در دومین نشست قرارگاه رسانه و انتخابات که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان، مدیران دستگاهها و سازمانها به مدیریت صدا و سیما برگزار شد مدیران دستگاهها و سازمانها فعالیتهای انجام شده در حوزه تبلیغات و جلب مشارکت عمومی برای شرکت در انتخابات دستگاه مطبوع خود را بیان کردند.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کریمی مدیرکل صدا و سیمای استان یزد در این نشست، ضمن خیرمقدم به مدعوین و اعلام آمار آخرین نظرسنجی سازمان در بهمن ماه گفت: مردم با توجه به وجود فضای مجازی، رسانههای مکتوب و خبرگزاریها، اخبار و اطلاعاتشان را با درصد بالایی از صدا و سیما دریافت میکنند و به این رسانه اعتماد دارند .
کریمیگفت : صداوسیما از چندی پیش کار اطلاع رسانی در حوزه انتخابات و جلب مشارکت عمومی برای شرکت در این فریضه مهم را با تولید هزاران ساعت برنامه در معاونت های صدا و سیما و خبر و فضای مجازی شروع کرده و هر چه به زمان انتخابات نزدیک میشویم شدت و قوت برنامهها نیز بیشتر میشود .
وی افزود: صداوسیما آمادگی لازم را دارد تا تمام برنامهها و کارهایی که درحوزه انتخابات توسط دستگاهها، نهادها و سازمانها انجام میشود در صورت اطلاع از آن پوشش رسانه ای بدهد.
علی اکبرعزیزی معاون سیاسی امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان یزد هم با اشاره به تربیت سیاسی در مدارس گفت: پرورش بعد سیاسی – اجتماعی دانش آموزان از دوره ابتدایی به عنوان یکی از ساحتها و قلمروهای اساسی تعلیم و تربیت در سطح فردی و اجتماعی از اهمیت اساسی برخوردار است.
او افزود: هزینه کردن برای مدارس و آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت برای بلوغ سیاسی هزینه نیست و سرمایهگذاری است و باید در این حوزه از همه ظرفیتها برای حضور دانش آموزان و رأی اولیها در پای صندوقهای رأی استفاده کرد.
رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به نقش تاثیر گذار روابط عمومیها در اجرا و پوشش رسانهای برنامههای انتخاباتی ادامه داد: روابط عمومیها تسهیلگر مشارکت مردم در انتخابات باشند و هماهنگی برای تشویق و ترغیب مردم به پای صندوق رأی با صدا و سیما هماهنگ باشند.
عزیزی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت تشکلهای کارگری، هنرمندان، معلمان، روحانیون، خانواده شهدا، جامعه زنان، مجموعه صدوا و سیما، خانواده کارمندان ادارات و ... در برگزاری انتخابات پرشور موثر است.