، از ساعت 9:30 تا 11، به صورت زنده تقدیم شنوندگان رادیو قرآن خواهد شد.

رادیو نمایش

نمایش رادیویی «آوای انتظار» به کارگردانی بهرام سروری نژاد، به مناسبت فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت قائم (عج)  از رادیو نمایش پخش می‌شود. نمایش رادیویی «آوای انتظار» را هانیه نجفی نوشته و داستان آن درباره مداح و مرثیه‎خوان معروف اهل بیت است که با وجود ناراحتی حنجره، همچنان عاشقانه به کارش ادامه می‌دهد. در نمایش «آوای انتظار» مهرداد عشقیان، علی اصغر دریایی، ناهید مسلمی، رحمان باقریان، قربان نجفی، زیبا معماری و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداخته‌اند. این نمایش رادیویی به تهیه‌کنندگی اشرف السادات اشرف‌نژاد، صدابرداری پیروز صدرایی و افکت نرگس موسی‌پور، یکشنبه اول اردیبهشت ساعت 13:30، از رادیو نمایش پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد

برنامه «آخرین منجی» به مناسبت ولادت حضرت قائم (عج) از رادیو اقتصاد پخش می‌شود. در این ویژه برنامه که یکم اردیبهشت، ساعت 6:30 به مدت 85 دقیقه پخش می‌شود، مباحثی از جمله ولادت امام زمان (عج)، عدالت در زمان ظهور، وظیفه شیعیان در زمان غیبت با حضور کارشناس، حجت‎الاسلام‎والمسلمین علی اکبر بیات مطرح می‌شود. در بخش دیگری از برنامه ارتباط زنده با مشهد، قم و جمکران برقرار می‌شود. برنامه «آخرین منجی» کاری از گروه کشاورزی است که به تهیه‎کنندگی مهدی شیار از شبکه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو صبا

رادیو صبا به مناسبت میلاد باسعادت منجی عالم بشریت (عج) و برگزاری جشن‌ها و مراسم عروسی در نیمه شعبان، برنامه زنده «عصر صبا» را به موضوع موسسات خدماتی و تشریفاتی مجالس اختصاص می‌دهد.
برنامه «عصر صبا»، روز یکشنبه اول اردیبهشت، موسسات خدماتی و تشریفاتی مراسم عروسی را سوژه طنز قرار می‌دهد. در این برنامه بیان می‌شود که مدیریت، تزئین اتاق عقد، گل آرایی جایگاه و گل‎آرایی ماشین عروس از وظایفی است که موسسات تشریفاتی ملزم به انجام آن هستند. البته کلیه این موارد با توجه به سلایق میزبان انجام می‌شود. برنامه زنده «عصر صبا» به تهیه‌کنندگی سجاد کلبادی‌نژاد و اجرای نازنین مهیمنی، آسیه گرجی و امیر زنده‌دلان، از ساعت 17:30 به مدت 90 دقیقه از رادیو صبا پخش می‌شود.

امتیاز شما