امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
رادیو اقتصاد
رادیو اقتصاد

از صادرات گل و گیاهان زینتی تا آیین‌ها و اساطیر نوروزی در فرهنگ ایرانی و ارتباط آن با تلاش و کار

مشاهده ۴۳۰
۱۳۹۷/۱۲/۲۸- ۰۸:۴۹
تعداد بازدید:430

رادیو اقتصاد جمعه 2 فروردین در برنامه‌های "شاخه‌های طلایی"، "رویش"، "خوشه چین" و ... به مباحث صادرات گل و گیاهان زینتی ، آیین‌ها و اساطیر نوروزی در فرهنگ ایرانی و ارتباط آن با تلاش و کار و ... می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ رادیو اقتصاد در برنامه "شاخه‌های طلایی" جمعه 2 فروردین ماه ، وضعیت تولید کیوی در کشور را بررسی می‌کند.

مالک قاسمی عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی و پژوهشکده مرکبات کشور، مجید ظهوری عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور و اسماعیل مشیرتالشی دبیر انجمن کیوی گیلان و تولیدکننده نمونه کشوری در این برنامه راجع به وضعیت تولید کیوی در کشور با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو می نشینند.

وضعیت تولید کیوی در کشور، خاستگاه کیوی و اقلیم مناسب تولید، محدودیت های تولید کیوی در کشور، محدودیت های صادرات کیوی در کشور، ارقام قابل کشت در کشور، توصیه به باغداران کیوی کار بمنظور تولید مناسب، راهکارهای جلوگیری از سرمازدگی درختان، آشنائی با یکی از تولیدکنندگان برتر کیوی در کشور از دیگر مواردی است که در برنامه روی آن بحث می‌شود.

برنامه شاخه‌های طلایی" کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی مهدی شیار در ایام نوروز شنبه تا جمعه  ساعت 07:00  به مدت ۵۵ دقیقه از شبکه رادیویی اقتصاد به روی آنتن می رود.

 

رادیو اقتصاد در برنامه "رویش" جمعه 2 فروردین ماه، آثار توجه به اخلاق در کسب و کار را مورد نقد و بررسی قرار می دهد. دکتر حسین نوری مشاور و طراح سیستم های کسب و کار در این برنامه درباره بررسی آثار توجه به اخلاق در کسب و کار صحبت می‌کند.

از دیگر مطالب قابل طرح در برنامه می توان به اخلاق در کسب و کار و تعاریف مربوط به آن، مصادیق مباحث اخلاقی کسب و کار در رفتار  تجار و کارآفرینان صاحب نام، توصیه بزرگان دین در اخلاق کسب وکار اشاره کرد. برنامه "رویش" کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی مهرگان سوادکوهی در ایام نوروز روزهای شنبه الی جمعه ساعت ۰۸:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

  رادیو اقتصاد در برنامه "خوشه چین" جمعه 2 فروردین ماه، به مقوله صادرات گل و گیاهان زینتی می‌پردازد. میترا مجد زاده معاون دفتر امورگلخانه ، گیاهان دارویی و قارچ معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ، ناصر نوروزی کارشناس کشاورزی  در برنامه فردا راجع به صادرات گل و گیاهان زینتی مطالبی را به سمع شنوندگان می رسانند.

برنامه "خوشه چین" کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی مهدی شیار در ایام نوروز ساعت 13:30 به مدت 30 دقیقه تقدیم شما شنوندگان می‌شود.

 رادیو اقتصاد در ویژه برنامه "کار و نوا" جمعه 2 فروردین ماه، با موضوع آئین‌ها و اساطیر نوروزی در فرهنگ ایرانی و ارتباط آن با تلاش و کار پخش می‌شود. هوشنگ جاوید پژوهشگر فرهنگ و موسیقی اقوام، عباس قنبری عدیوی پژوهشگر فرهنگ بختیاری در این برنامه در مورد ب آئین‌ها و اساطیر نوروزی در فرهنگ ایرانی و ارتباط آن با تلاش و کار با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

اعتدال در فرهنگ ایرانی و ارتباط آن با نوروز و اعتدال بهاری، حرف سین و جایگاه آن در فرهنگ ایرانی و دینی و مذهبی، موسیقی در جغرافیای بختیاری و موسیقی صید و صیادی بختیاری‌ها و ... از دیگر موضوعات قابل طرح در برنامه می‌باشد. برنامه "کار و نوا" کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی مهرگان سوادکوهی در ایام نوروز شنبه الی جمعه  ساعت ۱۴:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه "روستای ما" جمعه 2 فروردین  جاذبه‌های روستاهای چابهار را معرفی می‌کند. مجید ارمنده گردشگر در این برنامه راجع به روستاهای چابهار و جاذبه‌های این روستاها (قسمت دوم) صحبت می‌کند.
این برنامه کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی لیلا امیدیگانه که همه روزه  در ایام نوروز از ساعت ۱۵:۳۰ به مدت 30 دقیقه  میهمان خانه‌های شنوندگان می‌شود.

  رادیو اقتصاد در برنامه "تدبیر" جمعه 2 فروردین ماه، به بررسی مدیریت کسب و کار در حوزه صنعت نساجی می‌پردازد.

دکتر مهران مختاری مدیر عامل یک شرکت نساجی، دکتر عیسی باستانی کارشناس مدیریت کسب و کار، نجمه باقدرت پژوهشگر کسب و کار و کارشناس ارشد MBA  در برنامه فردا راجع به مدیریت کسب و کار در حوزه صنعت نساجی و چالش آب مصرفی در صنعت نساجی مطالبی را عنوان می‌کنند.برنامه "تدبیر" کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی اسماعیل علی پناه در ایام نوروز هر روز هفته ساعت 20:00  به مدت 30  دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

 رادیو اقتصاد در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» جمعه 2 فروردین با موضوع جایگاه حضرت علی ( ع ) در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در خدمت شنوندگان خواهد بود.

مرتضی رضوانفر عضو هیئت علمی‌پژوهشکده میراث فرهنگی کشور در این برنامه در مورد جایگاه حضرت علی ( ع ) در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری مطالبی را بیان می‌کند.

ظرفیت های سیره حضرت علی (ع) برای پرداختن در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، راهکارهای توسعه و افزایش فعالیت های فرهنگی و هنری با نگاه به زندگی حضرت علی ( ع) از دیگر مباحث مطرح در این برنامه خواهد بود.

برنامه "اقتصاد حوالی فرهنگ" کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی "فرزانه صادقیان" در ایام نوروز هر روز هفته  ساعت ۲۲:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

امتیاز شما