مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: امام خمینی(ره) جاذبهی مشخصی داشتند، اما جاذبهی مردم نسبت به امام فقط جاذبهی کاریزماتیک نبود ، بلکه جاذبهی الهی بود.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان در گفتگو با ویژه برنامهی زندهی «پرسمان» رادیو کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ۱۴ خرداد، سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با تبیین و تشریح بخشی از شاخصها و ویژگیهای مکتب امام خمینی (ره) گفت: با اعلام خبر ارتحال امام خمینی (ره) خبرگزاریهای خارجی از جمله آسوشیتدپرس، با الهام و استدلال از نظریه ماکس وبر، رهبری امام (ره) و جاذبهی ایشان را از نوع کاریزماتیک میدانستند ، بنابراین متصور میشوند، وقتی ایشان از دنیا میرود، جاذبهی ایشان هم از بین میرود و بنیانی که او بنا نهاده است، فرو میپاشد.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به برخورداری امام خمینی ره از جاذبههای شخصتی فراوان و کم نظیر، گفت: امام در مسیر الهی قرار داشت و بنابراین خط جاذبه در رهبران الهی بر خلاف رهبران کاریزماتیک از مردم شروع میشود، اما به رهبری ختم نمیشود، بلکه از رهبری عبور میکند و به خط الهیات میرسد و رسول میرود اما رسالتش میماند ، هم چنان که نبی میرود اما نبوتش میماند.
شریعتمداری ضمن تأکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی در همه ابعاد برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی و تحریف افکار و اندیشههای امام خمینی (ره ) صورت گرفته است، گفت: ماندگاری انقلاب اسلامی طی ۴۴ سال گذشته دلیل روشنی بر حقانیت آن است.
وی با اشاره به این واقعیت که ۴۴ سال است دشمنان هر بار میگویند ۶ ماه دیگر، یک سال دیگر ،دو سال دیگر، این انقلاب از بین میرود و جمهوری اسلامی سقوط میکند، اما در عمل ماندگاری انقلاب را میبینیم گفت: بنابراین این ما هستیم که واقع بین و واقع گرا هستیم نه کسانی که در آن سوی ماجرا تعریف و تحریف میکنند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با اذعان به این نکته که برای ترسیم نقطهای که در آن هستیم لازم است به تفاوتهای انقلاب اسلامیبا سایر انقلابها اشاره کنم، افزود: یکی از تفاوت های انقلاب اسلامیبا سایر انقلابهای چند قرن اخیر که اتفاقا رمز ماندگاری انقلاب هم هست، در آن است که در انقلاب اسلامیبرخلاف سایر انقلابها، ایدئولوژی یا مکتب انقلاب، همراه انقلاب نیامده بود، بلکه اسلام به عنوان مکتب انقلاب از قبل در میان مردم بود. کار امام که کاری کارستان بود این بود که حضرت امام غبار قرنها بدعت و کجاندیشی که بر چهره ناب اسلام محمدی (ص) نشسته بود را زدود و اسلام ناب را همانگونه که در صدر بود ارائه فرمود. بنابراین ندای امام برای مردم ناشناخته نبود، بلکه به قول شهید مطهری مردم در ندای امام گمشده خود را یافتند و به سوی آن شنافتند.
شریعتمداری در پاسخ به سوال مجری ویژه برنامه پرسمان رادیو کهگیلویه و بویراحمد، که رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را چگونه تبیین میکنید؟ گفت: وقتی حضرت امام خمینی (ره) از نجف یا پاریس به مردم پیام می دادند و فرمودند: خداوند شهدای شما را با شهدای بدر و حنین محشور گرداند، این بدر و حنین و کربلا برای مردم ناشناخته نبود، مردم گمشده تاریخی خودشان را پیدا کرده بودند. در این حین چون مکتب اسلام در میان مردم هست زمینهی انحراف در آن وجود ندارد.به بیان دیگر و به قول جان ساورز، رییس سابق «ام آی 6» مشکل ما در ایران برای ساختن اپوزیسیون این است که هر اپوزیسیونی که ساخته میشود از آنجا که با انقلاب و نظام بخواهد مقابله کند، اولین نظام را مردم نظام اسلامی می دانند که جزو اصلی باورهای دینیشان است، بنابراین اپوزسیون بلافاصله به عنوان کسی که مخالف اسلام است مطرح میشود و این یک مشکل بزرگ برای ماست، با این حساب که انقلاب اولاً فرزندان خودش را میخورد غلط است ، چرا؟ چون نسخه دست مردم هم هست، بنابراین برخلاف انقلاب های دیگر در انقلاب اسلامی فرزندان ناخلف کنارهگیری میکنند یا طردشان میشوند. چرا؟ چون مردم نقشه را در اختیار دارند.
مدیرمسئول روزنامه کیهان به رویدادهای بعد از رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره)، روح ایشان در یک سلاله ی دیگری که آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) هستند، ورود و طلوع میکند و این به این معناست که حضرت امام خمینی (ره) خورشید بی غروب است و این هم از رازهای ماندگاری رهبری انقلاب اسلامی است.
شریعتمداری یکی دیگر از ویژگیهای انقلاب اسلامی را شناسنامه دار بودن انقلاب بیان کرد و گفت: شناسنامه دار بودن انقلاب اسلامیبه این معناست که مردم این انقلاب را در مسیر انقلاب حضرت صاحب الزمان (عج) می دانند.به بیان دیگر رهبر اصلی انقلاب با صاحب الزمان (عج)است و ایشان برای مردم است.