امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

صداوسیما پیشتاز کاربردی کردن مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در گام دوم انقلاب

مشاهده ۵۴۹
۱۳۹۸/۰۱/۲۶- ۱۶:۵۱

مدیر کل مرکز خراسان رضوی از آمادگی صداوسیما برای عملی کردن مطالبات مقام معظم رهبری (گام دوم انقلاب) با مشارکت سایر نهادها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، نخستین جلسه شورای راهبردی و مشورتی نهادهای علمی‌ با رسانه ملی برگزار شد. در این جلسه راههای تبیین علمی و نحوه مشارکت و تعامل دستگاهها و سازمانها و نهادها و نخبگان علمی در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب مورد  بحث و بررسی قرار گرفت.
محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی ضمن ارائه  تاریخچهای از همکاری رسانه استانی با محافل علمی و صنعتی، مهمترین مانع این همکاری را عدم تامین اعتبار و بودجه دانست  وی از آمادگی صداوسیمای استان برای تبدیل طرح ها به برنامه تلویزیونی و رادیویی خبر داد و گفت: این مرکز با دارا بودن کارشناسان و برنامه سازان باتجربه به منظورتبدیل ایده خام به برنامه و ارتقای کیفیت و افزایش محتوا آمادگی دارد تا طرح ها و ایده‌های مطرح شده را از جنبه‌های زیبایی شناسی، هنری، استانداردهای تلویزیونی، پخش، دکورو... بررسی و کارشناسی نماید.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ترابی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای خراسان رضوی راه کار تعامل هرچه بیشتر با مراکز و محافل علمی را ایجاد حس «دیده شدن» و مفید بودن دانست .

درادامه  دکتر رجوعی رئیس دانشگاه بینالمللی امام رضا(ع) نکاتی را پیرامون علل گسست صنعت با دانشگاه بیان کرد. وی مهمترین علت این انشقاق را نبودن سیاستگذاران و سرمایهگذاران در جمع علم و صنعت نام برد. رجوعی برای برنامهریزی و بهرهبرداری هرچه بیشتر در هماهنگی علم و صنعت از ارائه طرحی مشابه برنامه «عصرجدید» با قابلیت جذب و عرضه طرحهای شاخص و مفید خبر داد که این طرحها ابتدا در شورای علمی طرح و پس از بررسی طرح تجاری در شورای داوری، طرح های نهایی با حمایت مالی تولید شود.

در ادامه نصرپور مدیر کل خراسان رضوی با اشاره به سیاست و هدف صداوسیمای خراسان رضوی  درراستای اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در گام دوم انقلاب گفت این مرکز از طرح های مختلف که ارتباط بین دانشگاه و صنعت و سرمایه گزاران و سیاستگزاران را برقرار کند استقبال می‌کند.
در پایان جلسه مقرر شد طرح دانشگاه برای ارتباط دانشگاه و صنعت و همچنین مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آماده شود.

تصاویر

امتیاز شما