امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سروش، منتشر کرد؛
سروش، منتشر کرد؛

کتاب «قواعد تعامل در رسانه‌های اجتماعی» منتشر شد

مشاهده ۴۸۸
۱۴۰۲/۰۵/۰۱- ۱۱:۵۰
تعداد بازدید:488

چاپ نخست کتاب «قواعد تعامل در رسانه‌های اجتماعی؛ چرا روایت برخط (آنلاین) بهترین سلاح در جریان یک بحران است؟» تألیف نیکل ماتجیک با ترجمۀ اعظم گل‌محمدی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب «قواعد تعامل در رسانه‌های اجتماعی؛ چرا روایت برخط (آنلاین) بهترین سلاح در جریان یک بحران است؟»، شما را برای رسیدن به یک راهبرد ضدگلوله در رسانه‌های اجتماعی راهنمایی می‌کند. شما می‌توانید با داشتن یک برنامه (قبل از اینکه واقعاً نیازی به آن داشته باشید) و با درک و تأثیرگذاری بر مخاطبان خود، هر بحرانی را به شکلی مؤثر مدیریت کنید.

این کتاب ابزارهایی را که برای جلوگیری از رسوایی و بحران‌های رسانه‌ای و یادگیری نحوۀ استفاده از رسانه‌های اجتماعی، کلان‌داده‌ها و نفوذ در راهبردهای ارتباطی نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهد. برای اجرای یک راهبرد مؤثر باید در عین استفاده از داده‌هایی که از یک رویکرد هدفمند پشتیبانی می‌کنند، از نفوذ برخوردار باشید.

پیش از آنکه غرق در خواندن این کتاب شوید باید بدانید که این کتاب چیزی بیش از جوهر و کاغذ و عکس است. یک گفت و گو است، ارتباطات بحران را در برمی‌گیرد و عملیات‌های اطلاعاتی را شامل می‌شود. می‌توانید این کتاب را به روش قدیمی ورق به ورق بخوانید یا این که فقط بخش‌هایی را که به کارتان مربوط می‌شود، مطالعه کنید.

نیکل ماتجیک، مشاور عملیات اطلاعاتی نظامی و مسئول ارتباطات بحران در رسانه‌های اجتماعی است. او منبعی برای هدایت امنیت ملی و چالش‌های مدیریت بحران در محیط‌های تهدید بوده است.

شهرت خود را به دلیل اتخاذ رویکرد فعال و نوآورانه‌اش در مدیریت بحران‌ها و مسایل پیچیده از سنگرهای سایبری مبارزه با تروریسم در میدان نبرد رسانه‌های اجتماعی گرفته تا جلسات هیات مدیره در دپارتمان‌‌های دولت استرالیا، مجلس نمایندگان و شرکت‌های چند ملیتی بلوچیپ کسب کرده است.

ماتجیک بنیانگذار و مدیرعامل اندیشکده نظامی Info Ops HQ است که به نیروهای نظامی در عملیات‌های اطلاعاتی در میدان نبرد رسانه‌های اجتماعی آموزش می‌دهد؛ مدرس ناتو است و در سراسر جهان درباره جنگ در رسانه‌های اجتماعی صحبت و سخنرانی می‌کند. او همچنین به آتش‌نشان اجتماعی (#SocialFirefighter) معروف است. نیکل مرکز مشاوره ارتباطات بحران در رسانه‌های اجتماعی با نام Social Media Monster (هیولای رسانه‌های اجتماعی) را تأسیس کرده و مدیرعامل آن است. این مرکز به صورت تخصصی به ارائه خدمات، آموزش، راهبرد و شبیه‌سازی‌هایی به‌منظور آماده‌سازی در زمینه ارتباطات بحران به بخش‌های دولتی و خصوصی می‌پردازد.

چاپ نخست این کتاب در 314 صفحۀ رقعی، شمارگان 100 نسخه و با قیمت 140.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان‌های بله و ایتا انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

امتیاز شما