امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
رادیو اقتصاد
رادیو اقتصاد

از تجمل گرایی در نقل و نقل تا آیین‌های نوروزی در نگاه ادیان و اساطیر

مشاهده ۳۶۲
۱۳۹۷/۱۲/۲۸- ۰۹:۰۲
تعداد بازدید:362

رادیو اقتصاد شنبه 3 فروردین در برنامه‌های "شاخه‌های طلایی"، "رویش"، "ارمغان طبیعت" و ... به مباحث تجمل گرایی، آیین‌های نوروزی در نگاه ادیان و اساطیر و ... می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ رادیو اقتصاد در برنامه "شاخه‌های طلایی" شنبه 3 فروردین ماه ، به سراغ وضعیت تولید سیب در کشور خواهد رفت. عزیزالله امانی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، مجید ظهوری عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور، حامد فاطمیان عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و ناصر نوروزی کارشناس کشاورزی در این برنامه راجع به وضعیت تولید سیب در کشور مطالبی را عنوان می‌کنند. برنامه شاخه‌های طلایی" کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی مهدی شیار جمعه هر هفته ساعت ۰۹:۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه از شبکه رادیویی اقتصاد به روی آنتن می رود.

 رادیو اقتصاد در برنامه "رویش" شنبه 3 فروردین ماه، روش های مذاکره در کسب و کار را خدمت شنوندگان عنوان می‌کند.محمودرضا  گودرزی مشاور و مدرس متون مذاکره در این برنامه راجع به روش های مذاکره در کسب و کار صحبت می‌کند. بررسی شیوه مذاکره موفق، روش های مذاکره برای فروش، اولویت بندی‌ها و چارچوب مذاکره و ... از دیگر مواردی است که در این برنامه تبیین می‌شود. برنامه "رویش" کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی نازنین کتابچی در ایام نوروز روزهای شنبه الی جمعه ساعت ۰۸:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.  رادیو اقتصاد در برنامه "نقل و نقل" شنبه 3 فروردین ماه، به موضوع "تجمل گرایی" اختصاص خواهد داشت.

خرید، تعویض یا کنار گذاشتن وسایل به منظور بروز رسانی آن‌ها، امری عادی و بهنجار است که از ذات زیبا دوستی بشریت نشات می‌گیرد اما این خلق و خو زمانی که به اسراف و مدگرایی کشیده می‌شود، وارد فاز ناهنجاری رفتاری می‌شود که پیامدهای سویی به دنبال دارد.  برنامه "نقل و نقل" کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی لیلا امیدیگانه در ایام نوروز هر روز  ساعت 09:00 به مدت ۶۰ دقیقه تقدیم شنوندگان خواهد شد.  رادیو اقتصاد در برنامه «ارمغان طبیعت» شنبه 3 فروردین ماه، به چالش های بازار فروش زالو می‌پردازد. کارشناسان و استادان این حوزه در برنامه فردا راجع به چالش های بازار فروش زالو صحبت می‌کنند.
برنامه "ارمغان طبیعت" کاری از گروه کشاورزی، به تهیه کنندگی الهام مصطفوی روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه ساعت ۱۳:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.  رادیو اقتصاد در ویژه برنامه نوروزی "کار و نوا" شنبه 3 فروردین ماه، به آئین‌های نوروزی و ارتباط آن با سرچشمه‌های آفرینش و تجدید حیات در نگاه ادیان و اساطیر اختصاص خواهد داشت.

هوشنگ جاویدپژوهشگر فرهنگ و موسیقی اقوام، جهانگیر نصر اشرفی پژوهشگر موسیقی اقوام ایرانی در برنامه فردا در مورد موضوع آئین‌های نوروزی و ارتباط آن با سرچشمه‌های آفرینش و تجدید حیات در نگاه ادیان و اساطیر صحبت می‌کنند.

نوروز و تغییر در هفت رویه کار و زندگی ایرانی‌ها، رسم روز دروغ گفتن در یکی از روزهای نوروز، همکاری و همیاری در برگزاری آئین‌های نوروزی بین ایرانیان، سنجد در هفت سین نماد خرد و سنجیده عمل کردن، معرفی پژوهش های منطقه ای آقای نصر اشرفی به علاوه تأثیرپذیری موسیقی از شرایط اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و گوسان‌ها از دیگر مطالب حائز اهمیت در برنامه است.
برنامه "کار و نوا" کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی مهرگان سوادکوهی در ایام نوروز شنبه الی جمعه  ساعت ۱۴:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه "روستای ما" شنبه 3 فروردین ماه، شما شنوندگان محترم را با روستاهای شمال سیستان و بلوچستان بیشتر آشنا می‌کند. مجید ارمنده گردشگر در برنامه فردا در مورد  روستاهای شمال سیستان و بلوچستان مطالبی را بیان می‌کند.

برنامه "روستای ما" کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی لیلا امیدیگانه که همه روزه  در ایام نوروز از ساعت ۱۵:۳۰ به مدت 30 دقیقه  از شبکه اقتصاد پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه "تدبیر" شنبه 3 فروردین ماه، به تحلیل چالش عرضه و پخش محصول در صنعت تخم مرغ و تخم ماکیان خواهد پرداخت. نوید شکوریانکارشناس مدیریت کسب و کار، کیوان لقمانی مدیر عامل یک شرکت تولید و بسته بندی تخم مرغ  و تخم ماکیان، ابوالفضل پیشگر کارشناس مدیریت اجرایی، علی دره شیری دانشجوی ارشد مدیریت مالی در این برنامه فردا در مورد چالش عرضه و پخش محصول در صنعت تخم مرغ و تخم ماکیان مطالب کافی و وافی را عنوان می‌کنند.

برنامه "تدبیر" کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی اسماعیل علی پناه در ایام نوروز هر روز هفته ساعت 20:00  به مدت 30 دقیقه  از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه "اقتصاد حوالی فرهنگ" شنبه 3 فروردین ماه، به بررسی ظرفیت های فرهنگی و هنری روستای کلپورگان شهرستان سراوان از توابع استان سیستان و بلوچستان می‌پردازد.

حسین یاوری پژوهشگر حوزه فرهنگ و هنر ، مهدی خانکه پژوهشگر فرهنگ و هنر در برنامه فردا در خصوص ظرفیت های فرهنگی و هنری روستای کلپورگان صحبت می‌کنند.
جاذبه‌های گردشگری صنایع دستی شاخص، پیشینه فرهنگی و هنری در این روستا، راهکارهای رونق و توسعه روستایی بر پایه ظرفیت های فرهنگی و هنری و ... از دیگر محورهای موضوعی خواهد بود.
برنامه "اقتصاد حوالی فرهنگ" کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی فرزانه صادقیان شنبه تا پنج شنبه ساعت ۲۲:۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

امتیاز شما