امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

رسانه‌های فارسی زبان، دروغ آزاد هستند

مشاهده ۳۲۶
۱۴۰۱/۰۹/۲۲- ۱۲:۱۹

بصیری گفت: ایران اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی و ... یک پیام را برای مخاطبان تولید می‌کنند. آن‌ها چیزی به اسم «دروغ‌نگو» ندارند و دروغ آزاد هستند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود بصیری، کارشناس رسانه با حضور در برنامه «موکب جوانان» رادیو جوان درباره اثرگذاری رسانه‌ها بر روی آراء، افکار و اندیشه‌ها گفتگو کرد.

او با اشاره به جمله برنارد شاو درباره مهمترین ابزار اثرگذاری در اندیشه دیگران سخن گفت و ادامه داد: رسانه به طور عام می‌تواند مهمترین اثرگذاری را در اندیشه دیگران بگذارد. به قول آقای برنارد شاو، دانسته‌های غلط بیشتر از ندانسته‌ها خطرناک هستند. باید دانست که اگرچه رسانه‌ها به افراد اطلاعات می‌دهند، اما اطلاعاتشان صحیح نیست.

بصیری در پاسخ به صحبت مجری برنامه مبنی‌ بر اینکه رسانه‌ها تعمدانه اطلاعات غلط را منتشر می‌کنند، توضیح داد: رسانه‌های سلطه‌جو باید اطلاعات غلط منتشر کنند. چون ماهیت آن‌ها اشتباه شکل گرفته است. یک اصل در رسانه وجود دارد و آن این است که در جهان هیچ رسانه‌ای مستقل نیست. 

این کارشناس رسانه با اشاره به اینکه رسانه‌های دشمن قدرتمند هستند، افزود: به هرحال صداوسیما، رسانه‌های مکتوب و دیجیتال در کشور هم یک حجمی‌ برای مبارزه دارند. همین ایران اینترنشنال سالی ۲۵۰ میلیون دلار هزینه می‌کند. علاوه‌ بر این رسانه بی‌بی‌سی فارسی، منوتو، صدای آمریکا، دویچه‌وله آلمان و ... یک پیام را برای مخاطبان مختلف تولید می‌کنند. آن‌ها چیزی به اسم «دروغ‌نگو» ندارند و دروغ آزاد هستند. 

وی با ارائه راهکاری گفت: اگر جوان به اطلاعات دقیق نیاز دارد، باید خواسته جوان را درباره حقیقت افزایش داد. امروز ۲۰ میلیون نفر در کشور روزی حداقل دو ساعت گیم بازی می‌کنند و نیازی به کسب حقیقت در خود نمی‌بینند. چه کسی با آن‌ها اینکار را کرده؟ ما کردیم.

امتیاز شما